LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
medeleeuw

Oxxio

Ongelezen bericht door medeleeuw »

bewijs fout oxxio.pdf
(632.15 KiB) 87 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Begin december 2016 ging ik op zoek naar een nieuwe energie leverancier na 45 jaar klant te zijn geweest bij Nuon.
Oxxio kwam er als goedkoopste uit,dus ik vul mijn adres telefoonnummer en bankrekening nummer in dat ik per 25 jan 2017 klant wil worden.
Nooit geen bevestiging gekregen van Oxxio.
Tot ik op 28 dec 2016 van Nuon een tweet krijg dat ze het jammer vinden dat ik ga overstappen naar een andere energie leverancier.
Kwaad dat ik van Oxxio nooit een bevestiging heb gekregen laat ik Nuon op 28 dec 2016 weten dat ik Oxxio heb geannuleerd en bij hen blijf.
Dezelfde dag laat ik Oxxio weten dat ik nooit een bevestiging heb gekregen en daarom mijn aanvraag annuleer.
Dan word er in dec 2016 door Oxxio 130 van mijn rekening afgeboekt deze storneer ik direct en zo probeert Oxxio ieder maand geld van mijn rekening te incasseren dus laat ik ze door mijn bank blokkeren.
Begin jan 2017 krijg ik een brief van Oxxio dat ik sinds 25 dec 2016 klant bij ze ben nou echt niet wie stapt er nou eind van het jaar over niet logisch.
Verder blijven ze me bestoken met aanmaningen voor 600,??? euro ondanks mijn uitleg zijn ze niet voor reden vatbaar.
Vandaag kreeg ik bericht dat ze het uit handen van een deurwaarder hebben gegeven,niet te begrijpen nooit klant geweest maar toch betalen bij Oxxio.
Bijlagen
tweet van oxxio.pdf
tweet oxxio medewerker
(596.28 KiB) 227 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Student90

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door Student90 »

Wie levert de huidige energie bij u? Overigens begrijp ik niet waarom u het eerste bestand 'bewijs fout oxxio' heeft genoemd. Het enige wat ik uit de brief haal is dat de overstap is gelukt en dat dit al eerder per mail aan u bericht zou zijn geweest, ware het niet dat het opgegeven e-mailadres blijkbaar niet klopt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft begin december de aanmelding gedaan bij Oxxio en op 28 december geannuleerd. Indien u online de aanvraag gedaan hebt heeft u 14 dagen herroepingsrecht. Als u daar overheen zit is het jammer, maar kunt u niet meer annuleren.
Uit de vorige reaktie blijkt dat er wel degelijk een bevestiging is geweest, maar dat u een verkeerd mailadres gebruikt zou hebben? Dat kunt u Oxxio ook niet aanrekenen.

Zo te zien ligt de fout dus niet bij Oxxio en zal u dus gewoon moeten betalen.

medeleeuw

Annuleren kan je als je een bevestiging krijgt deze heb ik nooit van oxxio gekregen,alleen een bericht van Nuon 28 dec 2016 jammer dat u bij ons weg gaat,hierop heb ik Nuon laten weten niet naar oxxio te gaan omdat ze niet eens een bevestiging hebben gestuurd.
En oxxio heb ik ook op 28 dec 2016 laten weten bij nuon te blijven omdat ze niet eens de moeite hebben genomen me een bevestiging van mijn aanvraag te sturen,en hierop kreeg ik de tweet terug van oxxio medewerker:jammer dat het zo gelopen is mocht u zich nog bedenken dan hoor ik graag van u.
En een tweet van oxxio 13 jan 2017 op mijn klachten: dat is gek want je bent geen klant bij oxxio.
Nee de bevestiging kwam per brief d.d. dat ik sinds 25 dec 2016 klant ben bij oxxio.
Dit klopt niet ik wilde per 25 jan 2017 overstappen,ieder weldenkend mens begrijpt dat je niet op het eind van het jaar overstapt maar altijd aan het begin van een nieuw jaar.
heb net nog contact gehad met een ACM medewerker ik ben niet de enige met klachten over oxxio ze hebben pas een flinke boete gehad van 1 miljoen,omdat oxxio gegevens over klanten onjuist invoert zoals bij mijn,volgens het ACm hoef ik me geen zorgen over de deurwaarder te maken bewaar alle bewijzen en overleg deze aan de rechtbank,heb ik al gedaan

Student90

medeleeuw schreef:Annuleren kan je als je een bevestiging krijgt deze heb ik nooit van oxxio gekregen,alleen een bericht van Nuon 28 dec 2016 jammer dat u bij ons weg gaat,hierop heb ik Nuon laten weten niet naar oxxio te gaan omdat ze niet eens een bevestiging hebben gestuurd.
En oxxio heb ik ook op 28 dec 2016 laten weten bij nuon te blijven omdat ze niet eens de moeite hebben genomen me een bevestiging van mijn aanvraag te sturen,en hierop kreeg ik de tweet terug van oxxio medewerker:jammer dat het zo gelopen is mocht u zich nog bedenken dan hoor ik graag van u.
En een tweet van oxxio 13 jan 2017 op mijn klachten: dat is gek want je bent geen klant bij oxxio.
Nee de bevestiging kwam per brief d.d. dat ik sinds 25 dec 2016 klant ben bij oxxio.
Dit klopt niet ik wilde per 25 jan 2017 overstappen,ieder weldenkend mens begrijpt dat je niet op het eind van het jaar overstapt maar altijd aan het begin van een nieuw jaar.
heb net nog contact gehad met een ACM medewerker ik ben niet de enige met klachten over oxxio ze hebben pas een flinke boete gehad van 1 miljoen,omdat oxxio gegevens over klanten onjuist invoert zoals bij mijn,volgens het ACm hoef ik me geen zorgen over de deurwaarder te maken bewaar alle bewijzen en overleg deze aan de rechtbank,heb ik al gedaan
Of wel/geen overeenkomst tot stand is gekomen laat ik even in het midden, daar de informatie niet voldoende is, maar u heeft duidelijk niet alleen tweets gehad. Het bewijs heeft u hier zelf bijgevoegd. U heeft zo tussen de regels door gebruik gemaakt van de overstapservice (dus niet zelf opgezegd bij Nuon)? Maar van wie krijgt u nu dus de energie geleverd?

NeoDutchio

Overstappen kan op elk moment in het jaar. Zo gek is overstappen in december dus ook niet.

En Oxxio heeft je een mail willen sturen, vandaar de brief. U heeft schijnbaar een fout mailadres opgegeven en normaals, dit is niet de fout van Oxxio.
Het is te makkelijk om te zeggen dat u niets ontvangen heeft als u zelf geen geldig mailadres hebt gegeven. U hebt zelf en geheel vrijwillig de aanvraag gedaan, daar horen ook verplichtingen bij.

Student90

Overigens ben ik wel benieuwd naar het vervolg van de eerste zin van de tweet op 13 januari. Wat komt er na: 'Dat is gek want je bent geen klant begrijp ik uit de eerdere...'

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

maar je betaalt dus nu gewoon maandelijks een voorschot aan nuon?

medeleeuw

ben nu overgestapt naar budget energie.
per ongeluk een fout e-mailadres opgeven kan gebeuren maar het huisadres en telefoonnummer waren goed,en ik heb duidelijk aangegeven pas op 25 jan 2017 te willen overstappen.
en een tweet van nuon op 28 dec 2016: fijn dat je bij ons blijft,kunnen we verder nog iets voor je betekenen?
en voor student 90: tweet 13 jan dat is gek want je bent geen klant begrijp ik uit de eerdere een DM sturen met je gegevens Sebastiaan.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De 14 dagen bedenktijd gaan in na aanmelden.
Niet de ingangsdatum in januari maar na aanmelden begin dec 2016....

Verder wist je dat je werd over gezet door NUON brief.
U hoorde een foutloos mail adres door te geven en had ook Oxxio kunnen bellen.

Nu naar Budget Energie gaan is niet slim, zit je straks met 2x boete, Nuon en Oxxio wegens binnen 1 jaar overstappen!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

medeleeuw schreef:ben nu overgestapt naar budget energie.
per ongeluk een fout e-mailadres opgeven kan gebeuren maar het huisadres en telefoonnummer waren goed,en ik heb duidelijk aangegeven pas op 25 jan 2017 te willen overstappen.
en een tweet van nuon op 28 dec 2016: fijn dat je bij ons blijft,kunnen we verder nog iets voor je betekenen?
en voor student 90: tweet 13 jan dat is gek want je bent geen klant begrijp ik uit de eerdere een DM sturen met je gegevens Sebastiaan.
Wat? Dat kan toch helemaal niet?

1. Eerst ga je een overeenkomst aan met Oxxio, welke jou een bevestiging sturen via de e-mail.
2. Die e-mail komt niet aan omdat jij zelf het verkeerde mailadres hebt opgegeven - dat is dus jouw fout.
3. Vervolgens roep je tegen Nuon dat je blijft (nieuw contract?) en tegen Oxxio dat je je niet aan de afspraken/contract gaat houden.

Dat kan dus al niet. Je bent een contract aangegaan met Oxxio en hebt niet op tijd opgezegd. Jij hebt zélf de fout gemaakt door Oxxio de verkeerde informatie te geven. Het contract met Oxxio is dus gewoon geldig en dús mogen zij betaling eisen.

Als jij niet betaalt zul je zien dat die kosten (boete voor vroegtijdig beëindigen contract + incassokosten) nog veel hoger worden, want dan gaat de deurwaarder je vanzelf voor de rechter dagen. Dan krijg je er dus wettelijke rente + deurwaarderskosten + eventuele proceskosten bij, en gaan ze misschien zelfs wel beslag leggen op je inkomen.

Ik vind jouw manier van doen dan ook bizar en hoop dat je snel inziet hoe onverstandig het is maar gewoon te weigeren te betalen en de wanbetaler uit te hangen. Vroeg of laat krijg je daar heel veel spijt van......

NeoDutchio

Het wordt steeds spannender bij u.

Begin december 2016: U gaat een nieuw contract aan met Oxxio. Door uw eigen fout loopt dit spaak en wil annuleren wat natuurlijk niet gaat.
28 december 2016: U geeft Nuon aan toch te willen blijven en gaat een nieuw contract aan. En dit terwijl het probleem met Oxxio nog niet eens opgelost is. U pleegt contractbreuk en zal een boete moeten betalen.
En nu zit u ineens bij Budget Energie. Ook weer contractbreuk bij Nuon.

Snapt u zelf nog waar u mee bezig bent?

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Waarom is het per abuis opgeven van een fout e-mailadres en de gevolgen daarna volledig aan TS te wijten? Mijn inziens is dat veel te kort door de bocht.

Als Oxxio per email had gecorrespondeerd, dan was de verstuurde email door het foute e-mailadres, bij Oxxio per kerende elektronische post terug gekomen. Oxxio heeft met die teruggekomen email niets gedaan en de zaken gelaten voor wat het was. De juiste adresgegevens van TS waren bij Oxxio wel bekend. Zodra die email teruggekomen was bij Oxxio, was het toch logisch geweest dat het bericht wat eerder per email naar TS werd gestuurd, netjes per brief naar TS zou zijn gestuurd?

Dat Oxxio per brief soms wel correspondeert bewijst de bijlage bij TS openingspost. Dus het valt Oxxio te verwijten dat zij niet op een normale manier corresponderen als er ergens een foutje wordt opgemerkt.

Julie4444

BreejKC schreef:Waarom is het per abuis opgeven van een fout e-mailadres en de gevolgen daarna volledig aan TS te wijten? Mijn inziens is dat veel te kort door de bocht.
Omdat, wanneer je contactinformatie achterlaat bij een bedrijf, dat bedrijf er redelijkerwijs van uit mag gaan dat deze informatie correct is. Het klinkt ook alsof TS via internet heeft gecommuniceerd en het contract via internet heeft afgesloten. Waarom is het dan zo raar dat Oxxio via mail correspondeert? Waarom had TS niet gewoon geïnformeerd binnen de bedenktijd? Oxxio heeft in dit geval gewoon niets fout gedaan.

Voor de wet zijn mensen zelf verantwoordelijk voor de consequenties wanneer zij dit fout doen. Je kan niet zomaar de schuld van je eigen fouten afschuiven op een bedrijf en die dan vervolgens voor alle kosten laten opdraaien. Het is misschien sneu voor TS, maar zo zit het wel gewoon in elkaar. Dat heet eigen verantwoordelijkheid.
BreejKC schreef:Als Oxxio per email had gecorrespondeerd, dan was de verstuurde email door het foute e-mailadres, bij Oxxio per kerende elektronische post terug gekomen. Oxxio heeft met die teruggekomen email niets gedaan en de zaken gelaten voor wat het was.
Dit soort bevestiging e-mails worden automatisch verstuurd van (doorgaans) een no-reply e-mailadres. Oxxio heeft, meteen toen ze hier achterkwamen de fout hersteld door een brief te sturen. De oorzaak van deze fout ligt alsnog bij TS, en daarom liggen ook de consequenties hiervan bij TS.
BreejKC schreef:De juiste adresgegevens van TS waren bij Oxxio wel bekend. Zodra die email teruggekomen was bij Oxxio, was het toch logisch geweest dat het bericht wat eerder per email naar TS werd gestuurd, netjes per brief naar TS zou zijn gestuurd?

Dat Oxxio per brief soms wel correspondeert bewijst de bijlage bij TS openingspost. Dus het valt Oxxio te verwijten dat zij niet op een normale manier corresponderen als er ergens een foutje wordt opgemerkt.
Dat is dus exact wat ze gedaan hebben; direct een brief gestuurd toen de fout is ontdekt. Daarnaast is e-mail wél een "normale" manier van corresponderen.

Begrijp me niet verkeerd - ik zou dus echt nooit klant worden bij Oxxio - maar in dit geval heeft TS het gewoon fout en heeft Oxxio gewoon gelijk.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

BreejKC schreef:Als Oxxio per email had gecorrespondeerd, dan was de verstuurde email door het foute e-mailadres, bij Oxxio per kerende elektronische post terug gekomen. Oxxio heeft met die teruggekomen email niets gedaan en de zaken gelaten voor wat het was. De juiste adresgegevens van TS waren bij Oxxio wel bekend. Zodra die email teruggekomen was bij Oxxio, was het toch logisch geweest dat het bericht wat eerder per email naar TS werd gestuurd, netjes per brief naar TS zou zijn gestuurd?
omdat de mail gestuurd wordt vanuit een geautomatiseerd, veelal no-reply, mailadres. Dit zal niet door een persoon verstuurd worden en de bouncemail of wat voor antwoord dan ook, komt niet in de inbox van een willekeurige oxxio medewerker. Daarom is het ook een no-reply mailadres. En om alles wat daarop terugkomt te gaan lezen, zal veel tijd gaan kosten, aangezien er ook genoeg mensen zijn die een autoreply op hun mail hebben zitten. Ook niet alle mailservers gebruiken een bounce of autoreply als het adres niet bestaat, er bestaat ook nog zoiets als een catchall mailadres.

Maar goed, de schuld van slechte communicatie door het aanleveren van een foutief mailadres bij oxxio neerleggen is:
BreejKC schreef:Mijn inziens is dat veel te kort door de bocht.
als ik je verhaal zo doorlees, leg je 0,0 verantwoordelijkheid bij ts, terwijl ts zich aanmeld met foutieve gegevens, en niet eens zich gaat afvragen waarom er geen bevestiging per mail komt.

Student90

medeleeuw schreef: en voor student 90: tweet 13 jan dat is gek want je bent geen klant begrijp ik uit de eerdere een DM sturen met je gegevens Sebastiaan.
Um nee, er staat: dat is gek want je bent geen klant begrijp ik uit de eerdere (zin afgekapt) een DM sturen met je gegevens?

Een zin maken van deze 2 delen is niet logisch. Ten eerste eindigt het in een vraagteken, terwijl de zin niet als vraag begint. Ten tweede leest de zin niet lekker als het één zin moet voorstellen.

En wat heeft Nuon gedaan met je verzoek bij ze te blijven? Een nieuw contract aangeboden of het verzoek afgewezen? Straks betaal je aan 3 verschillende bedrijven..

Julie4444

Student90 schreef:En wat heeft Nuon gedaan met je verzoek bij ze te blijven? Een nieuw contract aangeboden of het verzoek afgewezen? Straks betaal je aan 3 verschillende bedrijven..
En dan is de grote vraag: wie levert nou eigenlijk de energie?

Duidelijk is in ieder geval dat Oxxio wel energie heeft geleverd aan TS en dat TS daar voor moet betalen. TS weigert dit en is dus een wanbetaler. Geen rechter gaat TS gelijk geven, dus dit zal zeker nog een staartje gaan krijgen.

Als meneer/mevrouw Ios verstandig is betaalt hij/zij meteen die rekeningen.

medeleeuw

Oxxio heeft niet direct een brief gestuurd toen ze er achter kwamen dat het E-mailadres niet klopt,deze brief hebben ze pas gestuurd d.d. 29 dec 2016 nadat ik ze via een tweet op d.d.28 dec 2016 liet weten geen klant te willen worden omdat ik nooit een bevestiging heb gekregen,en via Nuon moet vernemen dat ik ben overgestapt.
Wat ik helemaal brutaal vind is dat ze me per 25 dec 2016 als klant hebben aangemeld,terwijl ik duidelijk heb aangegeven pas op 25 jan 2017 te willen overstappen.
Maar ik ben niet de enige met problemen bij Oxxio ze hebben al een boete van 1 miljoen gekregen van het ACM Oxxio had bij energie contracten ten onrechte een einddatum in het register gezet.
Ook dit hebben ze met mijn gedaan ik heb ingevuld dat ik pas op 25 jan 2016 wilde overstappen en Oxxio heeft dit een maand vervroegt en gelijk maar 130,van mijn rekening afgeschreven.
En een boete van Nuon heb ik niet gekregen ik heb ze laten weten voorlopig bij ze te blijven tot ik een andere energie maatschappij heb gevonden voor Nuon was dit geen enkel probleem zo hoort het.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus toen ze op 28 december er achter kwamen dat het emailadres niet klopte, heeft men direct erna een brief gestuurd.

NeoDutchio

medeleeuw schreef:Oxxio heeft niet direct een brief gestuurd toen ze er achter kwamen dat het E-mailadres niet klopt,deze brief hebben ze pas gestuurd d.d. 29 dec 2016 nadat ik ze via een tweet op d.d.28 dec 2016 liet weten geen klant te willen worden omdat ik nooit een bevestiging heb gekregen,en via Nuon moet vernemen dat ik ben overgestapt.
Wat ik helemaal brutaal vind is dat ze me per 25 dec 2016 als klant hebben aangemeld,terwijl ik duidelijk heb aangegeven pas op 25 jan 2017 te willen overstappen.
Maar ik ben niet de enige met problemen bij Oxxio ze hebben al een boete van 1 miljoen gekregen van het ACM Oxxio had bij energie contracten ten onrechte een einddatum in het register gezet.
Ook dit hebben ze met mijn gedaan ik heb ingevuld dat ik pas op 25 jan 2016 wilde overstappen en Oxxio heeft dit een maand vervroegt en gelijk maar 130,van mijn rekening afgeschreven.
En een boete van Nuon heb ik niet gekregen ik heb ze laten weten voorlopig bij ze te blijven tot ik een andere energie maatschappij heb gevonden voor Nuon was dit geen enkel probleem zo hoort het.
U heeft niet via Nuon vernomen dat u overgestapt bent, u bent zelf overgestapt naar Oxxio. En hoe weet u hoe lang tijd er tussen zit dat Oxxio erachter is gekomen dat uw mailadres niet werkt en dat ze de brief gestuurd hebben? Om even een dooddoenertje te gebruiken: u werkt zeker bij Oxxio en heeft zelf de brief tegen gehouden.
Het is niet netjes dat ze een maand te vroeg de overstap hebben geregeld, maar fouten maken kan. En dat ze incasseren, natuurlijk moet u betalen als ze gaan leveren.

Gesloten