Pagina 1 van 1
Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 14:22
door danieller89
Afgelopen week is er een monteur bij ons langs geweest in verband met een defecte aquastop in onze vaatwasser.
Nu zijn wij vanaf maart jl. de nieuwe bewoners van onze woning en hebben wij de factuur van de vaatwasser en alle handleidingen van de vorige bewoners overgenomen.
Op deze factuur staat duidelijk vermeld dat zij toendertijd een garantiebox met 6 jaar extra garantie ter waarde van 129 euro hebben aangeschaft. Nu geeft Siemens aan dat de 6 jaar extra garantie niet geldig is omdat deze niet geregistreerd zou zijn. En geldt de garantie dus ook niet.
Siemens verdient dus 129 euro aan iets wat zij helemaal niet leveren. Echt belachelijk!!
Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?
Re: Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 14:42
door Jetsertje
Als de voorwaarden stellen dat de service garantie box geregistreerd moet worden, dan kan het goed mogelijk zijn dat Siemens in het gelijk staat. Volgens een oude webpagina van Wehkamp is dat wel het geval.
1. Activeer je service box garantie met de unieke vouchercode die je in de brochure in de Service Box vindt. 2. Na deze registratie ontvang je een bevestiging via e-mail. Deze bevestiging is tevens je bewijs van garantie. We verzoeken je deze uit te printen en te bewaren samen met de aankoopnota van je apparaat.3. Nu kun je zorgeloos genieten van je Siemens apparaat.4. Wanneer je binnen de garantietermijn van 8 jaar een beroep moet doen op onze Siemens Service verzoeken wij je deze documenten bij de hand te houden zodat wij je direct kunnen helpen.
Heel vervelend, maar dan had de service garantie box en het apparaat dus geregistreerd moeten worden. De vorige bewoners hebben je dus eigenlijk iets verkocht wat niet waar is. Daar zul je dus moeten weten, niet bij Siemens.
Re: Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 14:44
door thecure
misschien kun je eerst reageren in dit topic hoe dat is afgelopen:
viewtopic.php?f=95&t=158361&p=2192921#p2192921
Nu geeft Siemens aan dat de 6 jaar extra garantie niet geldig is omdat deze niet geregistreerd zou zijn. En geldt de garantie dus ook niet.
...
Siemens verdient dus 129 euro aan iets wat zij helemaal niet leveren. Echt belachelijk!!
Tja, als de apparaten niet goed worden geregistreerd kun je het belachelijk vinden. Het is wel zaak om de apparaten incl. serienummer goed te registreren.
Als het goed is ontvang je dan een certificaat thuis met de verlengde garantie erop vermeld (eigen ervaring).
Heb je zo'n certificaat?
Re: Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 15:32
door NeoDutchio
Hoe hoog was die factuur dan dat Siemens €129 aan u verdiend? De factuur zal wel €129 zijn geweest, maar de winst is daar maar een klein gedeelte van hoor.
U moet ook niet bij Siemens klagen, schijnbaar zijn de vorige bewoners vergeten het te registreren.
Re: Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 15:34
door hänschen klein
Is dan ook nog de vraag of het garantiecontract door u had kunnen worden overgenomen of alleen voor de eerste koper geldig is. Maar misschien is er nog hoop:
http://www.siemens-home.bsh-group.com/n ... ervice-box
Re: Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 15:40
door danieller89
Oke, ik begrijp dus dat zij het moesten registreren. Dit is niet gebeurd en zij hebben die garantiebox ook niet meer.
Volgens hen is er tegen hen nooit gezegd dat zij die garantie moesten registreren, siemens geeft aan dat mochten zij het nummer toch kunnen vinden dat alsnog registreren niet mogelijk is omdat het apparaat van december 2014 is (net iets meer dan 2 jaar oud dus).
Re: Garantiebox Siemens
Geplaatst: 08 mei 2017 16:10
door Jetsertje
danieller89 schreef:Oke, ik begrijp dus dat zij het moesten registreren. Dit is niet gebeurd en zij hebben die garantiebox ook niet meer.
Volgens hen is er tegen hen nooit gezegd dat zij die garantie moesten registreren, siemens geeft aan dat mochten zij het nummer toch kunnen vinden dat alsnog registreren niet mogelijk is omdat het apparaat van december 2014 is (net iets meer dan 2 jaar oud dus).
Die garantievoorwaarden zullen vermoedelijk ook in de service garantie box hebben gestaan, wat betekent dat de vorige eigenaar niet goed het werk heeft gedaan door de voorwaarden door te lezen en dus ook het apparaat te registreren.
Dat de service garantie box op de factuur staat, dat zegt ook niets. Die kan immers ook op een ander apparaat staan geregistreerd, wat voor Siemens onmogelijk te controleren valt. Dat gezegd hebben; mocht er nog geen apparaat zijn geregistreerd op de service garantie box, dan is dit nog wel mogelijk. Volgens voorwaarden die ik op internet kon vinden, moet dit echter wel gebeuren voor het aflopen van de fabrieksgarantie, anders kan het niet meer.
Verder lijkt aanspraak maken op de fabrieksgarantie niet meer mogelijk en daarin staat Siemens geheel in het recht.
Je zult bij de vorige bewoners moeten aankloppen. Zij hebben het huis incl. het het apparaat aan jou verkocht met mogelijk ook de belofte dat je 6 jaar extra garantie op de vaatwasser zou hebben. Nu dat niet blijkt, zou je de verkoper mogelijk verantwoordelijk kunnen stellen voor onjuiste voorlichting, waardoor jij misschien niet de huidige prijs voor de woning had willen betalen. Maar dat iets uit krijgen zal vast erg lastig worden.
Misschien kun je ook naar de verkoper van de vaatwasser toe gaan. Je hebt immers een factuur en dus ook een verkoper. Ondanks de verlengde fabrieksgarantie, blijft ook de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een conform product. En de conformiteitsregels zijn in Nederland erg goed, waardoor je na 2 jaar vaak ook nog garantie kunt claimen bij de verkoper.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie