Pagina 1 van 1

Toshiba houdt laptop achter

Geplaatst: 29 mei 2017 20:28
door Hoogendoorn_19
Ik heb vorig jaar in februari een tablet en laptop in 1 gekocht via wehkamp van het merk toshiba.
De laptop begon na een jaar kuren te vertonen: Hij wilde niet meer volledig opladen en stopte ook met opladen zodra ik erop werkte (dus opladen en werken kon niet, het was het één of het ander).
Na lang proberen kreeg ik eindelijk contact met de Toshiba klantenservice. Die vertelde me dat ik het apparaat kosteloos kon opsturen en dat ze ernaar zouden kijken. Gratis, want het viel immers onder de twee jaar fabrieksgarantie die ik erop had.
Toen de laptop eenmaal bij Toshiba was binnen gekomen duurde het drie weken voordat ze ernaar keken.
Daarna kreeg ik een rekening in mijn mail: 101.41
Na wat heen en weer gemail tussen ons, waarin ik ze vertelde dat ik garantie op het product had, kreeg ik een mail terug dat ik drie opties had: 1) de 101,41 betalen en het apparaat 'gemaakt' terug krijgen - terwijl Tosbiha beweerd dat het snoer ondeudgelijk 2) 60,50 betalen voor onderzoekskosten en verzendkosten van de laptop 3) het apparaat kosteloos laten vernietigen door de fabriek.
Weten jullie wat mij opties en rechten zijn?
Het kan toch niet dat ik 101 euro aan 'reparatiekosten' moet betalen voor een reparatie die niet is uitgevoerd? Of dat ze me 60.50 in rekening brengen als onderzoekskosten terwijl mij beloofd is dit onder de garantie zou vallen?
De laptop wordt nu achter gehouden door Toshiba in Breda, die dus of willen dat ik ze betaal en anders mijn laptop laten vernietigen. Ik voel me behoorlijk buiten spel gezet door deze actie en wil graag weten of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn, of mensen die hetzelfde probleem hebbe gehad en hoe ze dit hebben opgelost.

Re: Toshiba houdt laptop achter

Geplaatst: 30 mei 2017 12:18
door NeoDutchio
U had bij Wehkamp moeten zijn, die is de verkoper. Dus ja, nu moet u reparatiekosten betalen aangezien Toshiba geen contract met u heeft.