LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan Liander mij verplichten een slimme meter te plaatsen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hukky

Kan Liander mij verplichten een slimme meter te plaatsen?

Ongelezen bericht door Hukky »

Hallo Liander verplicht mij om een nieuwe meter te laten plaatsen.
Ze zeggen dat dit verplicht word via de overheid . Weiger ik nu die nieuwe en slimme meter dan moet ik hem na 6 maanden toch laten plaatsen en dan op eigen kosten.
Kunnen ze mij verplichten een nieuwe meter te plaatsen?

aarie25

Re: Kan Liander mij verplichten een slimme meter te plaatsen?

Ongelezen bericht door aarie25 »

Nee dit is in de hoop dat jij het toch neemt.
Ik heb hem ook geweigerd en een normale digitale versie gekregen toe de oude kapot was.

De slimme meter weigeren
U hebt het recht een slimme meter te weigeren. U krijgt dan een digitale meter zonder communicatiemodule. Hierdoor is uw meter niet op afstand uit te lezen. Of als uw huidige meter nog goed werkt, mag deze tot einde levensduur blijven hangen. U moet dan zelf uw meterstanden aan het energiebedrijf doorgeven. En u ontvangt geen tweemaandelijks verbruik- en kostenoverzicht.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hukky schreef:Hallo Liander verplicht mij om een nieuwe meter te laten plaatsen.
Ze zeggen dat dit verplicht word via de overheid . Weiger ik nu die nieuwe en slimme meter dan moet ik hem na 6 maanden toch laten plaatsen en dan op eigen kosten.
Kunnen ze mij verplichten een nieuwe meter te plaatsen?
Liander verplicht je helemaal niets, je hebt netjes een brief gekregen waarin wordt uitgelegd dat in principe een nieuwe slimme meter wordt geplaatst, maar dat je dit gewoon kan weigeren. Ze hebben zelfs op hun website een formulier geplaatst waarop je deze slimme meter kan weigeren en als je dit doet, krijg je daar ook weer netjes een bevestiging van.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 15 mei 2017 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Kun je een bestand plaatsen met die onzin van Landerd ?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ga al die dingen niet scannen.
Hier is het formulier om te weigeren;

https://www.liander.nl/consument/slimme ... y/weigeren

Te vinden op de website onder de FAQ, kan ik de slimme meter ook weigeren.

Bij invullen krijg je netjes bevestiging en tevens te horen dat je altijd zelf de slimme meter alsnog kan laten plaatsen ( tegen kosten a €60,- ) en dat als je huidige niet slimme meter niet meer voldoet, je een nieuwe niet slimme meter krijgt.

Gesloten