Misbruik geiser-onderhoudscontracten?
Geplaatst: 21 mei 2017 21:11
Ik huur al sinds ik op mijn adres woon (sinds 1975) 2 geisers. Deze geisers zijn dus erg oud (ze waren er al voordat ik er woonde) en eentje heeft zelfs geen afvoer naar de buitenlucht. Gevaarlijk dus.
Deze geisers worden ' onderhouden' door Feenstra. Onderhouden betekent dat er 1 x per jaar iemand 10 minuten bezig is met de geisers. Schoonmaken wordt dat genoemd. Voor dat onderhoud betaal per jaar 340 euro (!). Infeite hoeft men voor dat bedrag dus vrijwel niets te doen.
De geisers worden nooit vervangen. Een jaar geleden heb ik daar over geklaagd. Ze zijn zo oud dat ik het gevaarlijk vind.
Men wilde ze niet zomaar vervangen want ' ze deden het nog' . Omdat ik het daarmee niet eens , dreigde Feenstra dat ik mijn abonnement dan maar op moest zeggen dat kwamen ze de geisers weghalen ' uiteraard' . In dat geval zit ik zonder warm water.
Er viel vorig jaar mei een radiostilte. Een rekening kreeg ik niet meer. Ik nam aan dat ze mijn abonnement hadden gestaakt.Tot ik vorige week opnieuw een rekening kreeg - met de smoes dat men op digitaal was overgegaan- voor het hele afgelopen jaar!!!
Onderhoud hebben ze het afgelopen jaar niet gepleegd. Maar Feenstra is niettemin niet bereid om iets aan dit bedrag te doen.
Het zou heel fijn zijn als jullie mij wilden helpen.
Deze geisers worden ' onderhouden' door Feenstra. Onderhouden betekent dat er 1 x per jaar iemand 10 minuten bezig is met de geisers. Schoonmaken wordt dat genoemd. Voor dat onderhoud betaal per jaar 340 euro (!). Infeite hoeft men voor dat bedrag dus vrijwel niets te doen.
De geisers worden nooit vervangen. Een jaar geleden heb ik daar over geklaagd. Ze zijn zo oud dat ik het gevaarlijk vind.
Men wilde ze niet zomaar vervangen want ' ze deden het nog' . Omdat ik het daarmee niet eens , dreigde Feenstra dat ik mijn abonnement dan maar op moest zeggen dat kwamen ze de geisers weghalen ' uiteraard' . In dat geval zit ik zonder warm water.
Er viel vorig jaar mei een radiostilte. Een rekening kreeg ik niet meer. Ik nam aan dat ze mijn abonnement hadden gestaakt.Tot ik vorige week opnieuw een rekening kreeg - met de smoes dat men op digitaal was overgegaan- voor het hele afgelopen jaar!!!
Onderhoud hebben ze het afgelopen jaar niet gepleegd. Maar Feenstra is niettemin niet bereid om iets aan dit bedrag te doen.
Het zou heel fijn zijn als jullie mij wilden helpen.