| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oude gasmeter registreerde teveel gebruik, wat kan ik doen?
-
Peterenjoris
Oude gasmeter registreerde teveel gebruik, wat kan ik doen?
Sinds kort heb ik een 'slimme' gasmeter. Daarnaast heb ik de NUON verbruik-app gedownload. Nu blijkt dat mijn vermoeden altijd juist is geweest, dat mijn oude gasmeter veel te veel gasverbruik meette.
Is hier, qua terugvorderen, juridisch nog iets te 'verhapstukken' of is dit 'jammer maar helaas.....?
Is hier, qua terugvorderen, juridisch nog iets te 'verhapstukken' of is dit 'jammer maar helaas.....?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2017 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Oude gasmeter registreerde teveel gebruik, wat kan ik doen?
Bewijs het maar eens...
-
langste adem
Re: Oude gasmeter registreerde teveel gebruik, wat kan ik doen?
Als je vermoedens hebt dat je gasmeter niet deugt kun je hem in de regel laten ijken. Is alles prima in orde met de meter, dan betaal jij de ijkkosten. Deugt de meter inderdaad niet, hoef je de ijkkosten niet te betalen.
Achteraf kun je niets meer bewijzen. Je oude gasmeter is vermoedelijk allang vernietigd.
Staar je ook niet blind op het verbruik van de nieuwe meter, als je die nog maar sinds kort hebt. In de winter verstook je namelijk veel meer dan nu.
Achteraf kun je niets meer bewijzen. Je oude gasmeter is vermoedelijk allang vernietigd.
Staar je ook niet blind op het verbruik van de nieuwe meter, als je die nog maar sinds kort hebt. In de winter verstook je namelijk veel meer dan nu.