Pagina 1 van 1
Telfort
Geplaatst: 06 apr 2017 17:24
door Henk Nowee
Geachte sinds drie maanden heb ik nu Telfort .. op de dag werkt dit perfect , maar in de avond zakt mijn Download snelheid , ben nu al drie maanden in strijd met ze ..en elke keer weer dezelfde vragen.. hoe bent u aangesloten kabel of wifi.. heeft u tv aan ... hier betaal ik toch niet voor ... hoop dat u me kan helpen .. ik ben er een klein beetje boos over naar Telfort
mvg
Henk Nowee
Re: Telfort
Geplaatst: 06 apr 2017 17:58
door NeoDutchio
Ik zou niet weten hoe ik u zou helpen. U bent nu op een forum. Maar als u denkt dat radar voor u in de bres zou kunnen springen moet ik u teleurstellen. Radar is een consumentenprogramma, geen helpdesk voor consumenten.
Re: Telfort
Geplaatst: 07 apr 2017 09:02
door Telfort webcare
Hallo meneer Henk,
Wat vervelend dat u problemen ervaart met uw verbinding. Hierbij nodig ik u graag uit op ons
forum waar u uw naam, adresgegevens en 06-nummer kun achter laten in een
privébericht. Als u daarbij ook verwijst naar dit topic dan gaan wij voor u op zoek naar een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Stephen (Telfort Forum Team)
Re: Telfort
Geplaatst: 07 apr 2017 11:07
door Appie83
De vragen die Telfort stelt zijn wel relevant.
Als u namelijk via Wifi op het internet gaat dan zorgen andere Wifi signalen voor storingen en daardoor zakt u internetsnelheid. Vooral in de avond zal dit gebeuren omdat dan de meeste mensen thuis zijn. Waarschijnlijk heeft u de Experia Box V8 die alleen het signaal verstuurd over de 2,4 ghz bandbreedte. Deze bandbreedte is gevoeliger voor storingen dan de 5ghz bandbreedte.
Gaat u internetsnelheid ook naar beneden als u uw computer via een netwerkkabel heeft aangesloten aan de modem dan woont u mogelijk te ver van de wijkcentrale van KPN. Op deze website kan u zien wat de maximale snelheid is die bij u binnen kan komen:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Zowel uw internetverbinding als de tv (als u tv kijkt via Telfort) maken gebruik van deze maximale snelheid. Heeft u bijvoorbeeld een maximale snelheid van 10 Mb/s dan zal u op het moment dat u HD tv kijkt (vanaf tvzender 701). nog maar 2Mb/s over houden. Dit HD signaal verbruikt ongeveer 8Mb/s
Het feit dat u een alles-in-1 pakket heeft met een internetsnelheid
tot 50Mb/sec wil dus niet zeggen dat u dit ook gaat halen. In het voorbeeld haalt u van deze 50Mb dus maar 2Mb op moment dat u HD tv kijkt. Maakt u dan ook nog gebruik van het 2,4 ghz Wifi signaal en woont u in een appartement dan wel in een buurt waar veel woningen staan en maken zij ook gebruik van dit signaal dan zal de snelheid zakken onder de 1Mb/sec
Re: Telfort
Geplaatst: 07 apr 2017 11:37
door sylvesterb
Appie83 schreef:
Gaat u internetsnelheid ook naar beneden als u uw computer via een netwerkkabel heeft aangesloten aan de modem dan woont u mogelijk te ver van de wijkcentrale van KPN. Op deze website kan u zien wat de maximale snelheid is die bij u binnen kan komen:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Zowel uw internetverbinding als de tv (als u tv kijkt via Telfort) maken gebruik van deze maximale snelheid. Heeft u bijvoorbeeld een maximale snelheid van 10 Mb/s dan zal u op het moment dat u HD tv kijkt (vanaf tvzender 701). nog maar 2Mb/s over houden. Dit HD signaal verbruikt ongeveer 8Mb/s
Wanneer je bekabeld verbonden bent en je TV kijkt overdag dan zou de download/upload snelheid altijd gelijk moeten zijn. Overboeking op VDSL/Glasvezel lijnen komt niet meer voor, je haalt altijd de maximale snelheid die op je verbinding te krijgen.
Re: Telfort
Geplaatst: 07 apr 2017 11:56
door Appie83
Het kan zijn dat ik u verkeerd begrijp. Ik heb ook niet gezegd dat je niet altijd de maximale snelheid zou halen maar dat ook je tv (mits je je tv ook aan de Telfortmodem hebt aangesloten) ook van deze maximale snelheid gebruik maakt. Heb je je tv dus aan staan dan blijft er minder van deze maximale snelheid over voor het surfen op het web.
Telfort heeft dit overigens ook op zijn site staan
Als je tegelijkertijd Interactieve TV kijkt en internet gebruikt, kan de snelheid van je internet dalen. Dit komt doordat het digitale tv-signaal via dezelfde verbinding binnenkomt als je internet. Gelukkig blijft er voldoende snelheid over om normaal te surfen, e-mailen en bellen. Zodra je de tv-ontvanger op stand-by zet, stijgt de downloadsnelheid weer naar het maximaal haalbare niveau bij jou thuis.
Telfort geeft televisie voorrang boven internet om te voorkomen dat de kwaliteit van televisie merkbaar slechter wordt.
Re: Telfort
Geplaatst: 07 apr 2017 12:45
door stofzuigertje
Welkom in de digitale file.
Als je TV kijkt via VDSL krijg je dit en overdag geen probleem.
Ja, ook ik zie lagere snelheden maar vooral vanaf 19.00 tot 20.30 uur dagelijks.
Dat is nadeel van VDSL verbindingen en Ziggo hoewel ook niet perfect heeft hier minder last van.
Een andere KPN lijn aanbieder zal nauwelijks uitmaken, allemaal op oude PTT netwerk van jaren terug en dat is er niet voor gemaakt maar slechts aangepast.
Andere wijk gaan wonen en verhuizen naar een woning dichter bij de centrale is de oplossing.
Re: Telfort
Geplaatst: 08 apr 2017 21:06
door sylvesterb
stofzuigertje schreef:
Dat is nadeel van VDSL verbindingen en Ziggo hoewel ook niet perfect heeft hier minder last van.
Complete onzin alweer.
Technische gezien heb je grotere kans bij Ziggo op overboeking van de lijn dan bij VDSL. Bij coax deel je de lijn met al je buren tot aan de straatkast, daarna gaat het over op glasvezel lijn van 10Gbit/s.
Bij VDSL is de lijn van je woning tot aan de wijkcentrale/straatkast niet gedeeld met andere. Vanaf de straatkast/wijkcentrale gaat het ook over op een glasvezel lijn van 10Gbit/s.
Heel lang geleden hadden zowel Ziggo als DSL lijnen last van overboeking omdat de bandbreedte vanaf de straatkast/wijkcentrale beperkt was, inmiddels is dat niet meer het geval.
Je snelheid kan 's avonds enkel lager zijn als er overboeking is, dit lost zich meestal vanzelf op (extra capaciteit wat op de lijn wordt gezet) maar is ook erg zeldzaam dat het voorkomt. Veelal worden dit soort zaken veroorzaakt door wifi e.d.