Pagina 1 van 1
Eenzijdig automatisch opzeggen mobiel internet KPN
Geplaatst: 01 mei 2017 19:36
door Roel1001
ik heb vrijdag 28 april van KPN een tekstbericht op mijn telefoon ontvangen dat mijn abonnement (oa onbeperkt internet bundel) per 1 juni automatisch wordt omgezet naar een abonnement van 10GB. Ik teken hiertegen formeel bezwaar aan omdat ik mijn abonnement gewoon wil behouden (10 GB is geen reel alternatief voor onbeperkt internet). Er is mijns inziens, zoals wél gesteld wordt in het tekstbericht dat ik van de KPN ontving, geen sprake van een causaal verband tussen de nieuwe europese wetgeving (roaming) en het door KPN eenzijdig opzeggen van de overeenkomst. Dit is een interpretatie van de KPN: dit wordt ook door KPN tijdens een chatgesprek bevestigd. Dit lijkt mij onacceptabel. De KPN kan en wil mij geen inzage geven in de juridische onderbouwing van de automatische omzetting van mijn contract en biedt mij slechts de mogelijkheid om te slikken of te stikken (=het abonnement opzeggen). Ik heb vernomen dat het meer dan 10.000 abonnees betreft. Wie weet of deze actie van KPN wel/niet in strijd is met de wet en waaruit dat dan blijkt ?
Re: Eenzijdig automatisch opzeggen mobiel internet KPN
Geplaatst: 01 mei 2017 20:58
door NeoDutchio
Zucht, u bent de zoveelste met deze vraag. Schijnbaar is lezen niet uw beste kant aangezien u niet de reakties op de andere topics gelezen hebt. Ik heb gekeken naar eerdere topics van u dat u klaagt dat u geheel GRATIS overgezet bent van het 2g/3g netwerk naar 4g. Ook hoor ik u niet klagen dat u nu 10gb GRATIS in heel Europa kunt gebruiken.
Ik heb wel even iets te klagen naar u toe, leest u eens wat uw abonnement wordt. Het is 10gb in Europa en onbeperkt in Nederland. Echter, boven de 10gb wordt de snelheid verlaagd.
Bent u het hier niet mee eens kunt u GRATIS opzeggen. Maar ja, een soortgelijk abonnement gaat u echt nergens anders vinden.
Overigens zegt KPN hier niets op, zij passen hun voorwaarden aan.
Re: Eenzijdig automatisch opzeggen mobiel internet KPN
Geplaatst: 01 mei 2017 21:55
door Jan_Paul
Zucht, weer een papegaai! Zeker jaloers dat je zelf niet (meer) zo'n mooi abonnement kunt krijgen. De KPN heeft in de reclame gewoon levenslang onbeperkt internet beloofd.
Heeft niks te maken met gratis opzeggen upgrades of andere zaken. Levenslang is levenslang.
Onderstaande reclame laat niets te raden over.
http://www.mobilecowboys.nl/mobilemarketing/12706
Ik heb ook gelezen "wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten".
Belachelijke actie van KPN.
Hoop dat Radar er wat mee gaat doen.
Re: Eenzijdig automatisch opzeggen mobiel internet KPN
Geplaatst: 01 mei 2017 22:53
door sylvesterb
Roel1001 schreef:ik heb vrijdag 28 april van KPN een tekstbericht op mijn telefoon ontvangen dat mijn abonnement (oa onbeperkt internet bundel) per 1 juni automatisch wordt omgezet naar een abonnement van 10GB. Ik teken hiertegen formeel bezwaar aan omdat ik mijn abonnement gewoon wil behouden (10 GB is geen reel alternatief voor onbeperkt internet). Er is mijns inziens, zoals wél gesteld wordt in het tekstbericht dat ik van de KPN ontving, geen sprake van een causaal verband tussen de nieuwe europese wetgeving (roaming) en het door KPN eenzijdig opzeggen van de overeenkomst. Dit is een interpretatie van de KPN: dit wordt ook door KPN tijdens een chatgesprek bevestigd. Dit lijkt mij onacceptabel. De KPN kan en wil mij geen inzage geven in de juridische onderbouwing van de automatische omzetting van mijn contract en biedt mij slechts de mogelijkheid om te slikken of te stikken (=het abonnement opzeggen). Ik heb vernomen dat het meer dan 10.000 abonnees betreft. Wie weet of deze actie van KPN wel/niet in strijd is met de wet en waaruit dat dan blijkt ?
Al meermaals beantwoord. Nee het is niet tegen de wet en Ja KPN mag de voorwaarden van haar abonnement eenzijdig wijzigen als ze je hier maar van op de hoogte brengen en je niet meer aan je contract bent gebonden. Dit doet KPN ook netjes.
P.S. Toen je abonnement nog via 3G had je een Fair Use Policy en als je 10GB had gedownload via 2G/3G dan was je allang omlaag gezet wegens het scheden van deze voorwaarden.
Re: Eenzijdig automatisch opzeggen mobiel internet KPN
Geplaatst: 02 mei 2017 10:09
door NeoDutchio
Jan_Paul schreef:Zucht, weer een papegaai! Zeker jaloers dat je zelf niet (meer) zo'n mooi abonnement kunt krijgen. De KPN heeft in de reclame gewoon levenslang onbeperkt internet beloofd.
Heeft niks te maken met gratis opzeggen upgrades of andere zaken. Levenslang is levenslang.
Onderstaande reclame laat niets te raden over.
http://www.mobilecowboys.nl/mobilemarketing/12706
Ik heb ook gelezen "wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten".
Belachelijke actie van KPN.
Hoop dat Radar er wat mee gaat doen.
Ik hoef gelukkig geen abonnement, ik heb er een van de baas, dus van jaloezie is zeker geen sprake. Niets is levenslang in dit leven. En aangezien er nu door Europa een nieuwe regelgeving doorheen gedrukt wordt zal KPN zich daaraan moeten conformeren.
Daarnaast, het abonnement blijft ook gewoon onbeperkt internetten, echter de snelheid boven de 10gb gaat omlaag. Nergens in het contract staat dat er een bepaalde snelheid gehaald moet worden.
Deze aanpassing is noodzakelijk en MOET dus. Zelfs Radar kan daar niets aan en tegen doen.