Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
Geplaatst: 14 mei 2017 15:50
Kwestie:
14 maanden geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft .
Nog geen 3 maanden jong moest deze laptop al ter reparatie worden aangeboden en was ik 'm twee
weken kwijt. Nog geen 6 maanden later moest hij weer ter reparatie worden aangeboden; deze keer
was ik de laptop vier weken kwijt. Nog geen twee maanden verder, nu dus, moet hij wéér voor reparatie
opgestuurd worden. En weer zal ik hem 3 tot 4 weken kwijt zijn. Ik vind dit niet acceptabel meer.
Van de 14 maanden dat ik 'm heb zal hij met deze reparatie erbij meer dan twee maanden weg zijn.
Onderhand twijfel ik aan het feit hoe en of hij de vorige keer wel echt gerepareerd is. Het euvel zit
namelijk continue op het zelfde stuk: het voeding insteekpunt raakt los waardoor enorme flexibiliteit
ontstaat, hij niet meer oplaadt en uiteindelijk de boven (niet - nummerieke gedeelte/omhuizing) maar
ook zijkant helemaal los komt.
Voor ik verwijten krijg: hij staat altijd op de zelfde plek, er wordt niet mee gezeuld maar
gewoon op een normale wijze mee,- en op gewerkt.
Is er -juridisch technisch gezien - een mogelijkheid schadevergoeding te vorderen voor de geruime
tijd dat ik zonder zit of een plaatsvervangend product met om en nabije dezelfde waarde te verzoeken?
Het schijnt een veelvoorkomend euvel te zien en betreur het dat ik dát niet eerder heb ontdekt. Want om
hem nu met regelmaat te moeten blijven aanbieden ter reparatie waarbij ik 'm weken moet missen lijkt
me niet echt de bedoeling als je een nieuwe laptop aanschaft.
14 maanden geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft .
Nog geen 3 maanden jong moest deze laptop al ter reparatie worden aangeboden en was ik 'm twee
weken kwijt. Nog geen 6 maanden later moest hij weer ter reparatie worden aangeboden; deze keer
was ik de laptop vier weken kwijt. Nog geen twee maanden verder, nu dus, moet hij wéér voor reparatie
opgestuurd worden. En weer zal ik hem 3 tot 4 weken kwijt zijn. Ik vind dit niet acceptabel meer.
Van de 14 maanden dat ik 'm heb zal hij met deze reparatie erbij meer dan twee maanden weg zijn.
Onderhand twijfel ik aan het feit hoe en of hij de vorige keer wel echt gerepareerd is. Het euvel zit
namelijk continue op het zelfde stuk: het voeding insteekpunt raakt los waardoor enorme flexibiliteit
ontstaat, hij niet meer oplaadt en uiteindelijk de boven (niet - nummerieke gedeelte/omhuizing) maar
ook zijkant helemaal los komt.
Voor ik verwijten krijg: hij staat altijd op de zelfde plek, er wordt niet mee gezeuld maar
gewoon op een normale wijze mee,- en op gewerkt.
Is er -juridisch technisch gezien - een mogelijkheid schadevergoeding te vorderen voor de geruime
tijd dat ik zonder zit of een plaatsvervangend product met om en nabije dezelfde waarde te verzoeken?
Het schijnt een veelvoorkomend euvel te zien en betreur het dat ik dát niet eerder heb ontdekt. Want om
hem nu met regelmaat te moeten blijven aanbieden ter reparatie waarbij ik 'm weken moet missen lijkt
me niet echt de bedoeling als je een nieuwe laptop aanschaft.