Pagina 1 van 1
Disfunctioneren elektronisch slot (woning)
Geplaatst: 06 mei 2017 19:36
door jessicalb
Ik ben huurder en woon in een flat. Mijn verhuurder/woningcorporatie maakt gebruik van elektronische sloten. Dit houdt in dat ik met een pas mijn woning betreed. Echter maken niet alle huurders gebruik van zo'n slot daar waar het gedeelte waar ik woon voorheen short-stay woningen waren (nu onbepaalde tijd). Ruim twee jaar woon ik hier en heb meerdere malen disfunctioneren van de sloten meegemaakt. Dit varieert van het niet open gaan van de algemene ruimten, eigen woning tot fietsenhok. Met alle gevolgen van dien. Dit heb ik meerdere malen aangeven bij de woningcorporatie maar zij zeggen hier niets aan te kunnen doen en hebben mij zelfs een keer gezegd verdere correspondentie omtrent dit onderwerp niet meer aan te gaan.
Ik voel mij niet veilig in mijn eigen woning en naast verhuizen zie ik geen andere mogelijkheden. Heeft iemand tips? Moet ik een aangetekende brief schrijven o.i.d.?
Re: Disfunctioneren elektronisch slot (woning)
Geplaatst: 06 mei 2017 20:49
door sylvesterb
jessicalb schreef:Ik ben huurder en woon in een flat. Mijn verhuurder/woningcorporatie maakt gebruik van elektronische sloten. Dit houdt in dat ik met een pas mijn woning betreed. Echter maken niet alle huurders gebruik van zo'n slot daar waar het gedeelte waar ik woon voorheen short-stay woningen waren (nu onbepaalde tijd). Ruim twee jaar woon ik hier en heb meerdere malen disfunctioneren van de sloten meegemaakt. Dit varieert van het niet open gaan van de algemene ruimten, eigen woning tot fietsenhok. Met alle gevolgen van dien. Dit heb ik meerdere malen aangeven bij de woningcorporatie maar zij zeggen hier niets aan te kunnen doen en hebben mij zelfs een keer gezegd verdere correspondentie omtrent dit onderwerp niet meer aan te gaan.
Ik voel mij niet veilig in mijn eigen woning en naast verhuizen zie ik geen andere mogelijkheden. Heeft iemand tips? Moet ik een aangetekende brief schrijven o.i.d.?
Aangetekende brief heeft weinig zin, immers heeft de verhuurder al aangegeven je klachten niet te herkennen en geen correspondentie omtrent dit onderwerp aan te gaan. Aangetekend versturen heeft enkel zin als je juridische wilt aantonen dat ze je klachten hebben ontvangen, maar daarover heb je al communicatie. Je zou naar het juridische loket kunnen gaan om te kijken of zij iets voor je kunnen betekenen.