Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.
Geplaatst: 15 apr 2017 13:08
Zo, mijn S7 is nu een jaar oud.
Zoals het geval is met elke andere batterij, capaciteit gaat achteruit bij gewoon gebruik, dat is normaal.
Maar de batterij van mijn S7 presteert sinds paar maanden slechter dan ik van een één jaar oude toestel kan verwachten.
Ik ben sinds december in contact met Samsung, en heb alles trukjes en tests uitgevoerd, telefoon opnieuw flashen, software terug zetten, telefoon op Safe mode draaien. En na elke test kwam ik terug bij Samsung met resultaten die ook volgens hun niet goed waren.
Daarnaast heb ik ook een probleem met het oordopjes aansluiting.
Toen heb ik de telefoon aangemeld voor reparatie bij Dynafix via Samsung, 4 dagen daarna kreeg ik een niet gerepareerde toestel terug.
Verklaring was dat na het testen bleek dat het toestel gewoon aan de kwaliteit eisen van Samsung voldoet.
Weer contact met Samsung gehad, weer tests uitgevoerd, en mij accu presteert niet zoals verwacht van een één jaar oude toestel.
Wat kan ik nu doen?
Als ik de toestel ergens anders laat repareren, dan heb ik zeker een niet originele accu en ik kan fluiten naar garantie.
Als ik de toestel bij Samsung probeert te repareren, het kost flink wat geld, en ik krijg de oude accu en headphone jack niet terug, dat zou ik graag willen, om straks te kunnen bewijzen dat beide niet goed werkte, en alsnog de kosten vergoed krijgen.
Zoals het geval is met elke andere batterij, capaciteit gaat achteruit bij gewoon gebruik, dat is normaal.
Maar de batterij van mijn S7 presteert sinds paar maanden slechter dan ik van een één jaar oude toestel kan verwachten.
Ik ben sinds december in contact met Samsung, en heb alles trukjes en tests uitgevoerd, telefoon opnieuw flashen, software terug zetten, telefoon op Safe mode draaien. En na elke test kwam ik terug bij Samsung met resultaten die ook volgens hun niet goed waren.
Daarnaast heb ik ook een probleem met het oordopjes aansluiting.
Toen heb ik de telefoon aangemeld voor reparatie bij Dynafix via Samsung, 4 dagen daarna kreeg ik een niet gerepareerde toestel terug.
Verklaring was dat na het testen bleek dat het toestel gewoon aan de kwaliteit eisen van Samsung voldoet.
Weer contact met Samsung gehad, weer tests uitgevoerd, en mij accu presteert niet zoals verwacht van een één jaar oude toestel.
Wat kan ik nu doen?
Als ik de toestel ergens anders laat repareren, dan heb ik zeker een niet originele accu en ik kan fluiten naar garantie.
Als ik de toestel bij Samsung probeert te repareren, het kost flink wat geld, en ik krijg de oude accu en headphone jack niet terug, dat zou ik graag willen, om straks te kunnen bewijzen dat beide niet goed werkte, en alsnog de kosten vergoed krijgen.