Pagina 1 van 1

Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 14 mei 2004 15:49
door wwings
Tele2 belt voor de 3e keer met de vraag... Wilt u ook goedkoper bellen?

Ik onderbreek de acquisiteur van Tele2 genaamd Herman van Vliet, leg hem uit dat ik niet op deze wijze banaderd wil worden en dat dit nu de derde keer is. Ik verzoek hem mij uit het belbestand te halen. Hij geeft aan dat hij dit niet voor mij kan doen maar wel in de pc kan zetten niet benaderen. Ik zeg vervolgens weer dat dit weinig zin zal hebben daar dit de derde keer is. Vervolgens vraagt hij waarom we niet goedkoper willen bellen. Ik heb het gesprek maar afgesloten, behoorlijke associale benadering!!!

Daarna heb ik de klantenservice gebeld om een klacht in te dienen. De dame aan de lijn vraagt vervolgens... Wilt u dan echt niet goedkoper bellen?

Tele2 kan toch geen gerenomeerd bedrijf zijn met deze werkwijze!!!

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 14 mei 2004 16:35
door Kevvin
Waarom ga je dan ook in discussie met die mensen? Gewoon "nee, ik wil niet goedkoper bellen. Ik wens je meer succes bij de volgende klanten. Succes!"en gelijk ophangen. Geen discussie aangaan. Maar wel beleefd blijven!!!!! Want ik weet uit ervaring, ja ik heb in een ver verleden ook op een callcenter gewerkt, dat mensen die onbeschoft reageren worden in de "terugbellen"sectie geplaatst en worden extra vaak gebeld! Inderdaad dan is het dus om te treiteren!

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 14 mei 2004 17:42
door Jolanda K
Ach ik ben ook van de week gebeld door een enhousiaste medewerker van Tele2. Ondanks mijn aanhoudende weigering in zee te gaan met tele2 was het en plezierig gesprek, met kwinkslagen over en weer. Aan het eind bood de jongeman dan ook uit zichzelf aan om me uit het belbestand te halen. Zo kan het dus ook.

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 17 mei 2004 14:04
door btje
KPN weet me ook te vinden, leuk om 18.00 bellen, en dan vragen waarom ik niet goedkoper met KPN wil bellen, ipv 1601.
Ik heb eeb geheim nummer, maar KPN heeft daar geen boodschap aan, erg aggressieve dame aan de telefoon

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 19 mei 2004 00:02
door Gast
als je gebeld wordt door deze bedrijven, moet je zeggen dat de deurbel gaat en of ze even geduld willen hebben.
Hierna laat je de hoorn een kwartier naast je telefoon liggen.

gegarandeerd dat je van ze af bent.

p.s. als iedereen deze methode toepast is het snel gedaan met deze opdringerige praktijken

gr karel

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 19 mei 2004 00:20
door Joop(K)
Goeie tip, gast. Vanmorgen had ik wéér zo´n opdringerige tante van het dubieuze bedrijf Scarlet aan de lijn. Na verleden week al een Tele 2 huurling de telefoonlijn afgekafferd te hebben, was vandaag, hopenlijk voor de laatste keer, Scarlet aan de beurt. Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat ik niets, maar dan ook niets meer met pre select carriers te maken wil hebben. Opzouten!! Zit ik me warempel weer kwaad te maken. :evil: :twisted: Sorry.

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 22 mei 2004 18:11
door Leon1234
Het is niet altijd even makkelijk om je verstand erbij te houden als je voor de zoveelste keer wordt "gestalked". Ik kan soms niet rustig blijven en vertel dan die telemarketeer dat ze op moeten zouten! Het is dan wel niet even beleefd maar oh "wat en voldoening"!
:twisted:

Re: Agressieve telefonische acquisitie Tele2

Geplaatst: 22 mei 2004 19:17
door Gast
Ik zal u allen vertellen dat Tele 2 en Scarlet niet zelf gaan bellen om extra klanten in te winnen, hiervoor huren ze een callcentre in, zodat Tele 2 en Scarlet niet met deze lasten zitten!

Ikzelf werk bij zo'n callcentre en ik garandeer u het is geen leuk werk. Ik doe het ook niet voor mijn lol, ik doe dit voor mijn stage, als ik dit werk niet doe kan ik fluiten naar mijn studiepunten!

Ik zal u adviseren om gewoon vriendelijk te blijven aan de telefoon als u gebeld wordt door een van deze callcentres. Dan bereikt u veel meer! Het kan mij natuurlijk voorstellen dat u niet zit te wachten op telefoontjes rond etenstijd, maar met een beetje inlevingsvermogen kunt u toch wel begrijpen dat de persoon aan de andere kant van de lijn ook een mens van vlees en bloed is en ook een hart heeft!

Ik zal u vertellen dat mijn collega u niet juist te woord heeft gestaan! ALs u meedeelt dat u niet meer telefonisch benaderd wil worden dan mogen wij u niet ragen Waarom u dan niet goedkoper wil gaan bellen.

U kunt beter vriendelijk blijven en zeggen dat u gewoon geen interesse heeft en niet of nooit telefonisch benaderd wil worden! Op deze manier brengt u het normaal en begrijpelijk en dan weten wij dat u dit soort telefoontjes niet op prijs stelt. Wij kunnen u helaas niet uit belbestanden halen, die mogenlijkheid hebben wij gewoon niet! Wel kan ik u de volgende internetsite geven, waar u zich uit vele telefoonbestanden kunt halen, zodat de overlast beperkt wordt: www.infofilter.nl!

Groeten een callcentre medewerker!