Op 21 juni 2016 bij World Ticket Center (http://www.WTC.nl) een pakketreis geboekt naar Armacao de Pera/Algarave in Portugal. Vertrek op 25 augustus 2016
Reis verliep niet volgens verwachtingen. Kamer beloofd via email met een rustige ligging en een kingsize bed. Bij aankomst echter een kamer op de begane grond waar direct uitzicht was op de badgasten. Hierdoor was er weinig privacy en veel geluidsoverlast. Verder geen kingsize bed, maar stonden er twee losse bedden die steeds van elkaar af schoven. WTC weigert hiervoor een vergoeding te geven ondanks het meteen doorgeven van de klachten per email. De receptie was nl. niet op de hoogte en het nummer bij calamiteiten was continue bezet...
Uit uw communicatie met WTC blijkt dat zij mijn wensen, die ik heb aangegeven na de reservering, hebben gemeld bij Alltours. Alltours is hierin blijkbaar eindverantwoordelijke. In de communicatie wordt nadrukkelijk vermeld dat er een kingsize bed en een rustige kamer op prijs wordt gesteld. Dit betreffen volgens WTC dan ook voorkeuren, of preferenties. Indien er sprake zou zijn van essentialia had ik hier volgens WTC direct melding van kunnen en moeten maken. Zo is de reisorganisator op de hoogte van mijn wensen en kan hij hier een goede uitvoering aan geven.
Voorgaande moet men dus weten alvorens een reis te boeken. Welke potentiele reiziger is hiervan op de hoogte??? Ik heb diverse malen telefonisch contact gehad met WTC, na mijn aan hun verstuurde emails, en zij verzekerden mij van het feit dat mijn wensen waren doorgegeven, maar bij aankomst bleek de receptie helemaal niet op de hoogte.
Echter, had de betrokken medewerkster mij geinformeerd dat mijn wensen niet mogelijk waren of dat er onderscheidt gemaakt had moeten worden tussen preferenties- let op: dit moet men dus duidelijk vermelden- of essentialia, had ik nog kunnen annuleren vóór vertrek met of zonder kosten. Nu was er helemaal geen keuze gegeven en ben ik gewoon voor het lapje gehouden.
WTC weigert elke vergoeding en gooit het dus op preferenties en essentialia.
U bent dus gewaarschuwd!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WTC negeert klant
Re: WTC negeert klant
Inderdaad een verschil waar men pas achterkomt als het te laat is. Vervelend. Heb je desondanks wel genoten van je vakantie? Je bent als het goed is zo min mogelijk op je kamer natuurlijk
-
Re: WTC negeert klant
U wilt een compensatie hebben omdat u in 2 aparte bedden sliep ipv in 1 en omdat u bij een strand was? Waarom uberhaupt een hotel aan het strand in een toeristisch gebied uitzoeken als u zo graag rust wil hebben?
Het is gelukkig geen Amerika hier.
Schijnbaar is dit uw eerste reis geweest, maar geen enkele reisorganisatie kan voldoen in alle eisen van een klant. Tip: laat het rusten. Als u al 8 maanden bezig bent om uw gelijk te halen dat er niet is kunt u beter een andere hobby gaan zoeken.
Het is gelukkig geen Amerika hier.
Schijnbaar is dit uw eerste reis geweest, maar geen enkele reisorganisatie kan voldoen in alle eisen van een klant. Tip: laat het rusten. Als u al 8 maanden bezig bent om uw gelijk te halen dat er niet is kunt u beter een andere hobby gaan zoeken.