| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
-
Renneke Bogerd
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 mei 2017 20:45
Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
Vrijdag werkte de "Mijn Eneco" app niet meer (Oeps, je neemt geen stroom of gas meer af bij ons en dus kan je de app niet meer gebruiken), helaas kan ik de screenshot niet tonen omdat dit geen doc, pdf pf jpg is. Vrijdag direct een mail verzonden aan de Eneco, omdat ze niet meer telefonisch bereikbaar waren en zij reageerden deze morgen met de mededeling dat we van energiemaatschappij verwisseld waren, dat ze niets voor ons konden doen en zelf contact op moesten nemen met Stedin, bij deze gedaan en werden weer terugverwezen naar de Eneco met de mededeling dan een meneer of mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderatie] op de 18e bij Current ons contract heeft ontbonden en bij hun heeft aangevraagd op ons adres. Nu vroeg ik mijn vrouw om dit probleem van mij over te nemen.
Ik (zijn vrouw) heb toen Eneco gebeld (sorry maar we waren in de tussentijd erg boos geworden), daar heb ik 3 verschillende personen aan de lijn gehad. In grote lijnen werd verteld dat dit 1. wel vaker voorkomt (?), 2. zij niets voor ons kunnen doen, 3. we het zelf moeten uitzoeken, 4. zelf contact moeten opnemen met Current (pas bij de 3e persoon kreeg ik uiteindelijk een telefoonnummer van deze partij) 5. de schuld lag niet aan hun. En dat terwijl we al meer dan 30 jaar klant bij hun zijn, schandalig!
Tegen half 2 's middags (zo lang al aan de telefoon gezeten) Current gebeld en het 1e wat ze zeiden was dat dit vaak gebeurde (?), en dat zij dit voor mij gingen regelen, meneer/mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderatie] zullen contacteren hoe het wel zit en mij deze dag nog terug gingen bellen met de stand van zaken. Om 10 over 5 had ik nog niets gehoord en belde Current weer: ze (Julia) moest het even checken, dus weer in de wacht (zucht), waarna ze me melde dat er een "proces is opgestart", wat betekend dat we geen boete (waarvoor we hebben geen contract ?) zullen krijgen, het wel 6 weken (hooguit) zou kunnen duren (?) en de afgenomen stroom niet in rekening zal worden gebracht. (Dit is een lachertje omdat we met dit mooie weer alleen terugleveren door onze zonnepanelen).
Daarnaast vertelde ze me met klem, dat de Eneco deze melding ook naar hun had kunnen doen, omdat zij dat ook doen.
Ik (zijn vrouw) heb toen Eneco gebeld (sorry maar we waren in de tussentijd erg boos geworden), daar heb ik 3 verschillende personen aan de lijn gehad. In grote lijnen werd verteld dat dit 1. wel vaker voorkomt (?), 2. zij niets voor ons kunnen doen, 3. we het zelf moeten uitzoeken, 4. zelf contact moeten opnemen met Current (pas bij de 3e persoon kreeg ik uiteindelijk een telefoonnummer van deze partij) 5. de schuld lag niet aan hun. En dat terwijl we al meer dan 30 jaar klant bij hun zijn, schandalig!
Tegen half 2 's middags (zo lang al aan de telefoon gezeten) Current gebeld en het 1e wat ze zeiden was dat dit vaak gebeurde (?), en dat zij dit voor mij gingen regelen, meneer/mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderatie] zullen contacteren hoe het wel zit en mij deze dag nog terug gingen bellen met de stand van zaken. Om 10 over 5 had ik nog niets gehoord en belde Current weer: ze (Julia) moest het even checken, dus weer in de wacht (zucht), waarna ze me melde dat er een "proces is opgestart", wat betekend dat we geen boete (waarvoor we hebben geen contract ?) zullen krijgen, het wel 6 weken (hooguit) zou kunnen duren (?) en de afgenomen stroom niet in rekening zal worden gebracht. (Dit is een lachertje omdat we met dit mooie weer alleen terugleveren door onze zonnepanelen).
Daarnaast vertelde ze me met klem, dat de Eneco deze melding ook naar hun had kunnen doen, omdat zij dat ook doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2017 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
U kunt wel boos gaan doen op Eneco, maar die hebben niets fout gedaan. Iemand heeft op uw adres een nieuw contract afgesloten. Dan kunt u wel 30 jaar klant zijn bij Eneco, wie zegt dat dat er geen 31 mogen zijn? U moet boos zijn op diegene die u dit geflikt heeft.
U heeft nu de juiste partij gesproken en die gaat het oplossen. En ja, dat duurt even en dan bent u weer terug bij Eneco.
U heeft nu de juiste partij gesproken en die gaat het oplossen. En ja, dat duurt even en dan bent u weer terug bij Eneco.
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9152
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
Het is niet Current maar Qurrent. Verder is het uiterst klantonvriendelijk van Eneco dat ze geen speciale desk hebben voor dit probleem dat vaker voorkomt. Ze laten u daarmee als trouwe klant in de steek.
Als u niet binnen een week van Qurrent per e-mail of brief de toezegging krijgt dat Qurrent dit kosteloos voor u gaat rechtzetten, zou ik ze mailen met de eis dat ze dit alsnog binnen 30 dagen gaan doen. En dat u anders een geschil tegen Qurrent aanspant bij de http://www.sgc.nl . U kunt dan meteen een schadevergoeding vorderen. Bijvoorbeeld 300 euro. Qurrent is bij sgc aangesloten .
Als u niet binnen een week van Qurrent per e-mail of brief de toezegging krijgt dat Qurrent dit kosteloos voor u gaat rechtzetten, zou ik ze mailen met de eis dat ze dit alsnog binnen 30 dagen gaan doen. En dat u anders een geschil tegen Qurrent aanspant bij de http://www.sgc.nl . U kunt dan meteen een schadevergoeding vorderen. Bijvoorbeeld 300 euro. Qurrent is bij sgc aangesloten .
-
witte angora
- Berichten: 30775
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
Dit lijkt weer een gevalletje fraude te zijn. Eneco kan er niks aan doen, en Qurrent vermoedelijk ook niet. Het lijkt er op dat een of andere 'tussenpersoon' dit op eigen initiatief heeft gedaan om de provisie in de wacht te slepen.
Dat gebeurt inderdaad vaker. Helaas. In dit geval kan alleen Qurrent de boel terug draaien, immers, Qurrent is degene die ook de opzegging bij Eneco geregeld heeft (naar aanleiding van de aangeleverde gegevens).
Dat gebeurt inderdaad vaker. Helaas. In dit geval kan alleen Qurrent de boel terug draaien, immers, Qurrent is degene die ook de opzegging bij Eneco geregeld heeft (naar aanleiding van de aangeleverde gegevens).
-
stofzuigertje
Re: Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
Opnieuw aanmelden Eneco en dan moet Qurrent maar zien hoe ze de boete voor Gas & Stroom + verbruik over die periode krijgen.
Als niemand bij U thuis aan de deur iets tekende kun je gewoon een jaartje wanbetaler worden....
Afgelopen winter kreeg ik boete van €50,- wegens overstap en die zo terug verdiend.
Nu weer terug en ik weiger te betalen..... er is nooit een contract getekend of iets ontvangen behalve hun incasso bureau.
Ik mag alles erg rustig en traag uitzoeken en ik hoop dat ze de beloofde rechtszaak doorzetten.
Van afsluiten is geen sprake omdat de leverancier van afgelopen winter met gasgebruik geen bewijs heeft van contract.
Verder is het tijdelijke fraude contract op verkeerde naam gezet.
De man doet al jaren niets.
Mevrouw doet op haar naam al vele jaren.... en die is weer terug.
Meneer heeft nooit betaald sinds aankoop woning dus duidelijk fraude.
Dit Man/Vrouw is bewust gedaan wegens zakelijke en persoonlijke rekeningen goed duidelijk te houden.
Zolang jongeren die huis aan huis gaan elkaar zeggen dat je per contract betaald word en hoe je extra kunt verdienen met telefoonboek.....
Dan krijgen vele dit soort fraude zaken en de colporteur, die heeft meestal geen voldoende inkomsten om het geld van toen terug te betalen....
Als niemand bij U thuis aan de deur iets tekende kun je gewoon een jaartje wanbetaler worden....
Afgelopen winter kreeg ik boete van €50,- wegens overstap en die zo terug verdiend.
Nu weer terug en ik weiger te betalen..... er is nooit een contract getekend of iets ontvangen behalve hun incasso bureau.
Ik mag alles erg rustig en traag uitzoeken en ik hoop dat ze de beloofde rechtszaak doorzetten.
Van afsluiten is geen sprake omdat de leverancier van afgelopen winter met gasgebruik geen bewijs heeft van contract.
Verder is het tijdelijke fraude contract op verkeerde naam gezet.
De man doet al jaren niets.
Mevrouw doet op haar naam al vele jaren.... en die is weer terug.
Meneer heeft nooit betaald sinds aankoop woning dus duidelijk fraude.
Dit Man/Vrouw is bewust gedaan wegens zakelijke en persoonlijke rekeningen goed duidelijk te houden.
Zolang jongeren die huis aan huis gaan elkaar zeggen dat je per contract betaald word en hoe je extra kunt verdienen met telefoonboek.....
Dan krijgen vele dit soort fraude zaken en de colporteur, die heeft meestal geen voldoende inkomsten om het geld van toen terug te betalen....
