Pronto: zeer slechte klantenservice
Geplaatst: 17 apr 2017 12:29
Goedendag,
Wij hebben een bank (ca. 1600 euro) gekocht bij Pronto Wonen te Zoeterwoude. De bank bestaat uit drie delen (drie zits- / twee en een half zits- / hoekelement).
De bank is nu twee jaar oud (en zit nog in de garantieperiode). In een hoek van het “twee en een half zits-element” was een naad los geschoten, waardoor de vulling zichtbaar was. Dit was duidelijk een fabricage fout (stikwerk liet los).
Hierop is de klantenservice van Pronto benaderd om het bankdeel te repareren. Er werd gecommuniceerd dat het deel ongeveer een vijftal weken weg zou zijn voor reparatie. Dit vonden wij veel, gezien het een eenvoudige reparatie leek. Wij hebben de bank afgegeven ter reparatie.
Wat er volgde kan niet anders omschreven worden dan een zeer langslepende en vermoeiende gang van zaken. Uiteindelijk heeft de reparatie meer dan tien(!) weken geduurd. Tijdens deze tien weken zijn wij nooit op Pronto’s initiatief op de hoogte gehouden. Vanaf week zes hebben wij wekelijks naar Pronto gebeld over de status van de reparatie. Pronto had dit niet onder controle. De reparatie werd uitgevoerd door een bedrijf in Polen. Er werd verscheidene keren gemeld door Pronto dat de bank de volgende week werd geleverd, dit was nooit het geval. Naarmate de tijd vorderde gaf Pronto aan geen contact meer te kunnen krijgen met het bedrijf in Polen. Zeer, zeer ontevreden zijn wij over het verloop van zaken en gebrek aan communicatie vanuit Pronto.
Wij hebben onze ontevredenheid duidelijk gemaakt aan degene die over de reparaties gaat. Een tegoed bon van vijftig euro werd aan ons geschonken. De vijftig euro staat niet in verhouding met het ongemak en de tijd die wij erin hebben moeten steken, om de communicatie op gang te houden en ons bankdeel terug te krijgen. Dit zou nog enigszins fair zijn als het deel van de bank fatsoenlijk gerepareerd zou zijn.
Echter was dit niet het geval. Het bankdeel is zodanig gerepareerd dat het niet meer aansluit aan het andere bankdeel. Er zit een spleet tussen waar je hand gemakkelijk doorheen kan. Het lijkt erop dat de naden gewoonweg weer opnieuw strak gestikt zijn en dus de stof flink een kant optrekt, waardoor er een opening is ontstaan. Voor de repartie sloten de bankdelen wel netjes aan.
Inmiddels merken we ook dat een andere naad is losgeschoten, dus wij hebben onze twijfels bij de kwaliteit van het stikwerk.
Is hier nog iets mee te beginnen, want wij zijn wel klaar met deze winkel en de service.
Groet,
Michel Dickhoff
Wij hebben een bank (ca. 1600 euro) gekocht bij Pronto Wonen te Zoeterwoude. De bank bestaat uit drie delen (drie zits- / twee en een half zits- / hoekelement).
De bank is nu twee jaar oud (en zit nog in de garantieperiode). In een hoek van het “twee en een half zits-element” was een naad los geschoten, waardoor de vulling zichtbaar was. Dit was duidelijk een fabricage fout (stikwerk liet los).
Hierop is de klantenservice van Pronto benaderd om het bankdeel te repareren. Er werd gecommuniceerd dat het deel ongeveer een vijftal weken weg zou zijn voor reparatie. Dit vonden wij veel, gezien het een eenvoudige reparatie leek. Wij hebben de bank afgegeven ter reparatie.
Wat er volgde kan niet anders omschreven worden dan een zeer langslepende en vermoeiende gang van zaken. Uiteindelijk heeft de reparatie meer dan tien(!) weken geduurd. Tijdens deze tien weken zijn wij nooit op Pronto’s initiatief op de hoogte gehouden. Vanaf week zes hebben wij wekelijks naar Pronto gebeld over de status van de reparatie. Pronto had dit niet onder controle. De reparatie werd uitgevoerd door een bedrijf in Polen. Er werd verscheidene keren gemeld door Pronto dat de bank de volgende week werd geleverd, dit was nooit het geval. Naarmate de tijd vorderde gaf Pronto aan geen contact meer te kunnen krijgen met het bedrijf in Polen. Zeer, zeer ontevreden zijn wij over het verloop van zaken en gebrek aan communicatie vanuit Pronto.
Wij hebben onze ontevredenheid duidelijk gemaakt aan degene die over de reparaties gaat. Een tegoed bon van vijftig euro werd aan ons geschonken. De vijftig euro staat niet in verhouding met het ongemak en de tijd die wij erin hebben moeten steken, om de communicatie op gang te houden en ons bankdeel terug te krijgen. Dit zou nog enigszins fair zijn als het deel van de bank fatsoenlijk gerepareerd zou zijn.
Echter was dit niet het geval. Het bankdeel is zodanig gerepareerd dat het niet meer aansluit aan het andere bankdeel. Er zit een spleet tussen waar je hand gemakkelijk doorheen kan. Het lijkt erop dat de naden gewoonweg weer opnieuw strak gestikt zijn en dus de stof flink een kant optrekt, waardoor er een opening is ontstaan. Voor de repartie sloten de bankdelen wel netjes aan.
Inmiddels merken we ook dat een andere naad is losgeschoten, dus wij hebben onze twijfels bij de kwaliteit van het stikwerk.
Is hier nog iets mee te beginnen, want wij zijn wel klaar met deze winkel en de service.
Groet,
Michel Dickhoff