klacht aankoop Welkoop
Geplaatst: 12 mei 2017 22:36
Geachte Radar.
Ik kijk vaak uw programma onderstaand probleem heb ik en mag een winkel dit doen ik kan hier niets over vinden over deze vreemde regelgeving het terug geva van 75% van aankoop bedrag op schoenen na 4 maanden slijtage. Zie bericht verzonden aan Welkoop hoofdkantoor. Het hoofd ka ntoor bericht mij dat ze keurig gehandeld hebben en ik geen recht op vergoeding heb.
in afwachting op uw reactie en hulp.
Geachte Welkoop
OP 18-1-2017 heb ik aankopen gedaan van Gevavi s1 schoen.Deze is voor normaal gebruik, dit aangegeven hebbend bij uw winkel collega. Die adviseerde mij deze schoenen. deze heb ik net 3 maanden aan gedragen er is toen begonnen met veters die stuk gingen en nog geen week daarna begonnen scheuren te komen op vele plekken in de schoen. Ik heb de aankoop bon mee genomen naar vestiging Woudenberg op 11-5-2017. Aangegeven dat ik mijn geld terug wilde en ik uitgelegd wat collega geadviseerd heeft.
De filiaal manager gaf mij aan dat aangezien de schoenen langere tijd gedragen zijn ik 75% van mijn aankoop bedrag terug kon krijgen ben ik niet mee akkoord gegaan.Daarop kreeg ik het voorstel van andere schoen soorten hier moest ik zelf extra bij betalen zijnde 30,-€. Uiteraard ben ik daar niet mee akkoord gegaan ik heb in uw garantie bewijs en nog in de winkel ben ik niet geïnformeerd over terug gave van 75% van het aankoop bedrag zie hiervoor garantie verklaring van welkoop.nl
Garantie
Binnen de garantieperiode garandeert Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde artikelen. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantie. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Op alle producten verkocht door Welkoop, ook die waarvoor geen garantieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, heeft u recht op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij zullen het product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het artikel te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.
Ik heb de manager aangegeven niet tevreden te zijn over de manier van handelen en service ook aangezien ik voor 60 euro wat mag verwachten van mijn aankoop. Algemeen bekend is dat schoenen een jaar mee moeten gaan. uiteraard en natuurlijk hangt manier van gebruik af maar als dit voor wandelen is en enkel het dragen hiervan naar het werk bij een zittend beroep ben ik van mening dat er iets totaal verkeerd gaat. Aangezien uw manager mij niet te gemoed kwam heb ik direct contact gezocht met uw hoofdkantoor waar tot mijn stomme verbazing het zelfde verhaal opgehangen werd over 75% terug gave. Ik heb telefoniste duidelijk aangegeven dat dit nog niet eens op product nog op aankoop bon of in de winkel vermeld staat en dit maar klanten niet correct corresponderen is.
Geen goede afhandeling van mijn klacht ben ik naar de fabrikant zelf gaan bellen deze gaf aan hier niets mee van doen te hebben dit zijn regelingen van Welkoop. Ik verzoek u ook om deze klacht serieus afhandelen en mij minstens het volledige aankoop bedrag retour te geven. Mocht mijn klacht niet gegrond zijn of het verhaal met 75% nogmaals verteld worden dan zal ik naar niet tevredenheid contact op nemen met de consumenten bond. Hopend op uw reactie.
Vriendelijke groet.
Florin Anca
Met vriendelijke groeten,
Ik kijk vaak uw programma onderstaand probleem heb ik en mag een winkel dit doen ik kan hier niets over vinden over deze vreemde regelgeving het terug geva van 75% van aankoop bedrag op schoenen na 4 maanden slijtage. Zie bericht verzonden aan Welkoop hoofdkantoor. Het hoofd ka ntoor bericht mij dat ze keurig gehandeld hebben en ik geen recht op vergoeding heb.
in afwachting op uw reactie en hulp.
Geachte Welkoop
OP 18-1-2017 heb ik aankopen gedaan van Gevavi s1 schoen.Deze is voor normaal gebruik, dit aangegeven hebbend bij uw winkel collega. Die adviseerde mij deze schoenen. deze heb ik net 3 maanden aan gedragen er is toen begonnen met veters die stuk gingen en nog geen week daarna begonnen scheuren te komen op vele plekken in de schoen. Ik heb de aankoop bon mee genomen naar vestiging Woudenberg op 11-5-2017. Aangegeven dat ik mijn geld terug wilde en ik uitgelegd wat collega geadviseerd heeft.
De filiaal manager gaf mij aan dat aangezien de schoenen langere tijd gedragen zijn ik 75% van mijn aankoop bedrag terug kon krijgen ben ik niet mee akkoord gegaan.Daarop kreeg ik het voorstel van andere schoen soorten hier moest ik zelf extra bij betalen zijnde 30,-€. Uiteraard ben ik daar niet mee akkoord gegaan ik heb in uw garantie bewijs en nog in de winkel ben ik niet geïnformeerd over terug gave van 75% van het aankoop bedrag zie hiervoor garantie verklaring van welkoop.nl
Garantie
Binnen de garantieperiode garandeert Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde artikelen. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantie. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Op alle producten verkocht door Welkoop, ook die waarvoor geen garantieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, heeft u recht op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij zullen het product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het artikel te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.
Ik heb de manager aangegeven niet tevreden te zijn over de manier van handelen en service ook aangezien ik voor 60 euro wat mag verwachten van mijn aankoop. Algemeen bekend is dat schoenen een jaar mee moeten gaan. uiteraard en natuurlijk hangt manier van gebruik af maar als dit voor wandelen is en enkel het dragen hiervan naar het werk bij een zittend beroep ben ik van mening dat er iets totaal verkeerd gaat. Aangezien uw manager mij niet te gemoed kwam heb ik direct contact gezocht met uw hoofdkantoor waar tot mijn stomme verbazing het zelfde verhaal opgehangen werd over 75% terug gave. Ik heb telefoniste duidelijk aangegeven dat dit nog niet eens op product nog op aankoop bon of in de winkel vermeld staat en dit maar klanten niet correct corresponderen is.
Geen goede afhandeling van mijn klacht ben ik naar de fabrikant zelf gaan bellen deze gaf aan hier niets mee van doen te hebben dit zijn regelingen van Welkoop. Ik verzoek u ook om deze klacht serieus afhandelen en mij minstens het volledige aankoop bedrag retour te geven. Mocht mijn klacht niet gegrond zijn of het verhaal met 75% nogmaals verteld worden dan zal ik naar niet tevredenheid contact op nemen met de consumenten bond. Hopend op uw reactie.
Vriendelijke groet.
Florin Anca
Met vriendelijke groeten,