Pagina 1 van 1
Bakplaat Blokker
Geplaatst: 03 mei 2017 12:18
door aloon
Zoals velen hebben we een bakplaat van het merk Tomado Teppanyaki bakplaat TM-5536 aangeschaft in de veronderstelling dat we hier veel plezier van zouden hebben.
Afgelopen Pasen wilden we deze voor de derde maal sinds de aanschaf in december 2015 gebruiken.
Alleen de plaat werd niet warm, geen nood onze zoon had een gelijke plaat na ons aangeschaft en heeft deze opgehaald.
We konden heerlijk aan de maaltijd beginnen, tot na een uur ook deze plaat het liet afweten.
Op de site van de Blokker staan bij de reviews vele berichten die aanduiden dat mensen met gelijke problemen kampen bij deze bakplaat.
Toch maar geprobeerd om een klacht in te dienen.
Rectie van Blokker: "Jammer, u kunt deze bakplaat ter reparatie aanbieden in een filiaal. Na borg van € 25,00 zullen we deze opsturen en ontvangt u een prijsopgave voor de reparatie."
Alleen jammer dat het aankoopbewijs ontbreekt (ik heb de bon voor een aanschafprijs van € 29,90 niet bewaard).
Maar dat het product zo snel kapot gaat en niet alleen bij ons geeft toch te denken.
De klantenservice van Blokker is echter niet meegaand en stelt dat als er een kassabon is dan kunt u deze aanbieden, anders is het gewoon dikke pech!
Ondertussen wordt het product nog volop verkocht zowel in de winkel als via internet.
Komende week is het Moederdag dus weer een moment om er velen te verkopen terwijl men weet dat het product niet aan de normale eisen van gebruik voldoet.
We hebben een kleinere bakplaat van het merk Tefal waar we al ruim 20 jaar regelmatig gebruik van maken, dus het kan wel.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen??
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 03 mei 2017 12:24
door berndv
aloon schreef:aanschaf in december 2015
gezien de garantie zou dit op zich natuurlijk geen probleem hoeven te zijn.
aloon schreef:Alleen jammer dat het aankoopbewijs ontbreekt (ik heb de bon voor een aanschafprijs van € 29,90 niet bewaard).
dat maakt het wel vervelend. Het is aan u om aan te tonen dat u het product aldaar gekocht heeft, u claimt uw recht op garantie, dus dan is het ook aan u om aan te tonen dat u recht heeft op garantie. Wat eventueel nog wel zou kunnen is het aanleveren van een bewijs van betaling. Als u dit toevallig gepind heeft, zou u via internetbankieren nog kunnen aantonen dat u in december 2015 een bedrag van 29,90 betaald heeft aan blokker, er zijn namelijk winkels die dit wel accepteren.
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 03 mei 2017 12:42
door hänschen klein
Ik weet niet of er 'zo velen' dit product gekocht hebben, maar Klacht.nl staat er tenminste vol mee en Tomado is niet thuis.
Een optie is het om de klachten bij Klachtenkompas.nl te deponeren, waar de Consumentenbond en de webcare meekijkt.
Diezelfde Consumentenbond geeft twee TIPS op de website m.b.t. een ontbrekende kassabon:
1 - Bankafschrift voorleggen
2 - Winkelmedewerker die u bij de verkoop heeft geholpen laten bevestigen, dat u dat product heeft gekocht ... (?) ggrrrr

(
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 03 mei 2017 12:51
door Julie4444
aloon schreef:Zoals velen hebben we een bakplaat van het merk Tomado Teppanyaki bakplaat TM-5536 aangeschaft in de veronderstelling dat we hier veel plezier van zouden hebben.
Afgelopen Pasen wilden we deze voor de derde maal sinds de aanschaf in december 2015 gebruiken.
Alleen de plaat werd niet warm, geen nood onze zoon had een gelijke plaat na ons aangeschaft en heeft deze opgehaald.
We konden heerlijk aan de maaltijd beginnen, tot na een uur ook deze plaat het liet afweten.
Op de site van de Blokker staan bij de reviews vele berichten die aanduiden dat mensen met gelijke problemen kampen bij deze bakplaat.
Toch maar geprobeerd om een klacht in te dienen.
Rectie van Blokker: "Jammer, u kunt deze bakplaat ter reparatie aanbieden in een filiaal. Na borg van € 25,00 zullen we deze opsturen en ontvangt u een prijsopgave voor de reparatie."
Alleen jammer dat het aankoopbewijs ontbreekt (ik heb de bon voor een aanschafprijs van € 29,90 niet bewaard).
Maar dat het product zo snel kapot gaat en niet alleen bij ons geeft toch te denken.
De klantenservice van Blokker is echter niet meegaand en stelt dat als er een kassabon is dan kunt u deze aanbieden, anders is het gewoon dikke pech!
Ondertussen wordt het product nog volop verkocht zowel in de winkel als via internet.
Komende week is het Moederdag dus weer een moment om er velen te verkopen terwijl men weet dat het product niet aan de normale eisen van gebruik voldoet.
We hebben een kleinere bakplaat van het merk Tefal waar we al ruim 20 jaar regelmatig gebruik van maken, dus het kan wel.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen??
Dat is toch volledig terecht? Waarom zouden zij gratis garantie moeten verlenen als helemaal niet aan te tonen is dat je het daar hebt gekocht?
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 03 mei 2017 13:07
door taxikemperman
Nieuwe kopen en oude na maand terugbrengen
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 03 mei 2017 14:59
door hänschen klein
breien schreef:hänschen klein schreef:2 - Winkelmedewerker die u bij de verkoop heeft geholpen laten bevestigen, dat u dat product heeft gekocht ... (?) ggrrrr

(
De bakplaat is in december 2015 gekocht. December is een zeer drukke maand in de meeste winkels en ik weet niet hoe goed uw geheugen is.
Bij de Consumentenbond hebben ze er geen probleem mee dit soort onzinnige tips te geven! Overigens is mijn geheugen dusdanig, dat ik er binnenkort maar wat van ga bijkopen ...
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 06 mei 2017 16:15
door Moneyman
taxikemperman schreef:Nieuwe kopen en oude na maand terugbrengen
Tuurlijk. Gewoon de boel oplichten...

Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 06 mei 2017 16:42
door olaf79
aloon schreef:Zoals velen hebben we een bakplaat van het merk Tomado Teppanyaki bakplaat TM-5536 aangeschaft in de veronderstelling dat we hier veel plezier van zouden hebben.
Afgelopen Pasen wilden we deze voor de derde maal sinds de aanschaf in december 2015 gebruiken.
Alleen de plaat werd niet warm, geen nood onze zoon had een gelijke plaat na ons aangeschaft en heeft deze opgehaald.
We konden heerlijk aan de maaltijd beginnen, tot na een uur ook deze plaat het liet afweten.
Op de site van de Blokker staan bij de reviews vele berichten die aanduiden dat mensen met gelijke problemen kampen bij deze bakplaat.
Toch maar geprobeerd om een klacht in te dienen.
Rectie van Blokker: "Jammer, u kunt deze bakplaat ter reparatie aanbieden in een filiaal. Na borg van € 25,00 zullen we deze opsturen en ontvangt u een prijsopgave voor de reparatie."
Alleen jammer dat het aankoopbewijs ontbreekt (ik heb de bon voor een aanschafprijs van € 29,90 niet bewaard).
Maar dat het product zo snel kapot gaat en niet alleen bij ons geeft toch te denken.
De klantenservice van Blokker is echter niet meegaand en stelt dat als er een kassabon is dan kunt u deze aanbieden, anders is het gewoon dikke pech!
Ondertussen wordt het product nog volop verkocht zowel in de winkel als via internet.
Komende week is het Moederdag dus weer een moment om er velen te verkopen terwijl men weet dat het product niet aan de normale eisen van gebruik voldoet.
We hebben een kleinere bakplaat van het merk Tefal waar we al ruim 20 jaar regelmatig gebruik van maken, dus het kan wel.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen??
Niet netjes, maar ik zou een nieuwe kopen en vervolgens de oude inleveren met de bon van de nieuwe met de mededeling dat u de koop wilt ontbinden omdat het product na 1x gebruik kapot is en reparatie geen zin heeft wegens de lage kostprijs...eens kijken hoe ze reageren
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 06 mei 2017 16:53
door Julie4444
Zelf de boel gaan bedonderen is geen goede oplossing... Daarnaast kunnen ze vast wel zien dat die plaat ouder is als je dat probeert.
That said, iedereen die op die manier zakendoet heeft gelijk geen recht meer van klagen als ze zelf opgelicht worden.
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 07 mei 2017 02:12
door John van Drongelen
Soms verkoopt Blokker inderdaad rommel!
Zo zie ik af en toe die zwarte minikoelkast weer in de folder staan.
Ik heb er ooit 1 gekocht en na een paar maanden,begon dat ding herrie te maken!
Ik was helaas ook de bon kwijt geraakt.
Ik raad U aan om alleen van bekende merken keukenapparatuur te kopen zoals Tefal en Philips.
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 07 mei 2017 21:02
door Moneyman
John van Drongelen schreef:Ik raad U aan om alleen van bekende merken keukenapparatuur te kopen zoals Tefal en Philips.
Ja, want dan heb je dit probleem niet...
viewtopic.php?f=38&t=162483
viewtopic.php?f=38&t=161253
Re: Bakplaat Blokker
Geplaatst: 08 mei 2017 16:32
door GJvdZ
olaf79 schreef:aloon schreef:Zoals velen hebben we een bakplaat van het merk Tomado Teppanyaki bakplaat TM-5536 aangeschaft in de veronderstelling dat we hier veel plezier van zouden hebben.
Afgelopen Pasen wilden we deze voor de derde maal sinds de aanschaf in december 2015 gebruiken.
Alleen de plaat werd niet warm, geen nood onze zoon had een gelijke plaat na ons aangeschaft en heeft deze opgehaald.
We konden heerlijk aan de maaltijd beginnen, tot na een uur ook deze plaat het liet afweten.
Op de site van de Blokker staan bij de reviews vele berichten die aanduiden dat mensen met gelijke problemen kampen bij deze bakplaat.
Toch maar geprobeerd om een klacht in te dienen.
Rectie van Blokker: "Jammer, u kunt deze bakplaat ter reparatie aanbieden in een filiaal. Na borg van € 25,00 zullen we deze opsturen en ontvangt u een prijsopgave voor de reparatie."
Alleen jammer dat het aankoopbewijs ontbreekt (ik heb de bon voor een aanschafprijs van € 29,90 niet bewaard).
Maar dat het product zo snel kapot gaat en niet alleen bij ons geeft toch te denken.
De klantenservice van Blokker is echter niet meegaand en stelt dat als er een kassabon is dan kunt u deze aanbieden, anders is het gewoon dikke pech!
Ondertussen wordt het product nog volop verkocht zowel in de winkel als via internet.
Komende week is het Moederdag dus weer een moment om er velen te verkopen terwijl men weet dat het product niet aan de normale eisen van gebruik voldoet.
We hebben een kleinere bakplaat van het merk Tefal waar we al ruim 20 jaar regelmatig gebruik van maken, dus het kan wel.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen??
Niet netjes, maar ik zou een nieuwe kopen en vervolgens de oude inleveren met de bon van de nieuwe met de mededeling dat u de koop wilt ontbinden omdat het product na 1x gebruik kapot is en reparatie geen zin heeft wegens de lage kostprijs...eens kijken hoe ze reageren
En dan klagen over bedrijven die zich slecht gedragen.... Iets met een pot en ketel en zwart.