Pagina 1 van 1

Essent WRHH

Geplaatst: 17 mei 2004 12:32
door Annerie
Wat een gezeur met Essent. Vorig jaar een brief gehad dat drie rekeningen niet betaald zouden zijn.
Alles uitgezocht en naar hen toegefaxt. Nooit meer iets op gehoord.

Begin mei dit jaar, weer een brief, u heeft een betalingsachterstand bla bla bla. Blijkt het om dezelfde facturen te gaan als vorig jaar, waar we dus al op gereageerd hebben. Inmiddels met aanmaningskosten en noem maar op.

Nu een brief verstuurd naar hen (aangetekend en met inspraak van onze juridisch adv.) Vraag me af hoe lang het duurt voordat we wat horen.
Dit gaat allemaal om een verbruikersadres waar we niet wonen. We zijn verhuisd, dit is doorgegeven aan Essent maar op het nieuwe adres is de kabel nog niet aangesloten...

Verder snappen ze het zelf niet helemaal denk ik, de jaarafrekening van 2002 - 2003 liep van 5-5-02 tot 16-4-03
Nu krijgen we een jaarrekening van 2003-2004 en weet je over welke periode die gaat!! 5-5-02 tot 16-4-03.
Lekkere administratie daar bij Essent!!

Re: Essent WRHH

Geplaatst: 21 mei 2004 17:21
door theod
Wij worden ook door essent bestookt met onjuiste rekeningen.
Eindafrekening klopt, factuurnummer klopt, het bedrag wat op de eindafrekening staat ook keurig op tijd betaald. En wat krijgen wij een laatste aanmaning om een bedrag 3x keer zo hoog binnen 8 dagen te voldoen anders worden we afgesloten. (gefaxt met alle info en geeist dat ze een excuusbrief naar ons moeten zenden) Als je dan belt krijg je te horen dat de 1ste lijns helpdsek medewerkster het ook niet begrijpt, de 2de ook niet en de chef erboven ook niet (wie dan wel) zijn advies is dan ook niet te betalen??
Nog drie keer een aanmaning gekregen waarbij ze ook niet weten waar het over gaat.
Wij zijn het zat, hoe kunnen wij ze aanpakken of ze in ieder geval een een excuus brief naar ons laten sturen.
Mijn advies: beslist niets meer automatische afschrijven:cry:

Re: Essent WRHH

Geplaatst: 21 mei 2004 19:52
door Gast
Klacht naar DTe (Toezichthouder electriciteitssector)

www.dte.nl

Zolang het nog monopolisten zijn gewoon je klachten dumpen daar!

En straks misschien voor de stroom en gas weg bij Essent :!: :?:

Re: Essent WRHH

Geplaatst: 08 jun 2004 15:31
door BP
Hoewel er aantoonbaar en aaneensluitend is betaald, beweert Essent dat er een achterstand is. Na veel heen en weer gepraat en geschrijf, waarop nooit inhoudelijk op niet op is gereageerd, weigeren ze verder te praten. "Ik beƫindig nu het gesprek, dit heeft geen zin". Ze willen geen cijfers geven hoe en wanneer er niet betaald zou zijn. De gegeven informatie draait om de hete brij heen. De jaarrekening is betaald en toch suggereren ze dat er ook daar een achterstand zou zijn.

Mogen ze informatie weigeren en wat nu te doen?

Re: Essent WRHH

Geplaatst: 08 jun 2004 15:33
door BP
Ik ben op de DTE site geweest, maar mijn probleem wordt in de vragenlijst gewipt en dus niet behandeld.

Re: Essent WRHH

Geplaatst: 08 jun 2004 15:45
door Gast
http://www.consumentenbond.nl/doemee/on ... et=nietlid biedt mogelijkheden bij problemen met Essent