| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laadpaal zonder overleg voor mijn deur geplaatst
Laadpaal zonder overleg voor mijn deur geplaatst
Onderstaand bericht heb ik aan Radar gestuurd. Ik zou graag willen weten wat ik hier tegen kan doen! Graag niet het advies om een elektrische auto te kopen! Hopelijk dat iemand hier al eens mee te maken heeft gehad en mij kan helpen om hier tegen te protesteren met de uitkomst dat de laadpaal aan de doorgaande weg geplaatst gaat worden!
C. de Waard
[Persoonsgegevens verwijderd door moderatie]
Onderwerp: Laadpaal voor elektrische auto's
Bericht
Een jaar geleden werden wij geconfronteerd met het plaatsen vaan een elektrisch laadpaal voor onze deur. Navraag bij de gemeente leverde op dat de gemeente onderzoek had gedaan en dat de plek voor ons huis een prima plek was om een laadpaal te plaatsen. Er is geen overleg met de bewoners geweest en geen bericht in de plaatselijke krant. Wel heeft de gemeente in de staatscourant een bericht geplaatst, helaas lees ik deze niet. De laadpaal heeft een tijd gestaan zonder dat er een auto aan geplaatst werd. Op een gegeven moment wel en dat bleek de auto van een man te zijn van zo'n 10 huizen verder op. Deze man verzekerde ons dat hij geen aanvraag voor een laadpaal gedaan heeft bij de gemeente. Af en toe komt er een andere auto bij staan. Het gaat namelijk om 2 plaatsen. Het betekent dat er 2 parkeerplaatsten niet gebruikt kunnen worden door gewone auto's! In de plaatstelijke krant stond laatst een artikel over de laadpalen dat de gemeente Amstelveen op de 4e plaats staat! Maar goed: ik ben in protest gegaan tegen het plaatsten van deze laadpaal voor mijn deur en krijg nul op request. Als bewoners zijn we niet gekend in het plan van de gemeente Amstelveen om 2 parkeerplaatsen uit onze straat te gaan gebruiken om een laadpaal te plaatsen. Voor mij betekent het dat mijn uitzicht vervuild is: ik kijk tegen een P-bord aan! Wat ik wel begrepen heb is dat laadpalen aan de openbare weg geplaatst dienen te worden, ons huis staat in een soort woonerf en beslist niet aan de openbare weg. Zou u mij kunnen helpen in mijn strijd tegen de gemeente Amstelveen? Ik sluit wat foto's bij van mijn uitzicht. Ik hoor graag van u! Vriendelijk dank alvast, Cilia de Waard
C. de Waard
[Persoonsgegevens verwijderd door moderatie]
Onderwerp: Laadpaal voor elektrische auto's
Bericht
Een jaar geleden werden wij geconfronteerd met het plaatsen vaan een elektrisch laadpaal voor onze deur. Navraag bij de gemeente leverde op dat de gemeente onderzoek had gedaan en dat de plek voor ons huis een prima plek was om een laadpaal te plaatsen. Er is geen overleg met de bewoners geweest en geen bericht in de plaatselijke krant. Wel heeft de gemeente in de staatscourant een bericht geplaatst, helaas lees ik deze niet. De laadpaal heeft een tijd gestaan zonder dat er een auto aan geplaatst werd. Op een gegeven moment wel en dat bleek de auto van een man te zijn van zo'n 10 huizen verder op. Deze man verzekerde ons dat hij geen aanvraag voor een laadpaal gedaan heeft bij de gemeente. Af en toe komt er een andere auto bij staan. Het gaat namelijk om 2 plaatsen. Het betekent dat er 2 parkeerplaatsten niet gebruikt kunnen worden door gewone auto's! In de plaatstelijke krant stond laatst een artikel over de laadpalen dat de gemeente Amstelveen op de 4e plaats staat! Maar goed: ik ben in protest gegaan tegen het plaatsten van deze laadpaal voor mijn deur en krijg nul op request. Als bewoners zijn we niet gekend in het plan van de gemeente Amstelveen om 2 parkeerplaatsen uit onze straat te gaan gebruiken om een laadpaal te plaatsen. Voor mij betekent het dat mijn uitzicht vervuild is: ik kijk tegen een P-bord aan! Wat ik wel begrepen heb is dat laadpalen aan de openbare weg geplaatst dienen te worden, ons huis staat in een soort woonerf en beslist niet aan de openbare weg. Zou u mij kunnen helpen in mijn strijd tegen de gemeente Amstelveen? Ik sluit wat foto's bij van mijn uitzicht. Ik hoor graag van u! Vriendelijk dank alvast, Cilia de Waard
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mei 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie
-
Dan_Veluwe
Re: Laadpaal zonder overleg voor mijn deur geplaatst
Beste mevrouw de Waard. Ik begrijp dat u liever uw eigen auto voor de deur zet. Maar helaas is dat -ook een woonerf- gewoon 'openbare weg' en mag iedereen daar staan, ook als de gemeente daar een 'reservering' op doet voor een elektrische auto.
Of kunt u nu vanwege dit parkeervak uw eigen oprit of garage niet meer in ? Ik denk dat u er weinig tot niets tegen kunt doen als dat niet het geval is.
Het enige is via de WOZ iets verhalen door een waarde vermindering van uw woning, als dit uw eigendom is. Maar ik denk dat een taxateur het eerder als een waarde vermeerdering zal opvatten. Overigens is "uitzicht" geen recht. Dat is al lang geleden door de hoogste rechtsmacht in Nederland bepaald.
Of kunt u nu vanwege dit parkeervak uw eigen oprit of garage niet meer in ? Ik denk dat u er weinig tot niets tegen kunt doen als dat niet het geval is.
Het enige is via de WOZ iets verhalen door een waarde vermindering van uw woning, als dit uw eigendom is. Maar ik denk dat een taxateur het eerder als een waarde vermeerdering zal opvatten. Overigens is "uitzicht" geen recht. Dat is al lang geleden door de hoogste rechtsmacht in Nederland bepaald.
-
NeoDutchio
Het plaatsen is dus openbaar gemaakt, maar in een krantje dat u niet leest. U denkt niet aan een openbare weg te wonen, maar is de woonerf in privé bezit?
Of er nu een laadpaal staat, aparte parkeerplaats voor bepaalde personen, of een boom, de gemeente bepaald dat. Het is uw terrein niet, dus u kunt daar niets tegen doen.
Of er nu een laadpaal staat, aparte parkeerplaats voor bepaalde personen, of een boom, de gemeente bepaald dat. Het is uw terrein niet, dus u kunt daar niets tegen doen.
Ik heb een zwarte Tesla....ff zwaaien voortaan.
Deze aanpassingen staan gewoon bij de gemeentelijke bekendmakingen. Inclusief de plaatsing van het E4-bord. Je hebt dus alle tijd om bezwaar te maken. Net als je buurtgenoten. Zo worden ook eventuele bouwvergunningen gemeld, daar kun je ook niet ineens bezwaar tegen aantekenen als het gebouw er al staat.
Wat elektrische auto's betreft, het is enigszins een kip-ei situatie. Weinig laadpalen betekent dat weinig mensen en elektrische auto kopen en meer laadpalen betekent dat mensen eerder geneigd zijn om een elektrische auto te kopen. Daarom stimuleren sommige gemeentes het plaatsen van laadpalen, ook als er nu nog geen elektrische auto's in de buurt zijn.
Wat elektrische auto's betreft, het is enigszins een kip-ei situatie. Weinig laadpalen betekent dat weinig mensen en elektrische auto kopen en meer laadpalen betekent dat mensen eerder geneigd zijn om een elektrische auto te kopen. Daarom stimuleren sommige gemeentes het plaatsen van laadpalen, ook als er nu nog geen elektrische auto's in de buurt zijn.
Heeft u de woning gekocht of gehuurd met gegarandeerd vrij "uitzicht", denk eigenlijk van niet.cilian schreef: Bericht
Voor mij betekent het dat mijn uitzicht vervuild is: ik kijk tegen een P-bord aan!
Wat ik wel begrepen heb is dat laadpalen aan de openbare weg geplaatst dienen te worden, ons huis staat in een soort woonerf en beslist niet aan de openbare weg.
Een "soortement" ;-) woonerf is gewoon openbare weg.
Er zal best een aankondiging zijn geweest (in het plaatselijk suffertje) van het voornemen daar een e.paal neer te zetten, met de mogelijkheid om daartegen bezwaar te maken, u kunt dit nog wel navragen bij de Gemeente al is het 'mosterd na de maaltijd'.
En niemand kan u helpen deze plaatsing zomaar even ongedaan te maken.
Wel kun u nog een, door alle buurtbewoners ondertekende petitie bij de Gemeente in dienen om alsnog bezwaar te maken tegen de plaatsing. Met zes of zeven handtekeningen hoeft u de moeite niet te doen, dan is uw actie sowieso voor niets.
Maak een goede en duidelijke argumentatie waarom die e.paal juist niet op de huidige plek hoort te staan en zorg daarbij wel gelijk voor een door iedereen gesteunde andere locatie.
Het argument over uw uitzicht kunt u daarbij maar beter achterwege laten.
-
witte angora
Blij dat een aantal mensen al gereageerd heeft, ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik kijken moet, laat staan reageren...
En daar kom je nu pas achter? Waarom niet een jaar geleden gereageerd als je dat ding niet wil?cilian schreef: Een jaar geleden werden wij geconfronteerd met het plaatsen vaan een elektrisch laadpaal voor onze deur.
Sja, het schijnt dat mensen ook geen windmolens in hun achtertuin willen. Maar die dingen moeten toch érgens staan. Dat geldt exact zo voor die laadpalen.Navraag bij de gemeente leverde op dat de gemeente onderzoek had gedaan en dat de plek voor ons huis een prima plek was om een laadpaal te plaatsen.
Dan zet je je auto toch twee plaatsen verder?Het betekent dat er 2 parkeerplaatsten niet gebruikt kunnen worden door gewone auto's!
Omdat je veel te laat reageert?Maar goed: ik ben in protest gegaan tegen het plaatsten van deze laadpaal voor mijn deur en krijg nul op request.
Je kunt altijd nog ruilen met een stel vluchtelingen in een AZC.Voor mij betekent het dat mijn uitzicht vervuild is: ik kijk tegen een P-bord aan!
Anderen hebben je de feiten al gegeven.Wat ik wel begrepen heb is dat laadpalen aan de openbare weg geplaatst dienen te worden, ons huis staat in een soort woonerf en beslist niet aan de openbare weg.
Nee.Zou u mij kunnen helpen in mijn strijd tegen de gemeente Amstelveen?
Lantarenpalen, oplaadpalen en zelfs speeltuintjes, AZCs en vuilcontainers, ze moeten ergens staan, maar nooit bij iemand voor hun woning. Dat gaat helaas niet lukken in een zo vol land als Nederland.
De grond is zeker weten van de gemeente, na een melding of vergunning mogen ook zij hun plannen uitvoeren.
Vanzelfsprekend is een woonerf gewoon openbaar, behalve als het je eigen eigendom is......
De grond is zeker weten van de gemeente, na een melding of vergunning mogen ook zij hun plannen uitvoeren.
Vanzelfsprekend is een woonerf gewoon openbaar, behalve als het je eigen eigendom is......
-
mh73
Ik heb een opstelplaats voor vuilcontainers aan de voorkant, een lantaarnpaal in mijn voortuin en één in mijn achtertuin, plus, dat zou ik bijna vergeten, nog een verkeersbord in mijn achtertuin. Tja, niet zo'n problemen mee eigenlijk.
Nog wel een kleine tip, abonneer je op de bekendmakingen van de overheid. En bekijk die, als die in je mailbox komen.
Als je echt een tekort aan parkeerruimte denkt te hebben, dan kun je (samen met de buren) vragen of er extra parkeerplekken zouden kunnen komen. Er is immers nog wel ruimte naast de vijf huidige parkeerplekken.
Als je echt een tekort aan parkeerruimte denkt te hebben, dan kun je (samen met de buren) vragen of er extra parkeerplekken zouden kunnen komen. Er is immers nog wel ruimte naast de vijf huidige parkeerplekken.
-
Dan_Veluwe
Het best antwoord blijft : koop zélf een elektrische auto ..
..maar dat wist u dus al..
Over welke straat gaat het hier
Dat is niet zo moeilijk te achterhalen, toch...?olaf79 schreef:Over welke straat gaat het hier
-
witte angora
En als je het gevonden hebt kom je echt niet meer bij...kweenie schreef:Dat is niet zo moeilijk te achterhalen, toch...?olaf79 schreef:Over welke straat gaat het hier
Hahaha inderdaad. Geeft een andere blik op TSwitte angora schreef:En als je het gevonden hebt kom je echt niet meer bij...kweenie schreef:Dat is niet zo moeilijk te achterhalen, toch...?olaf79 schreef:Over welke straat gaat het hier
Geen goed antwoord, omdat je een e.auto niet onbeperkt bij een e.paal mag parkeren en dus telkenmale een ander parkeerplekje moet gaan zoeken.Dan_Veluwe schreef:Het best antwoord blijft : koop zélf een elektrische auto ..![]()
Maar dan wel meteen gaan klagen over dat er weer minder groen in de wijk komtkweenie schreef:Nog wel een kleine tip, abonneer je op de bekendmakingen van de overheid. En bekijk die, als die in je mailbox komen.
Waarom zou ik als TS dat gewoon weet. Ik neem aan dat ze weet in welke straat ze woont.kweenie schreef:Dat is niet zo moeilijk te achterhalen, toch...?olaf79 schreef:Over welke straat gaat het hier
-
John van Drongelen
Hallo Cilian,
Bij mij in de straat in Amsterdam is zoiets ook gebeurt zonder overleg met de bewoners.
Soms staan er dagen geen auto's en soms een taxi-Tesla of zo'n elektrische deel-Smart van Car2go.
De gemeente probeert het elektrische rijden op te dringen omdat zij dit "schoon" vindt.
De uitlaatpijp staat echter bij de elektriciteitscentrale bij de Hemweg.........
Bij mij in de straat in Amsterdam is zoiets ook gebeurt zonder overleg met de bewoners.
Soms staan er dagen geen auto's en soms een taxi-Tesla of zo'n elektrische deel-Smart van Car2go.
De gemeente probeert het elektrische rijden op te dringen omdat zij dit "schoon" vindt.
De uitlaatpijp staat echter bij de elektriciteitscentrale bij de Hemweg.........
Ik moet hier, na een beetje onderzoek wel even hard om lachen - de laadpaal is geplaatst op de uiterste rechtse plek van een parkeerhaventje aan de overkant van de straat van waar deze TS woont!
Ik vind het eigenlijk net zo'n mooie als die dame die de politie liet komen omdat de buurman zich steeds ongekleed aan haar vertoonde. Toen de agenten kwamen en vroegen waar dat gebeurde, gaf de vrouw ze een verrekijker en vroeg ze op een keukentrapje te gaan staan om door een WC-raampje te kijken.
Het antwoord is hierboven al meermalen gegeven, nee hier valt (en dat hoeft ook helemaal niet) niets aan te doen.
Ik vind het eigenlijk net zo'n mooie als die dame die de politie liet komen omdat de buurman zich steeds ongekleed aan haar vertoonde. Toen de agenten kwamen en vroegen waar dat gebeurde, gaf de vrouw ze een verrekijker en vroeg ze op een keukentrapje te gaan staan om door een WC-raampje te kijken.
Het antwoord is hierboven al meermalen gegeven, nee hier valt (en dat hoeft ook helemaal niet) niets aan te doen.