Pagina 1 van 1

Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 24 mei 2017 23:55
door Vlinder=Cocon
Ik ben 2 jaar geleden geëmigreerd naar het buitenland en heb mijn contract met NUON stopgezet. Mijn woning heb ik niet verkocht noch verhuurd. Ik ben inmiddels terug en heb een nieuw contract afgesloten met NUON (stadsverwarming). Echter kreeg ik na contract ingang een jaarafrekening voor de periode dat ik geëmigreerd was. Ik begrijp niet waarom ik een jaarafrekening dien te betalen voor de periode dat ik geen contract had en niet in Nederland woonde?

Re: Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 25 mei 2017 14:50
door scontra
Vlinder=Cocon schreef:Ik ben 2 jaar geleden geëmigreerd naar het buitenland en heb mijn contract met NUON stopgezet. Mijn woning heb ik niet verkocht noch verhuurd. Ik ben inmiddels terug en heb een nieuw contract afgesloten met NUON (stadsverwarming). Echter kreeg ik na contract ingang een jaarafrekening voor de periode dat ik geëmigreerd was. Ik begrijp niet waarom ik een jaarafrekening dien te betalen voor de periode dat ik geen contract had en niet in Nederland woonde?
Welke kosten worden u precies in rekening gebracht ?
Ik kan mij voorstellen dat de netwerkkosten voor de aansluiting en transport van de stadsverwarming gewoon doorbetaald moeten worden door de eigenaar van de woning, ongeacht of de woning nou wel of niet bewoond is.

Re: Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 25 mei 2017 15:12
door Vlinder=Cocon
Er wordt gemeld dat ik mij in 2015 heb afgemeld voor stadswarmte en weer heb aangemeld in 2017. Dat in de tussentijd zij geen melding hebben ontvangen van bewoner/huurder. Day als eigenaar van de woning ik verplicht ben om vastrechtkosten te betalen. En dat dit inhoudt dat NUON mij dient te activeren voor Stadswarmte per 2015(dag na afmelding).

Re: Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 25 mei 2017 16:10
door kweenie
Ja, dat is dan toch helder? Je kunt ervoor kiezen om je aansluiting volledig op te zeggen en zo ook de verbinding met het netwerk volledig weg te halen. Of je kiest ervoor om aan het netwerk gekoppeld te blijven, waarbij​het energiebedrijf het netwerk dus nog volledig in stand moet houden. Wat met kosten gepaard gaat. Dat laatste is bij jou het geval, dus zul je voor het netwerkbeheer ook de kosten moeten betalen.

Re: Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 25 mei 2017 17:46
door scontra
Vlinder=Cocon schreef:Er wordt gemeld dat ik mij in 2015 heb afgemeld voor stadswarmte en weer heb aangemeld in 2017. Dat in de tussentijd zij geen melding hebben ontvangen van bewoner/huurder. Day als eigenaar van de woning ik verplicht ben om vastrechtkosten te betalen. En dat dit inhoudt dat NUON mij dient te activeren voor Stadswarmte per 2015(dag na afmelding).
Exact zoals ik reeds aangaf en daar kunt u als eigenaar niet onderuit.

Re: Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 25 mei 2017 17:50
door Vlinder=Cocon
Dank voor jullie feedback...

Re: Jaarafrekening NUON voor periode emigratie?

Geplaatst: 26 mei 2017 19:46
door Vattenfall Webcare
Hallo Vlinder=Cocon,

De informatie die de andere forum gebruikers je geven is correct. Omdat je de eigenaar bent gebleven van de woning, brengen we de vaste kosten bij je in rekening. Ik kan me wel voorstellen dat dat een onaangename verrassing is. Als je daarover met ons een betaalafspraak wilt maken, is dat mogelijk. Je kunt een betalingsregeling treffen. Als we je daarmee kunnen helpen, stuur ons dan even een e-mail naar [email protected] met daarin de vraag en je adres. Dankjewel.

Vriendelijke groeten,
Barry, Nuon Webcare