Lindorff en Canal Digitaal: een hopeloze combinatie
Geplaatst: 19 apr 2017 16:19
In november 2015 heeft een ouder bevriend echtpaar mij gevraagd het abonnement van Canal Digitaal voor hen op te zeggen.
Op dat moment waren zij aan het verhuizen. De verhuizing vond noodgedwongen plaats vanwege ernstige gezondheidsredenen en hij en zijn vrouw (>80 jaar) waren overbelast. Zij verhuisden naar een bejaardenwoning in Wolvega waar een schotelverbod is.
Omdat ik niet bekend was met Canal Digitaal (CD) zocht ik op internet hoe ik moest handelen.
Op internet werd gemeld dat ik 0900 – 9323 (€ 1,- per gesprek plus gebruikelijke belkosten) moest bellen om het abonnement op te zeggen. Dit
nummer gaf steeds gedurende enkele dagen aan dat het niet bereikbaar was en dat ik het later nog eens moest proberen.
Na dagen bellen heb ik uiteindelijk een medewerker van Canal Digitaal aan de lijn gekregen en kreeg instructies hoe het abonnement op te zeggen.
Tijdens het gesprek kwam het schotelverbod voor de nieuwe woning ter sprake en de medewerker meldde dat als het om een bejaardenwoning ging, waar meestal een schotelverbod van kracht is, opzegging daarom zou worden geaccepteerd tenzij er nog een schrijven zou komen.
Betaling via automatische incasso zou tot het eind van het jaar doorgaan en dan gestopt worden. De smartcard moest geretourneerd.
Hoewel het nieuwe adres werd doorgegeven is er van Canal Digitaal nooit een schriftelijke bevestiging of enige toelichting over nabetaling gestuurd! Wel gingen de automatische incasso's door en de laatste werd zelfs verdubbeld omdat de onterecht geïnde van februari 2016 was teruggeboekt.
De smartcard werd samen met een opzegbrief geretourneerd zoals afgesproken, waarvan kopie en verzendbewijs in een inmiddels opgebouwd dossier.
De familie heeft netjes betaald zelfs een maand langer dan mondeling was afgesproken. Men bleef echter lastig gevallen worden met telefoontjes over voortzetting van het abonnement.
Uit controle mijnerzijds zijn zij altijd zeer accuraat met betalen geweest en heb hen geadviseerd de automatische incasso's maar terug te boeken en niet in te gaan op al die marketingpraat.
Hij en zijn vrouw zijn nogal assertief en temperamentvol aangelegd, zozeer zelfs dat ik ze wil beschermen voor complicaties van de niet zo’n beste gezondheidstoestand van vooral de heer [Tekst verwijderd].
Hij stelt zich principieel op omdat inderdaad blijkt uit gegevens, die ik gecontroleerd heb en waarvan ik kopieën in dossier heb, dat alles netjes is
afgehandeld. Ik heb verzocht aan het incassobureau Lindorff deze mensen niet langer lastig te vallen met aanmaningen, onterechte automatische incasso's, aankondigingen van deurwaarderbezoek, etc.
Omdat het geen effect had en de berichten bleven komen heb ik in aanwezigheid van de heer en mevrouw [Tekst verwijderd] Lindorff gebeld, waarbij zij werden gevraagd mij toestemming te geven voor de verdere afhandeling van deze zaak. Het gesprek werd opgenomen zo werd gemeld en in een van de telefoongesprekken die ik met Lindorff heb gehad, werd ook bevestigd dat die machtiging was geregistreerd.
De berichten bleven doorgestuurd worden naar het adres van de heer en mevrouw [Tekst verwijderd] die zich daar behoorlijk over opwonden. Pas onlangs is het doorgedrongen dat de communicatie via mij als zaakwaarnemer moet lopen.
Diverse keren werden berichten verstuurd via e-mail en ik heb via telefonisch contact met Lindorff ook begrepen dat die waren aangekomen en verwerkt. Lindorff weigert schriftelijk antwoord te geven op mijn verzoek een bevestiging te geven van ontvangst.
Alle correspondentie heb ik bewaard en ook de contactmomenten zijn geregistreerd. Onlangs bleek het opeens te gaan om bewijsvoering dat er een
schotelverbod verklaring moest komen. Eerder was daar nooit om verzocht. Die verklaring is verstuurd met een verzoek of ze wilden reageren of hiermee de zaak kon worden afgerond maar Lindorff schrijft opnieuw een aanmaningsbrief inmiddels via de post aan mijn huisadres en reageert niet op berichten die ik hen stuur anders dan standaardbrieven.
Eerder hebben ze aangegeven dat correspondentie ook via e-mail kon plaats vinden, maar dat heeft dus geen zin. Om veel kosten te gaan maken met aangetekende brieven voel ik niet zoveel en ben het inmiddels goed zat.
De vordering die mijns inziens onterecht is, is opgelopen tot € 162,71 en er wordt gewaarschuwd dat het tot honderden euro’s kan oplopen als de zaak
voor de rechter komt.
De familie [Tekst verwijderd] en ik hebben geen ervaring met incassobureaus en rechtbanken en vinden deze gang van zaken zeer onbehoorlijk. Ik druk me dan wat netter uit dan de heer [Tekst verwijderd].
Graag ontvang ik bericht of deze zaak ondanks de geringe vordering onder de aandacht van de media, ombudsman of anderszins kan worden gebracht.
Namens de familie [Tekst verwijderd],
Jan van der Werke
Op dat moment waren zij aan het verhuizen. De verhuizing vond noodgedwongen plaats vanwege ernstige gezondheidsredenen en hij en zijn vrouw (>80 jaar) waren overbelast. Zij verhuisden naar een bejaardenwoning in Wolvega waar een schotelverbod is.
Omdat ik niet bekend was met Canal Digitaal (CD) zocht ik op internet hoe ik moest handelen.
Op internet werd gemeld dat ik 0900 – 9323 (€ 1,- per gesprek plus gebruikelijke belkosten) moest bellen om het abonnement op te zeggen. Dit
nummer gaf steeds gedurende enkele dagen aan dat het niet bereikbaar was en dat ik het later nog eens moest proberen.
Na dagen bellen heb ik uiteindelijk een medewerker van Canal Digitaal aan de lijn gekregen en kreeg instructies hoe het abonnement op te zeggen.
Tijdens het gesprek kwam het schotelverbod voor de nieuwe woning ter sprake en de medewerker meldde dat als het om een bejaardenwoning ging, waar meestal een schotelverbod van kracht is, opzegging daarom zou worden geaccepteerd tenzij er nog een schrijven zou komen.
Betaling via automatische incasso zou tot het eind van het jaar doorgaan en dan gestopt worden. De smartcard moest geretourneerd.
Hoewel het nieuwe adres werd doorgegeven is er van Canal Digitaal nooit een schriftelijke bevestiging of enige toelichting over nabetaling gestuurd! Wel gingen de automatische incasso's door en de laatste werd zelfs verdubbeld omdat de onterecht geïnde van februari 2016 was teruggeboekt.
De smartcard werd samen met een opzegbrief geretourneerd zoals afgesproken, waarvan kopie en verzendbewijs in een inmiddels opgebouwd dossier.
De familie heeft netjes betaald zelfs een maand langer dan mondeling was afgesproken. Men bleef echter lastig gevallen worden met telefoontjes over voortzetting van het abonnement.
Uit controle mijnerzijds zijn zij altijd zeer accuraat met betalen geweest en heb hen geadviseerd de automatische incasso's maar terug te boeken en niet in te gaan op al die marketingpraat.
Hij en zijn vrouw zijn nogal assertief en temperamentvol aangelegd, zozeer zelfs dat ik ze wil beschermen voor complicaties van de niet zo’n beste gezondheidstoestand van vooral de heer [Tekst verwijderd].
Hij stelt zich principieel op omdat inderdaad blijkt uit gegevens, die ik gecontroleerd heb en waarvan ik kopieën in dossier heb, dat alles netjes is
afgehandeld. Ik heb verzocht aan het incassobureau Lindorff deze mensen niet langer lastig te vallen met aanmaningen, onterechte automatische incasso's, aankondigingen van deurwaarderbezoek, etc.
Omdat het geen effect had en de berichten bleven komen heb ik in aanwezigheid van de heer en mevrouw [Tekst verwijderd] Lindorff gebeld, waarbij zij werden gevraagd mij toestemming te geven voor de verdere afhandeling van deze zaak. Het gesprek werd opgenomen zo werd gemeld en in een van de telefoongesprekken die ik met Lindorff heb gehad, werd ook bevestigd dat die machtiging was geregistreerd.
De berichten bleven doorgestuurd worden naar het adres van de heer en mevrouw [Tekst verwijderd] die zich daar behoorlijk over opwonden. Pas onlangs is het doorgedrongen dat de communicatie via mij als zaakwaarnemer moet lopen.
Diverse keren werden berichten verstuurd via e-mail en ik heb via telefonisch contact met Lindorff ook begrepen dat die waren aangekomen en verwerkt. Lindorff weigert schriftelijk antwoord te geven op mijn verzoek een bevestiging te geven van ontvangst.
Alle correspondentie heb ik bewaard en ook de contactmomenten zijn geregistreerd. Onlangs bleek het opeens te gaan om bewijsvoering dat er een
schotelverbod verklaring moest komen. Eerder was daar nooit om verzocht. Die verklaring is verstuurd met een verzoek of ze wilden reageren of hiermee de zaak kon worden afgerond maar Lindorff schrijft opnieuw een aanmaningsbrief inmiddels via de post aan mijn huisadres en reageert niet op berichten die ik hen stuur anders dan standaardbrieven.
Eerder hebben ze aangegeven dat correspondentie ook via e-mail kon plaats vinden, maar dat heeft dus geen zin. Om veel kosten te gaan maken met aangetekende brieven voel ik niet zoveel en ben het inmiddels goed zat.
De vordering die mijns inziens onterecht is, is opgelopen tot € 162,71 en er wordt gewaarschuwd dat het tot honderden euro’s kan oplopen als de zaak
voor de rechter komt.
De familie [Tekst verwijderd] en ik hebben geen ervaring met incassobureaus en rechtbanken en vinden deze gang van zaken zeer onbehoorlijk. Ik druk me dan wat netter uit dan de heer [Tekst verwijderd].
Graag ontvang ik bericht of deze zaak ondanks de geringe vordering onder de aandacht van de media, ombudsman of anderszins kan worden gebracht.
Namens de familie [Tekst verwijderd],
Jan van der Werke