LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hmi

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tomke

hmi

Ongelezen bericht door tomke »

Beste mensen,

Ik kan gewoon concluderen dat cj overschot van gelijk heeft. Al hetgeen jullie doen is gewoon hmi afkraken. En van zodra iemand jullie meningen afkraakt, maken jullie het jezelf gemakkelijk door de persoon zelf af te kraken. Laat iedereen toch eens vrij in zijn keuze. De consulenten van hmi breken jullie werk toch ook niet af! En wees blij dat er mensen zijn die op zelfstandige basis willen werken. Ze betalen meest sociale bijdragen en krijgen minst pensioen! Wees hen dankbaar in de plaats. By the way cj, you have my respect!!!

Simon

Re: hmi

Ongelezen bericht door Simon »

Tomke,

Kun je mij even uitleggen waarom zelfstandig ondernemers volgens jou meer sociale bijdragen betalen dan werknemers?

bedankt!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tomke,

Je bent zo dom, dat het je niet eens kwalijk is te nemen...

steven

Ongelezen bericht door steven »

Proficiat Geert, je bent opnieuw de beste...in mensen persoonlijk afkraken!

steven

Ongelezen bericht door steven »

Wou ook nog zeggen, lieve Geert, wees maar fier op jezelf dat je zo'n mooi zinnetje kunt formuleren! En begin nu maar om mij af te breken.

tomke

Simon,

Ik werk als zelfstandige en niet bij HMI (!). Het gaat heel slecht in mijn sector (textiel). Vorige maand bruto 946 eur verdiend, waarvan 461 eur naar sociale bijdragen... Hoeveel verdient u bruto en staat u af aan de sociale bijdragen? Hoeveel pensioen ontvang ik en hoeveel zal u ontvangen? Ik werk dagelijks een 12 à 13 uur, soms verlieslatend. En u, Simon?
En Geert, inderdaad, rest vaak is gebleken dat u enorm goed bent in mensen afbreken, en dat hebt u opnieuw bewezen...

Simon

Tomke,

Uw accountant heeft waaraschijnlijk het een en ander niet geheel juist berekend. Gezien uw inkomen , betaald u slechts 32,9% IB, waarvan ongeveer 31% heffingen voor sociale lasten zijn. Dat komt neer op € 295,-- per maand. De heffingskortingen e.d. niet meegeteld.
Een werknemer in dezelfde positie als u verdient minimaal € 1.265,-- per maand, wat € 390,-- aan sociale lasten per maand is.

Gast

Uw accountant heeft waaraschijnlijk het een en ander niet geheel juist berekend.
Dat geloof ik niet. Accountants kunnen dit prima doen. Waarschijnlijk is er niet een accountant, maar een beun de haas aan het werk geweest.

DizzyNL

Ongelezen bericht door DizzyNL »

Ja denk het wel
Ondanks dat accountants prima werk leveren gaat het te vaak mis en nee niet op schaal van AHOLD, maar op schaal van de kleine zelfstandige.

Een accountant activeert nooit de FOR regeling (ideaal voor de kleine zelfstandige zonder enige verplichingen (ja moet op balans blijven)
accountants rekenen nog vrolijk met de tranche systeem lijfrenteconstructies (reeds per 1 - 1- 2003 ) niet meer geaccepteerd !!
(gevolg enorme terugbetalingen aan belasting)

Accountants controleren nooit op juistheid van de lijfrenteconstructie for-depositos en priveontrekkingen wat ze wel verplicht zijn

Hoe ik dit weet, ik mag de rotzooi opruimen bij kleine zelfstandige nadat de accountant geweest is... Bij mij komen ze wanneer het te laat is.
Ik ben werkzaam bij de rechtbank => schuldsaneringsadvies / begeleider. (naast belegger op de beurs)

NADAT faillisement is aangevraagd en voordat het is uitgesproken

Heel veel accountants hebben daar echt debet aan !!

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Een accountant activeert nooit de FOR regeling
Dit is natuurlijk een dwaze opmerking.
Ten eerste: jij gebruikt het woord NOOIT. Dat is makkelijk te weerleggen.
Ten tweede activeer je deze niet, maar passiveer je deze. Lijkt me toch dat je je hier zwaar vergist.
Ten derde heet de FOR tegenwoordig OR. Heb je de wet sinds 2001 niet meer gevolgd?
Ten vierde moet je altijd even kijken of de OR wel gunstig is. Daarnaast moet je de klant goed uitleggen dat het geen spaarpotje voor de oudedag is, maar slechts een belastingschuld.
Accountants controleren nooit op juistheid van de lijfrenteconstructie for-depositos en priveontrekkingen wat ze wel verplicht zijn
Dat ligt eraan. Bij wat voor opdracht is dat verplicht?

En last but not least: je hebt accountants die specifiek zijn opgeleid voor het werk binnen het midden- en kleinbedrijf (de AA) en accountants die specifiek zijn opgeleid voor grotere bedrijven/controle-opdrachten (de RA). Als je een AA gaat inzetten voor de controle van Ahold, ja dat kan, maar dan moet hij wel ervaring daarvoor hebben. Als je een RA gaat inzetten voor de jaarcijfers van een kleine onderneming, ja dat kan, maar dan moet hij wel ervaring daarvoor hebben.

Gast

accountants rekenen nog vrolijk met de tranche systeem lijfrenteconstructies (reeds per 1 - 1- 2003 ) niet meer geaccepteerd !!
Snap ik niet. Wat bedoel je hiermee?

zjeflegrande

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Ja Dizzie heeft al blijk gegeven op het forum van HM dat het slecht gesteld is met het nivo van de rechtbank.

En Simon, als je de slimste van de klas wil uithangen, dan zou ik eerst de vraag aan Tomke gesteld hebben waar hij woont.
Internet is heden ten dagen niet alleen in Nederland beschikbaar, en aan het taalgebruik van Tomke te zien komt hij uit Belgie als ik me niet vergis.

tomke

Inderdaad, Zjeflegrande, ik kom uit België. Goeie opmerking!
Minimum bijdrage sociale lasten 461 eur.

Gast

Tomke,

Ik blijf erbij dat je domheid je niet kwalijk is te nemen, dat is kennelijk inherent aan je persoonlijkheid. Net als autisme en ADHD kun je dat alleen maar accepteren en proberen in goede banen te leiden.

Helaas is dat klaarblijkelijk bij jou niet mogelijk. Dus waarom nog boter aan de galg te smeren?

Gast

Zeg Geert, heb je ook nog een argument waarom Tomke dom is, of kun je alleen maar schelden?

zjeflegrande

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Dus ik denk dat Geert het nivo niet aankan, en dat dit het enige is dat hij ooit geleerd heeft.

Simon

Nou Sjef,

Als tomke hier op een Nederlands forum iets neerkalkt zonder ook maar enige achtergrond informatie, mag ik er dan vanuit gaan dat hij het over Nederland heeft? Of hebben alle discussies over 1e en 2e klas bij openbaar vervoer soms ook te maken met de Poolse spoorwegen?
Kennelijk had verder niemand hier in de gaten dat Tomke het over België heeft. Waarom reageert hij dan niet op een Belgisch forum? Wat hebben wij aan zijn informatie? Ik denk dat e.e.a. meer zegt over jou dan over Geert en ondergetekende. Zo wacht ik al maanden op mijn offerte. Mensen af zeuren kun je wel, maar huiswerk is teveel gevraagd.

Ik ben heel blij dat onze vriend Tomke € 461,-- bijdraagt aan de Belgische sociale voorzieningen. Hoera!

Gast

De vraag waarom Tomke dom is, ligt besloten in zijn posting:
tomke
Geplaatst op: 12 May 2004 13:06 Onderwerp: hmi

Beste mensen,

Ik kan gewoon concluderen dat cj overschot van gelijk heeft. Al hetgeen jullie doen is gewoon hmi afkraken. En van zodra iemand jullie meningen afkraakt, maken jullie het jezelf gemakkelijk door de persoon zelf af te kraken. Laat iedereen toch eens vrij in zijn keuze. De consulenten van hmi breken jullie werk toch ook niet af! En wees blij dat er mensen zijn die op zelfstandige basis willen werken. Ze betalen meest sociale bijdragen en krijgen minst pensioen! Wees hen dankbaar in de plaats. By the way cj, you have my respect!!!
Er bestaat al tijden een posting over HMI, waarin uitgebreid over de voors en tegen wordt gediscussieerd. Als je dan bovenstaand bericht plaatst, heb ik er geen andere kwalificatie voor dan "dom". En dus valt hem dat niet kwalijk te nemen.

Overigens ook Sjeflegrande lijkt het spoor bijster te zijn.

zjeflegrande

Nou meneer Simon ,we zijn nou onderhand al gewend van jou , dat je hier een hoop pseudo intelligent gezwets neerzet, zonder dat je je eerst
je op de hoogte stelt van alle relevante achtergrondinformatie.

En als we dan toch voorbeelden gaan aanhalen :
Als Tomke zegt dat hij een perfecte auto heeft, dan kom jij met onzin als "Een OPEL is een slechte auto" zonder dat je vraagt wat voor auto hij heeft. Een beetje adviseur zou dit toch als eerste vragen, dus dat zegt alles over jouw werkwijze !!

Helaas zul je van mij geen offerte krijgen voor dat onzinnige produkt van jou.
HM levert alleen maar produkten die zekerheid bieden en geen produkten die van de 3e pijler ook nog eens een onzekere factor maakt.

Verder wacht ik al tijden op jouw vergelijkbaar produkt van de T50
Simonneke, of ben je dat "toevallig"maar even vergeten !!!

Verder zou ik de inteligente reacties van onze Geert nog maar eens nalezen, en dan de conclusie trekken hoe slim hij wel is.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Zjef,

Uit je bericht blijkt voor de zoveelste keer dat jij op je plaats bent bij HM.

En voor wat betreft de offerte: nog nooit heeft een HM'er een offerte van T50 of T70 overlegt. Terwijl dat op diverse fora al zo vaak is toegezegd.

Tot die tijd blijft het een welles nietes spelletje wat HM (Consulting) momenteel heel goed uitkomt.

Nee Zjef, kruip jij maar terug in je hoekje tot je eens met een offerte komt. Dan praten we verder.

Gesloten