Pagina 1 van 1

Fiber; benodigde randapparatuur wordt niet ondersteund

Geplaatst: 21 apr 2017 18:56
door stefan.leeuwestein
Hoi allemaal,

Sinds drie maanden ben ik klant bij Fiber en dat is tot dusver een grote mislukking.

Het is een DSL leverancier en die komt uit in de meterkast. Dus om het signaal naar de woonkamer te krijgen gebruik ik een powerline opstelling. Dat heeft een tijdje gewerkt, maar nu plotseling niet meer. Omdat Fiber daar geen ondersteuning op hoeft te leveren, vertikken ze het ook gewoon. Sterker nog; een vriendelijke jongen op de klantenservice die het wel aan de praat krijgt (later viel het wederom uit) werd op zijn vingers getikt omdat hij teveel tijd met 1 klant bezig was.

Met andere woorden; ik moet dus maar een kabel trekken. Dat ga ik niet zomaar doen, het stucwerk op de muren is me teveel waard.

Nu staat er inderdaad in de voorwaarden dit:
15.5 Hoewel Fiber Nederland zich inspant om de kwaliteit te waarborgen van de voor toegang tot
de Fiber Nederland Dienst en/of internet benodigde Software, Hardware en randapparatuur, is het
gebruik hiervan volledig voor risico van Abonnee. Fiber Nederland is derhalve niet aansprakelijk voor
enige schade die voortvloeit uit het niet of niet naar behoren functioneren van bovengenoemde zaken
dan wel het niet gebruik kunnen maken van de Dienst. De Klant komt in ieder geval geen beroep toe
op inhouding, korting of compensatie op de maandelijkse Abonnementskosten.

In hoeverre is dit iets waar ze zich echt aan vast kunnen houden en het voor mij onmogelijk maakt om tv te kijken?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
Stefan

Re: Fiber; benodigde randapparatuur wordt niet ondersteund

Geplaatst: 21 apr 2017 19:02
door sylvesterb
stefan.leeuwestein schreef:Hoi allemaal,

Sinds drie maanden ben ik klant bij Fiber en dat is tot dusver een grote mislukking.

Het is een DSL leverancier en die komt uit in de meterkast. Dus om het signaal naar de woonkamer te krijgen gebruik ik een powerline opstelling. Dat heeft een tijdje gewerkt, maar nu plotseling niet meer. Omdat Fiber daar geen ondersteuning op hoeft te leveren, vertikken ze het ook gewoon. Sterker nog; een vriendelijke jongen op de klantenservice die het wel aan de praat krijgt (later viel het wederom uit) werd op zijn vingers getikt omdat hij teveel tijd met 1 klant bezig was.

Met andere woorden; ik moet dus maar een kabel trekken. Dat ga ik niet zomaar doen, het stucwerk op de muren is me teveel waard.

Nu staat er inderdaad in de voorwaarden dit:
15.5 Hoewel Fiber Nederland zich inspant om de kwaliteit te waarborgen van de voor toegang tot
de Fiber Nederland Dienst en/of internet benodigde Software, Hardware en randapparatuur, is het
gebruik hiervan volledig voor risico van Abonnee. Fiber Nederland is derhalve niet aansprakelijk voor
enige schade die voortvloeit uit het niet of niet naar behoren functioneren van bovengenoemde zaken
dan wel het niet gebruik kunnen maken van de Dienst. De Klant komt in ieder geval geen beroep toe
op inhouding, korting of compensatie op de maandelijkse Abonnementskosten.

In hoeverre is dit iets waar ze zich echt aan vast kunnen houden en het voor mij onmogelijk maakt om tv te kijken?

Ik hoor graag van jullie.
Je neemt het Fiber kwalijk dat jouw eigen powerline opstelling niet werkt? Hebben zij de powerline geleverd?

Fiber levert een dienst tot het modem en als je de TV ontvanger hierop aansluit werkt het gewoon. Natuurlijk kun je ze niet aansprakelijke stellen of kwalijk nemen als jouw deel van het netwerk niet functioneert.

Voor ondersteuning van de powerline adapters moet je contact opnemen met die leverancier. Fiber heeft er eigenlijk niets mee te maken.

En hun advies om een kabel te trekken is ook de enige juiste, power adapters werken of werken niet. Net zoals wifi waarop de provider ook geen invloed heeft.