LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wijzigt onbeperkt internet contract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
toos.punter
Contacteer:

KPN wijzigt onbeperkt internet contract

Ongelezen bericht door toos.punter »

Afgelopen week een sms bericht ontvangen van KPN met de mededeling dat mijn levenslang onbeperkt mobiel internet stopt. Hiervoor krijg ik 10 gig per maand aangeboden. Ik heb met KPN gebeld waar mij is verteld dat levenslang binnen de gestelde voorwaarde eenzijdig door de aanbieder kan worden opgezegd. Verder kreeg ik te horen dat ik nog altijd voor een toestel betaal die ik al jaren niet meer in bezit heb. Ik ben hier destijds voor bij de KPN winkel geweest waar ze de extra kosten voor het toestel zouden schrappen. Ik had mijn toestel destijds in mijn contract van 2 jaar betaald dus konden deze kosten geschrapt worden. Nu blijk ik dus weer voor het toestel te betalen.
De service medewerker stelde voor om mijn abonnement te weinigen / verlengen gezien dit de enige wijze is om van het toestel prijs af te komen.

Mijn vraag:
- is de destijds gevoerde campagne misleidend geweest? Levenslang blijkt achteraf te betekenen dat de aanbieder dit eenzijdig kan opzeggen.
- is het verlengen / wijzigen van mijn huidige abonement de enige manier om de extra in rekening gebrachte kosten voor een toestel kwijt te raken?

Ik heb begrepen van de service medewerker dat het klachten regent aangaande dit probleem. Ik zou graag medestanders vinden om te onderzoeken / na te gaan of dat dit allemaal wel klopt en kan.

Groetjes Patrick

NeoDutchio

Re: KPN wijzigt onbeperkt internet contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook goedemorgen, goed uitgeslapen?

U wilt graag uw abonnement behouden die u had? Geen probleem, u gaat terug naar een heel traag 2g/3g netwerk. Ook 10gb in Europa zal aan uw neus voorbij gaan. O ja, fair use policy. Als u veel internet zal u op het trage netwerk afgesloten worden.

U ziet, uw abonnement is al vaker aangepast, en dat geheel GRATIS. Daar heeft u nog nooit over geklaagd.

Wat gaat er nu gebeuren? KPN is verplicht zicht te houden aan Europese wetgeving. Om die reden zal er een kleine aanpassing doorgevoerd MOETEN worden. Zo krijgt u 10gb in Europa zonder bijbetaling. Onbeperkt internetten in Nederland blijft gewoon, echter boven de 10gb gaat de snelheid omlaag. Om u alvast voor te zijn, nergens in uw contract staat een minimale snelheid. U heeft uw abonnement afgesloten op een traag netwerk, nu heeft u 10gb op snel netwerk.

U kunt uw abonnement opzeggen per aanpassingsdatum, maar geloof me, een beter abonnement gaat u echt niet vinden.
In het oude abonnement zat de prijs van het toestel in het abonnement. Om transparantie te komen is de wetgeving vanaf nu dat het toestel apart berekend moet worden.

Maar welke medestanders zoekt u? Mensen die er ook problemen mee hebben dat ze gratis 4g hebben en gratis 10gb in Europa gaan krijgen, maar het net als u, ook niet gelezen heeft? Of zoekt u mensen die ook nog steeds betalen voor een telefoon die al betaald is? Troost u, dit is al wettelijk geregeld, daarvoor bent u te laat.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

toos.punter schreef:- is de destijds gevoerde campagne misleidend geweest? Levenslang blijkt achteraf te betekenen dat de aanbieder dit eenzijdig kan opzeggen.
Is die misleidend geweest? Contractvoorwaarden moeten voor beide partijen wel enigszins gelijk zijn, of wilt u zeggen dat u ook niet mocht opzeggen en u van uw kant ook levenslang aan het contract vast zat?

Voorwaarden mogen wijzigen, dit levert contractbreuk op en contractbreuk levert de mogelijkheid tot ontbinden van de overeenkomst op. Maar omdat u toch al contractvrij was, zult u daar geen voordeel aan hebben.
toos.punter schreef:- is het verlengen / wijzigen van mijn huidige abonement de enige manier om de extra in rekening gebrachte kosten voor een toestel kwijt te raken?
ik vrees van wel. "Vroeger" zaten de kosten van een toestel verborgen in uw contract, deze kosten waren niet zichtbaar. De stelling was toen nog vaak dat mensen die een sim only hadden, korting kregen op hun maandprijs omdat ze er geen toestel bij hadden. Het tarief dat u nu maandelijks betaalt, is vermoedelijk het tarief dat toentertijd ook contractueel afgesproken is, en als dat een duur contract was, hoeven ze dat tussentijds niet te wijzigen naar sim only, en ik vrees dat dan de enige weg is, om te verlengen, of een mooi moment om bij de buren te kijken, aangezien u nu toch niet meer "vast" zit aan kpn.

toos.punter
Contacteer:

Ongelezen bericht door toos.punter »

Het gaat mij in deze niet om wat KPN in de jaren aan extra heeft aangeboden. Het gaat mij meer om de in mijn ogen misleidende campagne van KPN. Inmiddels ben ik wijzer en ben ik meer op mijn hoede voor dergelijke acties.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

toos.punter schreef:Het gaat mij in deze niet om wat KPN in de jaren aan extra heeft aangeboden. Het gaat mij meer om de in mijn ogen misleidende campagne van KPN. Inmiddels ben ik wijzer en ben ik meer op mijn hoede voor dergelijke acties.
U heeft toch onbeperkt internet, zoals de campagne stelt? Alleen wordt de snelheid drastisch verlaagd na 10gb.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

toos.punter schreef:Afgelopen week een sms bericht ontvangen van KPN met de mededeling dat mijn levenslang onbeperkt mobiel internet stopt.
Groetjes Patrick
@Patrick,

U bent er vanuit gegaan dat u "uw" leven lang van dit abonnement gebruik zou kunnen maken, maar dat is denkelijk iets al te letterlijk genomen.
In dit geval gaat het, naar het zich laat aanzien, om de levensduur van uw abonnement en dat abonnement is nu blijkbaar ter ziele gegaan.
De ontwikkelingen en daarmee ook de abonnementsvormen op de telecommarkt volgen elkaar in een zo razendsnel tempo op, dat de veronderstelling over een "levenslang abonnement" te beschikken eigenlijk niet reëel mag worden geacht.
U zult mee moeten in de vaart der telecomontwikkelingen, ook als het het aangaan en ontbinden van een overeenkomst betreft.
En een nuchter denkend mens weet heel erg goed dat reclame niets meer is dan een poging om klanten te lokken met mooie beloftes, waarvan op voorhand bekend is dat deze nooit en te nimmer kunnen worden waargemaakt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

toos.punter schreef:Het gaat mij in deze niet om wat KPN in de jaren aan extra heeft aangeboden. Het gaat mij meer om de in mijn ogen misleidende campagne van KPN. Inmiddels ben ik wijzer en ben ik meer op mijn hoede voor dergelijke acties.
Als u in het begin van uw abonnement 10gb zou gebruiken op het 2g/3g netwerk was u al afgesloten geweest. U kunt gewoon onbeperkt blijven internetten, echter niet meer voor dezelfde snelheid als die u nu gewend bent boven de 10gb. Er is niets misleidend aan, u heeft een veel beter abonnement dan op het moment van afsluiten tegen dezelfde prijs. U had onbeperkt en het blijft onbeperkt, in heel Europa op het snelle 4g netwerk.

Wilt u dit niet, ik neem graag dit abonnement van u over hoor, nergens zo goedkoop te krijgen.

Gesloten