Suzuki dealer
Geplaatst: 24 apr 2017 10:49
In augustus 2016 zijn wij naar de Suzuki Dealer in Almelo gegaan om te kijken naar een tweedehands auto. Bewust hadden wij gekozen voor een officiele Suzuki dealer. Meneer [naam verwijderd door moderatie] heeft ons die dag geholpen. Er stond toevallig een Suzuki Alto automaat uit het jaar 2006 te koop, met 45.000KM op de teller. Perfect dachten wij! Hij verzekerde ons dat het komende jaar wij echt GEEN problemen zouden krijgen met de auto, alles was gecontroleerd! Voor 3500 euro hebben wij uiteindelijk deze auto gekocht.
Helaas begonnen de mankementen zich al snel te tonen.. in december 2016 stond ik langs de kant van de weg en moest worden weggesleept. Motor probleem.. draadjes waren los geraakt en hebben ze weer bevestigd.
Februari 2017, welgeteld 2 maanden later zijn de aandrijfassen compleet kapot.
Wij hebben ivm een verhuizing 10.000KM gereden, en dit zou de schuld zijn dat de aandrijfassen kapot waren. Wij hadden teveel gereden. Ik ben naar de Suzuki dealer gegaan en dit uitgelegd. Het zou 600 tot 800 kosten om dit te laten maken.. geen garantie (wat normaal wel geldt binnen 6 maanden). Omdat dit een onverwachtse hoge rekening zou zijn, wou ik dit eerst thuis overleggen. Ik heb niets toegezegd en aangegeven dat ik even terug zou bellen over het uiteindelijke besluit...
5 dagen later word ik onverwachts gebeld met de vraag; wanneer komt u de auto repareren want de onderdelen liggen klaar. Repareren? Onderdelen? He?? Ik had niets besteld! Niets toegezegd...
De balie medewerker heb ik aangegeven dat ik niet de auto wilde laten repareren bij de Suzuki dealer, dit kostte mij teveel geld. De balie medewerker werd boos, en hing zonder gedag de telefoon op. Ook dreigde hij dat ik gewoon zou moeten betalen voor de onderdelen omdat hij ze besteld had..
Prima.. ik heb dat destijds achter mij gelaten. Misschien een miscommunicatie? Toch zat het me niet lekker.
april 2017 wil ik de auto APK laten keuren (Suzuki dealer Hengelo), ik wist dat de ruitenwissers vanaf dag 1 al niet goed werkte, ze gaven een vettige waas over het raam..
Wat een verassing was dat zeg, die APK keuring... opnieuw een rekening van gemiddeld 700 euro.. Ik zal even opnoemen wat er allemaal mis was met de auto: 2 banden zijn uitgedroogd, remschijven verroest, remblokken verroest, ashoes links en rechts buiten gescheurd, kenteken verlichting links zit niet deugdelijk bevestigd, achterdemper uitlaat is slecht, gasveren achterklep slecht en een koelvloeistof lekkage.
Zoals je kunt begrijpen komt de auto niet door de APK keuring, ik ben verplicht zsm nu de auto te repareren. Omdat ik nog wat aantal dagen speling had.. heb ik de Suzuki dealer Almelo een mail hierover geschreven.
In de mail ben ik netjes correct gebleven en aangegeven dat dit toch wel iets te ver gaat wat mij betreft. In 8/9 maanden tijd zou ik al meer dan 1500 extra kwijt zijn geweest voor de auto.
Helaas kreeg ik wederom een erg onbeschoft antwoord van [naam verwijderd door moderatie] terug.
Ik was bereid om samen tot een oplossing te komen.
Helaas begonnen de mankementen zich al snel te tonen.. in december 2016 stond ik langs de kant van de weg en moest worden weggesleept. Motor probleem.. draadjes waren los geraakt en hebben ze weer bevestigd.
Februari 2017, welgeteld 2 maanden later zijn de aandrijfassen compleet kapot.
Wij hebben ivm een verhuizing 10.000KM gereden, en dit zou de schuld zijn dat de aandrijfassen kapot waren. Wij hadden teveel gereden. Ik ben naar de Suzuki dealer gegaan en dit uitgelegd. Het zou 600 tot 800 kosten om dit te laten maken.. geen garantie (wat normaal wel geldt binnen 6 maanden). Omdat dit een onverwachtse hoge rekening zou zijn, wou ik dit eerst thuis overleggen. Ik heb niets toegezegd en aangegeven dat ik even terug zou bellen over het uiteindelijke besluit...
5 dagen later word ik onverwachts gebeld met de vraag; wanneer komt u de auto repareren want de onderdelen liggen klaar. Repareren? Onderdelen? He?? Ik had niets besteld! Niets toegezegd...
De balie medewerker heb ik aangegeven dat ik niet de auto wilde laten repareren bij de Suzuki dealer, dit kostte mij teveel geld. De balie medewerker werd boos, en hing zonder gedag de telefoon op. Ook dreigde hij dat ik gewoon zou moeten betalen voor de onderdelen omdat hij ze besteld had..
Prima.. ik heb dat destijds achter mij gelaten. Misschien een miscommunicatie? Toch zat het me niet lekker.
april 2017 wil ik de auto APK laten keuren (Suzuki dealer Hengelo), ik wist dat de ruitenwissers vanaf dag 1 al niet goed werkte, ze gaven een vettige waas over het raam..
Wat een verassing was dat zeg, die APK keuring... opnieuw een rekening van gemiddeld 700 euro.. Ik zal even opnoemen wat er allemaal mis was met de auto: 2 banden zijn uitgedroogd, remschijven verroest, remblokken verroest, ashoes links en rechts buiten gescheurd, kenteken verlichting links zit niet deugdelijk bevestigd, achterdemper uitlaat is slecht, gasveren achterklep slecht en een koelvloeistof lekkage.
Zoals je kunt begrijpen komt de auto niet door de APK keuring, ik ben verplicht zsm nu de auto te repareren. Omdat ik nog wat aantal dagen speling had.. heb ik de Suzuki dealer Almelo een mail hierover geschreven.
In de mail ben ik netjes correct gebleven en aangegeven dat dit toch wel iets te ver gaat wat mij betreft. In 8/9 maanden tijd zou ik al meer dan 1500 extra kwijt zijn geweest voor de auto.
Helaas kreeg ik wederom een erg onbeschoft antwoord van [naam verwijderd door moderatie] terug.
Ik was bereid om samen tot een oplossing te komen.