LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achterstallige rekeningen NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
niels1

Achterstallige rekeningen NUON

Ongelezen bericht door niels1 »

Gisteren trof ik in mijn brievenbus 11 rekeningen aan van het NUON.

Het bleek te gaan over openstaande rekeningen in de periode dec 2002 tot april 2004. direct heb ik contact met NUON opgezocht hoe het mogelijk was dat ik in een keer 11 rekeningen gepresenteert krijg onder de noemer "eerste herinnering" daar waar ik dacht dat deze rekeningen betaald waren was ik nogal boos op het feit dat ik binnen 10 dgn. een bedrag van bij elkaar zo'n € 700 moest voldoen.

Ik sprak met een persoon van de klantenservice van het NUON en die verwees me meteen met dossier nummer door naar de deurwaarder waar het dossier al een week lag !? Ik vroeg dan ook waarom ik dan herinerringen had gekregen en of het niet zo is dat wanneer ik drie maal geen herinerring hebt betaald en vervolgens een aanmaning niet betaal de normale procedure is dat het dan pas uit handen wordt gegeven aan een deurwaarder ? Mevr. beantwoordde mijn vraag met het antwoord dat ze er geen antwoord op kon geven en ik toch echt contact met de deurwaarder moest opnemen, dat heb ik dan ook gedaan maar de beste meneer van het deurwaarderskantoor zei dat hij geen inzage had in de historie van het dossier en alleen van het NUON de opdracht had gekregen het verschuldigde bedrag te innen (met daarbij natuurlijk de bijbehorende incassokosten). Weer contact gezocht met het NUON ,dit keer werd ik doorverbonden met de afdeling incasso, om met hun e.e.a. uit te zoeken. De mevrouw daar zij dat dit tot stand heeft kunnen komen omdat ik pas sinds 2 maanden bekend sta op mijn huidige adres. ( daar waar ik al vanaf medio april 2002 woon en dit ook meteen aan het NUON hebt doorgegeven) omdat NUON vanaf dec. 2002 herinerringen naar mijn oude adres heeft gestuurd kreeg ik nu alle 11 rekeningen op mijn huidige adres. Ik vertelde de betreffende mevr. dat ik dat hoogst merkwaardig vond omdat ik in dec.2002 nog telefonisch contact had gehad met een NUON medewerker vanwege mijn jaarafrekening en de meneer mijn toen 2 weken later een brief heeft gestuurd met het bedrag wat ik terug zou krijgen. Op dat moment ging ik er natuurlijk vanuit dat het correspondentieadres juist bij het NUON in de computer zou staan. Mevr. Kon het zelf ook niet verklaren en zei dat het toch betaald moet worden..........ze zei wel dat deze 11 rekeningen die ik gister binnen had gekregen binnen 10 dgn. betaald moeten worden en er andere achterstallige maandpremies bij de deurwaarder in handen was gegeven. Plotseling had ik dus nog nooit iets betaald en was de rekening € 2000. Natuurlijk 2 uurtjes later weer pen en papier bij de hand aan de telefoon met een medewerker van NUON incasso.....deze mevr. vertelde mij dat ik al vanaf april 2002 in de computer sta op het juiste adres ( en er dus al bij elkaar 60 herinerringen + aanmaningen zijn verstuurd !?!??!?!?!?!? naar mijn huidige adres ) en dat de nota's die gister binnen waren gekomen ik als niet verstuurd kon beschrouwen omdat dit de betreffende maanden waren die uit handen zijn gegeven bij het betreffende deurwaarderskantoor.....en het was een "foutje"in hun administratie om die brieven naar mijn toe te sturen. Mijn kladblok zoals je misschien wel kunt begrijpen is inmiddels een beetje vol geraakt van de telefonische fabels en toezeggingen.

Ik vraag me alleen af in hoeverre ik kan protesteren tegen het feit dat ik NOOIT herinerringen dan wel aanmaningen hebt gekregen. Ik kan dat misschien niet fisiek bewijzen maar ik vernam van het NUON dat hun dat ook niet kunnen. Wat kan ik nog hier tegen inbrengen ??

Gast

Re: Achterstallige rekeningen NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Kijken wat je de Nuon daadwerkelijk schuldig bent en dat deel betalen lijkt me wel een aardige zet!
Een bezwaarschrift over de gang van zaken en dat je in verband daarmee niet van plan bent om incasso kosten te betalen heeft misschien ook wel effect.
Maar hoe is de afgelopen anderhalf jaar dan verlopen?
Heb je wel wat betaald en is de meterstand opgenomen etc?

niels1

Ongelezen bericht door niels1 »

Het laatste andehalfjaar heb ik nooit iets van het NUON vernomen.
De meterstand wordt altijd opgenomen door de woningbouwvereniging,en heb ik doorgebeld aan het NUON.

Inmiddels heb ik wel bij de bank alle afschiften van het het afgelopen jaar opgevraagd,en heb ik er al 2 gevonden waarvan ik kan aantonen dat ik wel in die 2 maanden betaald hebt.

Of ik alles betaald hebt weet ik niet zeker wat ik wel zeker weet is dat ik niet 11 keer in gebreke ben gebleven mocht ik het de overige 9 rekeningen niet hebben betaald zal ik die lasnog betalen maar blijf het belachelijk vinden dat het zonder pardon uit handen is gegeven!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

houd even in de gaten dat er vaak verrekening van termijnen plaats vind. Als je aanmaningen over de laatste maanden krijgt kan het ook best zijn dat je in de periode daarvoor, volgens Facturering, niet betaald hebt maar dat de daaropvolgende wel betaalde termijnen gebruikt worden om deze openstaande facturen mee te voldoen.
Is heel wazig voor een boekhoudkundige leek maar misschien goed om in de gaten te houden.

Heb je trouwens een automatische incasso lopen bij de Nuon. Hoe komt het dan dat ze niet alles hebben kunnen afschrijven wat ze wensen?
Is hun incasso gebaseerd op je vorige huis ofzo?

Is wel erg tricky om het zo lang door te laten sudderen hoor!
Mocht je het een keer voor willen leggen aan een geschillencommissie sta je heel zwak.

In ieder geval veel succes ermee!!

Suzanneke

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Jeetje...11 nota's in een keer.... Had theoretisch ook in 1x gekund...

Maarreh, NUON wordt al maanden geplaagd door een slechte adminitratie... Ik ben het spoor nu zelf ook een beetje bijster...

Ik kreeg vorige gisteren twee enveloppen. Een grote en een kleintje... De grote betrof een herrinering (die ik overigens al betaald had), en in de kleine envelop een accept-giro voor de volgende termijn... En dat terwijl ik vorige maand ook al twee van die dingen gekregen had... Er zat toen wel een vaag briefje bij, waar ik tot op heden nog niks van begrijp....

Beste NUON.... Zat die computers nu een uit. En ga jullie administratie voortaan met de hand doen... Wij worden een beetje moe van jullie....
:evil:

Enne, begin in 2005 met een compleet nieuw administratie-systeem en laat deze voor wat die is.... Hier is alleen maar ellende mee.... Please... Ik smeek u op mijn blote knietjes....

Gesloten