LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recycle michael

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fantybanty

recycle michael

Ongelezen bericht door fantybanty »

beste lezers,

ik post dit om anderen te behoeden voor de service van recyle michael. Ik heb hen een 1 jaar oude LG G3 telefoon opgestuurd. Die volgens hun website 62 euro op zou brengen. Zij bieden 4 opties voor de staat: in nieuw staat, in goede staat, zichtbaar gebruikt, zwaar gebruikt. Ik heb gekozen voor de optie goede staat omdat dit het meeste kans biedt imo dat michael ermee akkoord gaat. Eigenlijk is de telefoon in nieuw staat, geen enkel krasje / beschadiging/vuil, als je hem zo uit een nieuw doosje zou trekken zou je geen verschil zien met een echt nieuwe. Na de telefoon te hebben opgestuurd krijg ik mail van hem / hen dat de telefoon krassen heeft op het scherm, en daarom wordt gedegradeerd naar 'zichtbaar gebruikt'. Geloof me, ik heb hem in alle hoeken bekeken voor het opsturen, bij lamplicht en zonlicht, en er zit geen enkel krasje op het scherm. krijg ik er dus 47 ipv 62 euro voor. Nu snap ik dat zij de verzendkosten aan de volgende koper ergens moeten verhalen, maar om dat op zo'n manier te doen, door mijn telefoon die ik vind ik zelf NETJES aanbied als optie 2 "goede staat" terwijl het eigenlijk "nieuw staat" is, dan nog eens te degraderen, vind ik gewoon schandalig. We hebben het hier niet over mega bedragen en ik snap ook wel dat michael dit waarschijnlijk standaard doet omdat niemand de telefoon terug laat sturen, maar netjes is het niet.

wees gewaarschuwd.

Jetsertje

Re: recycle michael

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Had je 'm nou maar als optie 1 toegestuurd, dan hadden ze je vast optie 2 geboden.

Eigenlijk gaat je klacht overigens helemaal nergens over. Als je niet akkoord gaat met het bod, laat je het toch terug sturen? Volgens de consumentenbond is dat bij Recycle Michael gratis dus je verliest niets. Nogal raar om dan alsnog te gaan klagen, wanneer het bod niet hoog genoeg voor je is. Dat mogen zij helemaal zelf weten.

Gesloten