LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sjamie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2004 13:31

misleiding

Ongelezen bericht door sjamie »

In Januari 2002 hebben wij een keuken gekocht bij Paul Roescher te Rijssen. ongeveer in de zelfde periode daarvoor keken wij naar een aanbieding van 2 wastafels en 2 wc's. Een verkoper wilde voor ons wel een badkamer tekenen en trok daar een kwartier voor uit. wij wilde alleen de aanbieding, maar hij gaf aan wat informatie toe te sturen voor een bad en een douce-deur. op dat moment werden wij weggeroepen omtrent een sterfgeval(schoonvader). De verkoper had een formulier met de aanbieding van de 2 wastafels en 2 wc's opgeschreven, en vertelde, als u een handtekening zet, dan heeft u recht op die aanbieding. mits wij niet verplicht waren en deze konden annuleren wilde wij dit wel doen, want wij moesten weg. Mijn vrouw vroeg waarom er geen prijs ingevuldwas, waarop hij zei, maak u niet bezorgd, ik moet het nog bij elkaar optellen en dan schrijf ik een totaalbedrag en stuur het dan naar u op. Hij zou de papieren opsturen met de informatie van bad en douce-deur. Binnen een week heeft mijn vrouw deze aanbieding weer telefonisch en schriftelijk geannuleerd. Tot onze verbazing werd na ruim een jaar een brief gestuurd dat er een badkamer op afroep stond van de prijs van 1896 euro, en als deze zou worden geannuleerd moesten wij 30% annuleringskosten betalen van 568 euro. Wij hebben contact opgenomen dat dit een vergissing was, want wij hebben dit niet gekocht, nog besteld. hij verwees naar de handtekening die gezet is op de bestelbon, waar volgens hem de hele badkamer op vermeld stond met een totaalbedrag van 1896 euro. wij verwezen naar de verkoper dat hij had gegarandeerd dat wij dit konden annuleren (wastafels en 2 wc's)zonder problemen. Dat kon volgens hun huisregels niet, vertelde hij.Deze huisregels zijn ons nooit verteld, omdat de papieren nooit zijn opgestuurd, vanwege de annulering, nog ons verteld is over 30% annuleringskosten. Als ons dit verteld was, hadden wij nooit getekend onder deze condities. daar komt nog bij, dat bij de aankoop van de keuken wij een bevestigingsorder thuis werd gestuurd en deze moesten ondertekenen voor controle of er verkeerde informatie opstond. Wij hebben daarvoor getekend en toen kon de bestelling gedaan worden. De keuken hebben wij in goede orde gekregen en zijn hiermee tevreden. Maar bij de badkamer is nooit een orderbevestiging gestuurd nog ondertekend, alhoewel zij beweren het opgestuurd te hebben, maar nooit ontvangen hebben. Deze zogenaamde orderbevestiging is ook niet in hun bezit omdat er geen handtekening opstaat. Na verschillende gesprekken te hebben gevoerd, telefonisch en persoonlijk, Wij vroegen wat zij dan voor ons besteld hadden, wij hadden nog kleur nog maat aangegeven, omdat het nooit tot een koop is gekomen, zijn er ook geen definitieve afspraken gemaakt. Dat is wel nodig bij een bestelling. Hij reageerde erop, dat er niets was besteld nog in depot aanwezig was. Mijn vrouw vroeg waarvoor wij dan moesten betalen, voor de tekening die de verkoper gemaakt had? Na dit gesprek vertelde de afdelingshoofd dat er een positief bericht naar de directie gestuurd zou worden. Later bleek dat hij zelf de directie was. Ondanks dit gesprek kregen wij de afgelopen periode aanmaningen met stickers van een incassobedrijf om binnen een bepaalde periode te betalen. Wij nemen dit bedrijf hoogst kwalijk onder de omstandigheden van een sterfgeval een situatie te creeren, waarin wij misleid zijn tot koop van hun producten, die wij niet eens besteld hadden, maar wel op hun orderlijst stond. wij zijn duidelijk misleid doordat zij de nodige informatie achterhielden van het verstrekken van inlichtingen, huisregels, 30% annuleringskosten en misleiding tot beloften tot annulering zonder kosten. Men heeft de kooporder met hun stempel van koopovereenkomst later opgestuurd, terwijl wij hadden geannuleerd. Het verbaast ons dat z'n bedrijf mensen onder druk zet, terwijl wij zelfs een keuken hebben gekocht bij hen. Kunt u ons hierin informeren wat wij moeten doen? zij blijven maar schermen met incasso en vermaningsbrieven. Wij wachten op uw bericht.
Familie Meijer



[/b]
Laatst gewijzigd door sjamie op 09 jun 2004 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter012

Re: misleiding

Ongelezen bericht door Peter012 »

Bij de meeste bedrijven mag je wijzigen. Ik zou aan het bedrijf vragen of je mag wijzigen. Als dit geen probleem is, dan wijzig je alles zo goedkoop (veel anbiedingsspul) zodat het voor het bedrijf onaantrekkelijk is om te leveren, je kunt het ook zo goedkoop maken zodat het bedrag van de 30% minimaal wordt.

Gast

Re: misleiding

Ongelezen bericht door Gast »

Als je nog een kopie hebt van de schriftelijke annulering moet je die goed bewaren. Omdat het om een hoog bedrag gaat is het de moeite waard om dit voor de rechter te gooiien.

Schrijf een brief naar het incassoburo dat je hun claim niet erkent, zet bovenstaande verhaal ook in die brief. Het incasso buro zal gewoon doorgaan met dezelfde aanmaningen sturen.
Reageer hier niet meer op. Ga nooit de zaak inhoudelijk bespreken met een incasso buro, daar zijn ze helemaal niet in geinteresseerd.
Hou je troeven vast (bewijsmateriaal) tot ze naar de rechter gaan.
Daar dreigen incasso buro's heel vaak mee, maar ze doen het bijna nooit (slecht in 2% van de gevallen en meestal verliezen ze dan nog).
Bespreek de situtaie nooit met het incassoburo, ze misleiden je. De informatie die je ze geeft gebruiken ze om hun zaak op te bouwen.

De keukenzaak heeft de zaak uit handen gegeven naar het incassoburo omdat ze zelf ook niet meer geloven in deze zaak. Anders hadden ze het wel zelf via hun eigen rechtsbijstand geregeld.

succes.

16again
Berichten: 16545
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: misleiding

Ongelezen bericht door 16again »

De keukenzaak heeft de zaak uit handen gegeven naar het incassoburo omdat ze zelf ook niet meer geloven in deze zaak. Anders hadden ze het wel zelf via hun eigen rechtsbijstand geregeld.
Feitelijk ligt er alleen een getekende overeenkomst. Telefonische of mondelinge toezeggingen vormen geen bewijs, en zijn dus geen houvast voor Sjamie. Is de brief waarin je aangaf de opdracht te ontbinden, zoals mondeling afgesproken, aangetekend verstuurd?
Zoniet, dan heeft Roescher die uiteraard nooit ontvangen!
De incasso is m.i. dus niet gestart uit louter intimidatie....
Hou je troeven vast (bewijsmateriaal) tot ze naar de rechter gaan. Daar dreigen incasso buro's heel vaak mee, maar ze doen het bijna nooit (slecht in 2% van de gevallen en meestal verliezen ze dan nog).
Denk hier niet te lichtvaardig over! Een voormalig medewerker van de debiteurenafdeling van een keukenzaak mailde mij ooit:
Alle annuleringsgevallen die ik destijds bij de rechtbank heb aangebracht zijn in ons voordeel beslist, evenals elke andere zaak waarbij consumenten zchzelf "verdedigden" of zich lieten bijstaan door een rechtsbijstandvertegenwoordiger.

arie.o

Re: misleiding

Ongelezen bericht door arie.o »

Telefonische en mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig !!!
Wanneer 2 partijen hierover van mening verschillen, beslist de rechter.
De rechter gaat hierbij ervan uit wat aannemelijk is en wat redelijk is. In dit geval lijkt het me dat U zewer sterk staat omdat er sprake is van misleiding!!!
De consumentenwet uit 2000 biedt U bescherming tegen dit soort gevallen.

Brieven hoeven niet aangetekend verstuurd te worden. De rechter gaat er naar namelijk vanuit dat post aankomt. Ook hierover bestaat namelijk jurisprudentie. U staat uiteraard wel sterker als hij aangetekend verstuurd is, maar dit hoeft absoluut niet.

Dat keukenzaken alle zaken voor de rechter winnen is grote kul!!!!
Zoals je al zelf aangaf, die informatie was afkomstig van een medewerker uit de keuekenbranche. Kijk een op recht4all!!!

Hcht niet te veel waarde aan de opmerkingen van 16again. Als je de topic keukens afzoekt kan je zelf zien dat dit een keukenverkopertje is.

Logisch dat je je eigen branche probeert te beschermen.

NIET BETALEN EN VOOR DE RECHTER LATEN KOMEN!!!

Informeer ook eens bij een rechtswinkel. Deze geven gratis advies
(telefonisch consult).

Gast

Re: misleiding

Ongelezen bericht door Gast »

Het probleem waar je nu wel tegen aanloopt is dat het jullie woord tegen dat van het bedrijf is en dat jullie je handtekening hebben gezet op de bestelbon.
Ook al vraag je nog zo dringt na of je wel dan niet kan annuleren zet bij zoiets nooit een handtekening.
Jullie verhaal is dan wel sterk, maar jullie hebben helaas geen bewijzen.....
Het bedrijf kan wel bewijsmateriaal overleggen (bestelbon met handtekening).
Wanneer het dus voor de rechter komt weet ik dus niet of je wel echt een goeie kans maakt......

Laat dit dus weer een goeie les zijn voor iedereen.....
Zet niet zomaar je handtekening onder iets.......

Je kan zelf toch wel nagaan dat wanneer een verkoper nog bezig is met een offerte te maken en je moet plotseling weg dat je daar dan niet je handtekening bij moet gaan zetten zodat het vast gereserveerd is voor je.
Ga daar nooit mee accoord, vertel de verkoper dat wanneer de familiezaken achter de rug zijn je wel weer langs zal komen te kijken hoe het met de aanbieding staat.
Je krijgt die wastafels en wc's dan echt nog wel voor de zelfde prijs en anders maar niet.
Winkels genoeg toch?
Je bent niet afhankelijk van hun.

Heel vervelend voor Sjamie........
Zou ook zeker niet betalen en het voor de rechter laten komen, maar hou er dan wel rekening mee dat je die zaak nog niet gewonnen hebt.
Het is namelijk wel zo dat een mondelinge afspraak ook rechtscheldig is, maar helaas is een mondelinge afspaak nog steeds niet te controleren.

Gesloten