AbnAmro uitermate klantonvriendelijk
Geplaatst: 11 apr 2017 09:45
Door allerlei bankfusies/overnames ben ik voor mijn hypotheek ongewenst bij AbnAmro terecht gekomen. Conform de toezegging van Michiel Meijer in de Radar aflevering van 7-12-2015 heb ik op 10-12-2015 rentemiddeling aangevraagd. Het antwoord was ontluisterend nu AbnAmro stelde dat rentemiddeling vooralsnog niet mogelijk was. Wel mooi weer spelen bij Radar en toezeggingen doen doch niet thuis geven als daar een beroep op wordt gedaan. Aan het eind van 2016 was rentemiddeling bij AbnAmro pas mogelijk doch men heeft mij daar niet van op de hoogte gebracht. Uiteindelijk blijkt nu in 2017 dat AbnAmro dusdanig hoge renteopslagen toepast dat rentemiddeling alleen interessant is voor AbnAmro zelf.
De hypotheek oversluiten is wellicht een betere optie dus ik vroeg op 13-01-2017 een boeterente-opgave aan. Deze kreeg ik zowaar binnen een week doch de opgave was niet onderbouwd qua berekening van de boeterente. Weliswaar wordt een z.g. vergelijkingsrente gemeld doch er is op geen enkele manier te controleren hoe deze is bepaald en hoe de boeterente is berekend. We zijn nu drie maanden verder en ondanks mijn verzoek tot nadere informatie weigert AbnAmro deze gewoon te geven. Hun enige inhoudelijke reactie is tot op heden als volgt "Ik heb voor u met de administratie gebeld en het is helaas niet mogelijk een verdere specificatie van de boeteberekening te krijgen."
Per saldo ben ik nu vanaf eind 2015 bezig om op enige manier gebruik te kunnen maken van de huidige lage hypotheekrente. Het lijkt er toch sterk op dat dit van alle kanten wordt tegengewerkt door AbnAmro die duidelijk profijt hebben bij het aanhouden van mijn bestaande hypotheek met hoge hypotheekrente. Uitermate klantonvriendelijk dus. Zodoende kan ik iedereen maar 1 ding adviseren: GA NOOIT IN ZEE MET ABNAMRO.
De hypotheek oversluiten is wellicht een betere optie dus ik vroeg op 13-01-2017 een boeterente-opgave aan. Deze kreeg ik zowaar binnen een week doch de opgave was niet onderbouwd qua berekening van de boeterente. Weliswaar wordt een z.g. vergelijkingsrente gemeld doch er is op geen enkele manier te controleren hoe deze is bepaald en hoe de boeterente is berekend. We zijn nu drie maanden verder en ondanks mijn verzoek tot nadere informatie weigert AbnAmro deze gewoon te geven. Hun enige inhoudelijke reactie is tot op heden als volgt "Ik heb voor u met de administratie gebeld en het is helaas niet mogelijk een verdere specificatie van de boeteberekening te krijgen."
Per saldo ben ik nu vanaf eind 2015 bezig om op enige manier gebruik te kunnen maken van de huidige lage hypotheekrente. Het lijkt er toch sterk op dat dit van alle kanten wordt tegengewerkt door AbnAmro die duidelijk profijt hebben bij het aanhouden van mijn bestaande hypotheek met hoge hypotheekrente. Uitermate klantonvriendelijk dus. Zodoende kan ik iedereen maar 1 ding adviseren: GA NOOIT IN ZEE MET ABNAMRO.