Pagina 1 van 1
Budgetenergie rekent in eigen voordeel; ik ben duurder uit
Geplaatst: 19 apr 2017 15:23
door clemens47
Omdat wij voor elektra een meter met twee actieve telwerken hebben, mag Budgetenergie bepalen of zij twee dan wel 1 tarief afrekenen. Oftewel zij berekenen wat voor hun het voordeligt is. Bij andere leveranciers heb ik dit nog nooit meegemaakt. Bij de vorige leverancier hadden wij 1 tarief. Ik ging er van uit dat dit gecontinueerd zou worden. Nu ben ik bijna 60 euro duurder uit. Budgetenergie heeft vantevoren niets gezegd. Het staat in de voorwaarden zeggen ze. Je bent gewaarschuwd.
Re: Budgetenergie rekent in eigen voordeel; ik ben duurder uit
Geplaatst: 19 apr 2017 16:07
door berndv
clemens47 schreef:Omdat wij voor elektra een meter met twee actieve telwerken hebben, mag Budgetenergie bepalen of zij twee dan wel 1 tarief afrekenen. Oftewel zij berekenen wat voor hun het voordeligt is. Bij andere leveranciers heb ik dit nog nooit meegemaakt. Bij de vorige leverancier hadden wij 1 tarief. Ik ging er van uit dat dit gecontinueerd zou worden. Nu ben ik bijna 60 euro duurder uit. Budgetenergie heeft vantevoren niets gezegd. Het staat in de voorwaarden zeggen ze. Je bent gewaarschuwd.
Vreemd, daar staat namelijk helemaal niets over in de voorwaarden. U spreekt vooraf af of u betaalt per hoog/laag of 1 tarief:
11. Artikel 11 Leveringstarieven voor elektriciteit en/of gas
11.1. De leveringstarieven voor elektriciteit en/of gas, inclusief overheidsheffingen en belastingen, die wij met u hebben
afgesproken bevestigen wij u schriftelijk of digitaal in de overeenkomst (zie ook artikel 2.1). Tevens melden wij u de
netbeheerkosten.
clemens47 schreef:Ik ging er van uit dat dit gecontinueerd zou worden.
ging u er van uit, of heeft u dit afgesproken en is dit bevestigd aan u toen u de overeenkomst kreeg?
Re: Budgetenergie rekent in eigen voordeel; ik ben duurder uit
Geplaatst: 19 apr 2017 16:09
door sylvesterb
Dal en Piek tarief, is gewoon welk abonnement je neemt. In het dal tarief betaal je minder voor je energie. Dit is niets nieuws...
Heeft ook niets te maken met rekenen in hun voordeel, ze werken met het Dal en Piek tarief en als je hier rekening mee houdt kun je geld besparen.
Re: Budgetenergie rekent in eigen voordeel; ik ben duurder uit
Geplaatst: 19 apr 2017 16:10
door Dirkie
clemens47 schreef:Omdat wij voor elektra een meter met twee actieve telwerken hebben, mag Budgetenergie bepalen of zij twee dan wel 1 tarief afrekenen. Oftewel zij berekenen wat voor hun het voordeligt is. Bij andere leveranciers heb ik dit nog nooit meegemaakt. Bij de vorige leverancier hadden wij 1 tarief. Ik ging er van uit dat dit gecontinueerd zou worden. Nu ben ik bijna 60 euro duurder uit. Budgetenergie heeft vantevoren niets gezegd. Het staat in de voorwaarden zeggen ze. Je bent gewaarschuwd.
En waarom ging U er vanuit dat dit gecontinueerd zou worden. U stapt immers zelf vrijwillig over naar een andere leverancier dus ik neem aan dat U ook vooraf de voorwaarden gelezen hebt. Of zijn ook hier de magische woorden 'U bent goedkoper uit' gebruikt waardoor U dacht Gaan met die Banaan zonder ook maar een seconde na te denken......
Maar even serieus: de voorwaarden zijn er uiteraard niet voor niets.