LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bauknecht type WA2349

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
vleermuisje65

bauknecht type WA2349

Ongelezen bericht door vleermuisje65 »

In 1998 nieuw gekochte wasmachine blijkt sinds kort 2 scheurtjes links boven in het deur rubber te zitten. Ik heb kontakt opgenomen met bauknecht, maar die willen niet toegeven dat het blijkbaar een zwakke plek is.
Ik las dat gebruik belangrijkis, dus meld ik dat ik gemiddeld 2 keer per week was. Niet veel dus, ergo vind ik dat mijn machine langer mee moet kunnen dan 6 jaar.
Kosten vervanging is; onderdeel zelf €40.00 + monteur € 95.00.
Volgens mij kan ik beter een nieuwe kopen, maar vind het zoo zonde, want verder is ie nog goed.
Wat een ellende :(

nieuwzeelander

Re: bauknecht type WA2349

Ongelezen bericht door nieuwzeelander »

Voor dat geld heb je geen nieuwe machine en denk je na 6 jaar nog steeds garantie te hebben???

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

nee, natuurlijk niet.
Dit is niet de eerste keer dat ik klachten heb met deze machine. De motor is al eens vervangen...gelukkig in de garantie periode, en enige tijd terug was de doorvoer van het wasmiddel verstopt. Gelukkig heb ik dit zelf kunnen verhelpen, maar nu zit ik met iets wat ik zelf niet kan doen. is gewoon vlink balen, want geld voor een nieuwe of reparatie van deze is er gewoon niet.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Geachte lezer

Vraagje wast u minimaal 1 keer per 2 weken een was op 90 graden .
Dit is nodig om vet/zeepresten te laten oplossen doet u dit niet dan zal de zeepbak vanzelf verstopt raken vervolgens zal er ook smurrie in de slangen achterblijven ,die vlekken in de was veroorzaken.
Dat de manchet gaat lekken en/of scheurtjes vertoond komt vaak omdat er te veel wasgoed in de machine gepropt wordt ,en door minimaal waterverbruik is er dan ook meer wrijving.
Bij veelvuldig gebruik van de hedendaagse wasmachine`s 4/5 keer per week mag men niet meer verwachten dat de machine langer meegaat dan 6 jaar .Dit is wel van het merk afhankelijk .Tot ongeveer 1980 maakten de meeste voorladers niet meer dan max 1000 toeren met centrifugeren ,vandaag de dag is het toerental al opgelopen naar ongeveer 1400 . en inhoudelijk is de machine niet veel verandert op de elektrionica na ,dit houd in dat de machine dus veel eerder op is .
De turnamat van Aeg die had een aparte centrifuge, en motor die kunnen wel 30 jaar worden.
Maar echt de huidige wasmachine`s echt niet .en als er 1 langer meegaat dan de rest dan is dat nog altijd miele

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En Ford.

Ikke2

Ongelezen bericht door Ikke2 »

Hoi,

ik heb eind 97 dezelfde wasmachine gekocht. en totaal geen problemen,
af en toe een verdwaalde munt waardoorhet afpompen niet lukt.

Ik was minimaal 4 wassen per week, nooit hoger dan 60 graden.
staat in de badkamer, dus ook met veel extra vocht van buiten.

dus niet iedereen heeft problemen...hopelijk ik voorlopig ook nog niet, want het was een stevige uitgave waar ik nu geen geld meer voor heb,.

gr lous

Hr budde

Ongelezen bericht door Hr budde »

Hallo, ik ben al veschillende malen benaderd door de firma Wirlpool waar onder Bauknecht valt, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, brieven met een speciaal service nummer, maar als je dat nummer dan belt weten ze van niets, gekkenhuis dus. Ondertussen is wel mijn manchet vervangen maar een schade vergoeding zit er waarschijnlijk niet in. Ik heb in loop der jaren al heel wat kledingstukken kunnen weggooien, dit heeft mij honderden euro's gekost, en dan nog alle tijd en ergenis die het me nu nog kost om een terechte schadevergoeding te ontvangen.

Die grote bedrijven hebben gewoon de macht, Boycot ze gewoon . . .!

Gesloten