LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging Wanadoo internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb mijn internet bij wanadoo opgezegd per 1 jan. 2004. Ze vertelden mij dat ik een opzegtermijn van 1 jaar moet hebben inachtneming van 1 kalendermaand. Nou mijn abonnement had ik sinds oktober 2002 dus ik neem aan dat ik de brief van medio november 2003 heb opgestuurd dus hierbij voldoe ik aan allle regels.

Ik heb daarna een brief van hen ontvangen dat mijn internet pas per 1 november 2004 opgezegd kan worden, ik had hun gebeld en ze vertelden mij dat ik een nieuw contract van hun had gekregen. Ik heb daarna weer een bezwaarschrift geschreven met daarin alle kopien van mijn contract. Ze hadden daarna een brief naar mij gestuurd dat ze deze in behandeling zullen nemen...daarna niets meer van hun gehoord. Terwijl elk maand internet kosten van mijn rekening wordt afgeschreven, ik moet steeds bellen naar de bank om deze kosten terug te boeken, want ik vertik het om aan hen dit te betalen.

Nu heb ik hun weer gebeld en nou zeggen ze tegen mij dat het contract stilzwijgend met 1 jaar wordt verlengd net als bij een mobiel abonnement. Ze hadden daarbij ook tegen mij gezegd dat ze hierover een bericht hebben gestuurd ( ik heb nog nooit hierover iets ontvangen). Ik heb in het verleden ook eerder mijn contract bij wanadoo opgezegd en daarvoor was er geen sprake van stilzwijgend verlenging van een contract met 1 jaar.

Heb ik nu het recht om mijn internet abonnement op te zeggen of niet, of moet ik het doorbetalen tot november 2004???

Wanadoo heeft echt een f*ckup service!!!

Calvin

Gast

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas, ze hebben je bij de ballen.

Welkom in de wondere wereld van wanadoo, waar je ergste nachtmerries waarheid worden.

j vd broek

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door j vd broek »

Ook ik heb moelijkheden met het opzeggen bij wanadoo.
Volgens de Actievoorwaarden Wanadoo Smartpack van voor 31 december 2002 had ik een verplichting van 1 jaar en daarna ging de
opzeg termijn in van EEN KALENDERMAAND.
WANADOO beweert dat in februari in de nieuwsbrief van wanadoo heeft
gestaan dat de voorwaarden zijn veranderd, Ik heb dat niet gelezen en
er rust ook geen juridiche plicht om dat te lezen.
Wanadoo maakt er een zooitje van en wil de kosten van dit wanbeleid
afwentelen op de klanten.
Dus moet ook ik volgens wanadoo 1 jaar door betalen,ik ben het niet
van plan.
Om te beginnen haal ik iedere maand mijn geld terug van de bank,en zie de brieven van wanadoo wel te gemoed.

orth
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2004 02:16

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door orth »

Help!! wie heeft de algemen voorwaarden van wanadoo internet die betrekking hebben op januari 2003?? ivm geschil met wanadoo over de opzegtermijn. Casema heeft inmiddels ook het incassoburo ingeschakeld.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Klinkt bekend! Lees ook de ander topic Opzegging Casema.

Vr. Gr. Hans.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door pang »

Wanadoo geen casema is en viceversa. casema is kabelexploitant en wanadoo is isp.

ikzelf heb ook een smartpack gehad. Her duurde langer dan een jaar voordat ik hem kon opzeggen, omdat ze het gewoon niet begrepen en het was ook in een periode dat zen van 3 maanden naar 1 jaar contract gingen. Uiteindlijk na langgetouwtrek. inderdaad opgezegd met terugwerkende kracht, want ze konden zien dat ik sinds die periode geen gebruik meer van had gemaakt en het geld teruggestort gekregen.

@orth algemene voorwaarde van 2003 januarie. geloof het enige dat gewijzigd is, is het opzeg policy in trant van 3 maanden naar 6 maanden of naar 1 jaar

Alwin

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Alwin »

Ik lig ook in problemen met Wanadoo vanwege de aangepaste voorwaarden. Ik heb alle mail op mijn backup in de betreffende periode nagekeken en nergens een melding hierover.
Wanadoo kan me ook niet vertellen welke dag deze melding is verstuurd.
Het is maar € 1.95 per maand maar alleen al om het principe wijger ik langer te betalen en heb een brief gestuurd waarin ik aangeef rekening te houden met 1 maand opzegtermijn. Daarna heb ik ze een incasso-stop formulier gestuurd en hierover hebben ze me nog gebeld. Onlangs dat probeerden ze toch te blijven incasseren en heb ik hun incassomogelijkheid compleet stopgezet via de bank.
Inmiddels een half jaar later beginnen de dreigingen binnen te komen van €50,- administratiekosten en het openstaand abo-bedrag.
Maar ik houd voet bij stuk, zeker als ik de andere reacties lees. Wanadoo heeft mij niet geïnformeerd hierover.
Ik heb vaker problemen gehad door hun slechte administratie, waarbij ik ineens afgesloten werd omdat men mijn incassogegevens ineens kwijt was. Ik wil niks meer met dit rotbedrijf te maken hebben!

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

wellicht heb je toch geluk!! ben nu bezig om mijn abonnement bij wanadoo op te zeggen. Omdat ze per 1 dec. a.s. de algemene voorwaarden wijzigingen. En als je het er niet mee eens bent met die voorwaarden kun je dus opzeggen wel voor 1 jan. a.s. met de mededeling dat je met die nieuwe algemene voorwaarden erniet mee eens bent!!

Moet je wel via de telefoon doen of anders een brief sturen. Mailtjes accepteren ze niet. Ik wacht nu inspanning was hoe of wat.

zie ook andere topic over wanadoo.
En normaal wordt inderdaad je contract stilzwijgend verlengd met 1 jaar.

c.klaassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2004 12:14

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door c.klaassen »

lukt je niet cyberjunkie

Ik heb ook opgezegd vanwege de wijziging algemene voorwaarden.
Dit wordt - per e-mail - niet geaccepteerd. De wijzigingen zijn volgens hun zeggen in ons voordeel en dus geen reden voor opzegging.
Desondanks heb ik toch op deze gronden per e-mail, aangetekend en per telefoon opgezegd.
Ik heb per e-mail gevraagd of zij mij willen vertellen op welk artikel ze het baseren dat ik bij eenzijdige wijzigingen van de voorwaarden niet mag opzeggen......dat was een week geleden, en zoals gewoonlijk ---geen antwoord.


bogi

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

het zou toch te gek voor woorden zijn dat wij niet mogen opzeggen. Het staat nota bene in hun voorwaarden!!! krom hoor.
en dit geldt ook voor verzekeringen ed. als de wijzigingen veranderen.

Heb hun nu niet ook een brief gestuurd. Misschien had ik het wel aangetekend moeten doen. kan alsnog als ik niets hoor. En ja email accepteren ze niet.
Ik ga wel de automatische incasso stopzetten.

Heb me inmiddels wel ergens anders aangemeld. want wanadoo heeft volgens mij geen poten op te staan.

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

ik heb net mijn rechtsbijstandsverzekering opgebeld. over het opzeggen van wanadoo.

Inderdaad kunnen ze zeggen dat de nieuwe algemene voorwaarden in het voordeel van de klant is. Maar ze moeten dus wel met duidelijke redenen komen.

ik ga zo nog maar die brief eens aangetekend verzenden.

bogi

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door bogi »

:evil: Helaas cyberjunkie, ik stuur je de e-mailtekst die ik naar aanleiding van mijn per fax, e-mail, telefonisch en aangetekende opzegging heb gehad.


Communicatie Overzicht
Reactie (Marcel Wooter) 05-11-2004 14:35:12


Wanadoo Abonnees hebben niet de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen voordat het contract is verlopen, ook niet als het gaat om een wijziging in de Algemene voorwaarden.
Reden hiervoor is dat het hier gaat om wijzigingen ten voordele van de klant en niet om wijzigingen waarin de betalingstermijnen en abonnementstermijnen verzwaard worden.

Voor vragen en antwoorden kunt u contact opnemen met de Wanadoo Administratie via het nummer 0900-0156.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo Administratie

Ik moet nog een jaar doorbijten maar blijf naar alle mogelijke manieren zoeken om er onderuit te komen.

Ze zijn harstikke fout bezig, het enige wat het ze oplevert is klantenverlies en een hele negatieve reclame.
Je dacht toch niet dat ik tegen vrienden en kennissen zeg dat het een fantastisch bedrijf is, eerder het tegendeel.

Maak je niet kwaad, ze zijn het echt niet waard.

Maar voor mij is het de eerste en laatste keer geweest dat ik met ze in zee ben gegaan

Sterkte

Bogi

??

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door ?? »

Ter info:

De meeste 'grote' ADSL providers (Wanadoo, Planet, etc) werken met jaarcontracten die stilzwijgend met een JAAR worden verlengd mits je op tijd (opzegtermijn 1 of 2 maanden) opzegt. Dus als je jaarcontract op zeg 01.02.2005 afloopt moet je voor 01.01.2005 (1 maand) of 01.12.2004 (2 maanden) opzeggen. Doe je dat niet, wordt je contract stilzwijgend met een jaar verlengd, dus tot 01.02.2006.

Helaas zit je dus, als je niet op tijd opzegd, voor een extra jaar aan je contract vast (in principe, tenzij je bereid bent een hoop ophef te maken en hoopt dat je een rechter op je hand krijgt - het risico is dan echter aanzienlijk.)

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

bogi,

ze moeten wel duidelijk kunnen maken welke voordelen er zijn!
Want als ze dat niet kunnen, zijn ze wel erg vaag bezig

Nogeengedupeerde

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Nogeengedupeerde »

Ook ik heb in juni getracht Wanadoo op te zeggen nadat de algemene voorwaarden zijn gewijzigd. Dat is, uiteraard, niet gelukt. Omdat mijn contract afliep op 2 oktober, kon ik toch nog vrij snel opzeggen, dacht ik. Half augustus per gewone en aangetekende brief het contract opgezegd. Vervolgens ontving ik doodleuk een brief waarin werd vermeld dat ik te laat was met opzeggen omdat zijn contract tot 1 juli 2005 zou lopen, terwijl ik kan aantonen dat de overeenkomst is aangegaan op 2 oktober. Volgens Wanadoo start er dus een nieuw jaarcontract op het moment dat er iets veranderd in de voorwaarden omdat er dan sprake is van een nieuwe overeenkomst. Dit kan juridisch helemaal niet. Ik heb, zoals zovelen, de automatische incasso stopgezet en moet elke maand het bedrag dat zij nog steeds vrolijk van de rekening halen, weer terugstorten. Ik wacht nu rustig af wat zij gaan doen, want ik weet dat ik in mijn recht sta. Overigens maak ik sinds mijn opzegging ook geen gebruik meer van Wanadoo en heb een andere provider. Dus: let op: ook opzeggen van het jaarcontract heeft bij Wanadoo de nodige valkuilen.

cyberjunkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2004 19:24

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door cyberjunkie »

hebben jullie je inmiddels al aangemeld bij een andere provider?

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door calastra »

volgens mij kan je altijd opzeggen als er een wijziging in de algemene voorwaarden word gedaan. Ik heb zelf ook als eens opgezegt op die manier, ik was lid van een computerblad waarvan de prijs in een keer 30% ophoog was gegaan. Ik was het daar niet mee eens, maar in de algemene voorwaarden stond dat ze dit mochtn. Alleen een beetje jamer voor het blad dat ze de algemene voorwaarden gingen wijzigen omdat ze een iets andere naam gingen gebruiken. En toen kon ik gewoon opzeggen, ik was het niet eens met de naamswijziging. Bel even naar de rechtswinkel of de nationale ombudsman; naar mijn weten kan je bij elke wijziging in algemene voorwaarden eenzijdig een contract beëindigen. (burgelijk wetboek) of het nou in voordeel is van de klant dat maakt in principe niets uit, naar mijn weten.
succes!!

Lisette
(die zelf gelukkig van wanadoo af is en lekker snel via demon internet )

Gast

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wilde ook opzeggen bij casema omdat ik ga verhuizen.
Ik heb netjes een brief gestuurd maar nu vertellen ze mij dat die brief nooit door hun ontvangen is.
Ik vind het maar een waardeloos berdrijf want met de verbinden was het ook bar en boos 9 van de 10 keer konden we geen verbinding maken.
En als we dan wel verbinding hadden kon hij de helft niet openen.
Ik zal blij wezen als ik van dat casema af ben.

Gast

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Gast »

he cyberjunkie

heb je al iets gehoord van dat stelletje :evil: :evil: :evil:
Ik krijg nu alle mail onbeantwoord terug.
Maar ik heb ook de nieuwe voorwaarden nog niet gehad.
Blijf het proberen. Wat ik telefonisch te horen kreeg is dat werken met nieuwsgroepen ilegaal is om films te downloaden. Maar hun grotere abonnementen mogen het wel onbeperkt, wie geeft dan de gelegenheid om ilegaal bezig te zijn. Weet je hoe lang ik doe over 1 film, niet lachen ---4 dagen--- als hij nog compleet .
Baal als een stekker.
Als je succes hebt laat het dan even weten

Bogi

Gast

Re: Opzegging Wanadoo internet

Ongelezen bericht door Gast »

Gebruik je dan ook 'Getright' om te downloaden? Dat hulpprogramma is op het internet te vinden en kan je gratis installeren.

Casema/Wanadoo gaat hoop ik aan z'n eigen gerotzooi ten onder.

Gesloten