LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
korreke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2017 12:05

Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door korreke »

Het gaat over een vordering van premiumkiosk met factuurdatum 3-2-17 daarin wordt verzocht om ondanks eerdere herinneringen een bedrag over te maken van totaal 90 euro.
Allereerst heb ik nooit iets van hun gehad en daarom premiumkiosk mij geheel onbekend is.
En nog nooit een eerdere herinnering gekregen,en de faktuur is als volgt opgemaakt, order client 75,00 2 x sommatiekoste a 7,50 = 15,00
vlgns hun 83,15???? vlgns mij zou dat moeten zijn 90,00 en dan nog 2 btw bedragen 1 van 6,00 % 4,25 en een van 21 % 2,60 beetje vreemd deze berekening,
En dit zou ik moeten overmaken op [persoonsgegevens verwijderd door moderator] tnv stichting Mempay te rotterdam.
En dit dan binnen 7 dgn anders ging dit naar Centraal Invorderings bureau in rotterdam.
Uiteraard heb ik dit niet overgemaakt omdat ik nooit iets met hun heb afgenomen wat dan ook en omdat het de eerste keer was dat ik zo,n brief thuis heb gekregen en ook heb ik premiumkiosk en mempay gegoogeld maar daar zijn meer zo,n brieven verstuurd naar mensen en die 2 staan ook niet zo goed aangeschreven dwz veel klachten van hun,
En ik heb idd ook van het invorderingsbureau een brief thuis gekregen maar ongeopend retour gestuurd, ik weet daarom niet wat er in staat, goed of niet weet ik niet misschien had ik hem eerst moeten lezen.
En ook de geadresseerde is verkeerd, de achternaam van mijn vrouw klopt wel maar de voorletter niet, want als er iets besteld zou worden dan staat er altijd mijn naam bij omdat ik diegene ben die iets besteld omdat mijn vrouw niet zo,n internet techneut is, en als er iets op haar meisjesnaam besteld wordt maar dat doen wij nooit al 50 jaar niet dan zou er altijd 2 voorletters staan en nu maar 1 en die komt nog niet voor in haar naam.
wie heeft er ook ooit eens zo,n brief gekregen en wat is er mee gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2017 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12840
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u al contact gezocht en simpelweg de vraag gesteld waar deze factuur vandaan komt? Simpelweg uw hoofd in het zand steken en hier gaan vragen of er meer mensen zijn die een brief hebben ontvangen is te makkelijk.

korreke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2017 12:05

Re: Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door korreke »

Idd maar het ging er mij om als ik weet of dat er mensen zijn dan weet ik waar ik mee te maken heb, het heeft er niks mee te maken met je kop in het zand steken

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door john18 »

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/m ... ff33a9ea41

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... c56f1df646

Denk dat het oplichting is maar kan dat niet met zekerheid melden. Zowel Premium Kiosk als Mempay

korreke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2017 12:05

Re: Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door korreke »

Beste john 18 , als ik klachtenkompas aanklik dan zie ik al dezelfde klachten als die van mij.
Maar als ik dan een klacht wil plaatsen, plaats ik die dan op hun site of die van de consumentenbond

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door sylvesterb »

korreke schreef:Beste john 18 , als ik klachtenkompas aanklik dan zie ik al dezelfde klachten als die van mij.
Maar als ik dan een klacht wil plaatsen, plaats ik die dan op hun site of die van de consumentenbond
Met een klacht op klachtkompas verdwijnt de "vordering" niet je maakt enkel kenbaar voor andere dat je de brief hebt ontvangen. Ik zou een brief sturen waarin je de vordering betwist en om bewijzen van de bestelling vraagt. Vermeldt in de brief niet de juiste voorletter van je vrouw, maar meldt wel dat je de persoon niet kent, immers heeft je vrouw een andere voorletter. Reageren ze niet en gaat het incasso bureau wat doen dan stuur je de brief naar hun.
Reageren ze wel dan kun je eventueel op de bewijzen reageren.

NeoDutchio
Berichten: 12840
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Premiumkiosk stuurt vordering zonder dat ik product afneem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

korreke schreef:Idd maar het ging er mij om als ik weet of dat er mensen zijn dan weet ik waar ik mee te maken heb, het heeft er niks mee te maken met je kop in het zand steken
U informeert niet zelf bij de verzender en stuurt post ongeopend retour. Dat klinkt aardig als kop in het zand steken.

Gesloten