scholingsvoucher UWV Procedure fouten
Geplaatst: 30 mei 2017 16:27
Op 30.01 een scholingsvoucher aangevraagd bij UWV. Op ontvangstbevestiging stond antwoord binnen 8 weken. Na die 8 weken diverse telefoontjes en mailtjes gestuurd en diverse toezeggingen voor antwoord, kreeg ik uiteindelijk pas op 28.04 een afwijzing met de niet geldige reden "u heeft al eerder een scholingsvoucher gehad". Dit was echter een seniorenvoucher, dus weer gemaild. Daarna op 1/5 antwoord dat het budget op was. Toen ik belde bleek dat het budget begin april op was, dus na afloop van mijn 8 weken wachttijd. Daarop bezwaar aangetekend en nu dus ruim 3 1/2 maand later krijg ik als antwoord dat de opleiding niet klaarstoomt voor een kansberoep. Absurd hoeveel fouten in de procedure hier gemaakt zijn. Hoe klantonvriendelijk kan je zijn. De afdeling is inmiddels opgeheven omdat het budget inderdaad op is, dus misschien dat de betreffende mensen nu ook aan de andere kant zitten en afhankelijk zijn van het UWV. Wellicht dat ze dan voelen dat dit toch wel erg onrechtvaardig is, om zo met mensen om te gaan. Hoezo kunnen ze dit niet binnen die 8 weken afhandelen en direct het correcte antwoord geven via de officiƫle weg in plaats van het afdoen met een mailtje?
De opleiding is inmiddels allang gestart, dus hoezo proberen om je te scholen om betere kansen op de arbeidsmarkt te hebben. Ik had natuurlijk een andere opleiding gekozen als ik dit binnen die 8 weken had gehoord, dan was ik op tijd geweest binnen de periode dat er wel budget was.
De opleiding is inmiddels allang gestart, dus hoezo proberen om je te scholen om betere kansen op de arbeidsmarkt te hebben. Ik had natuurlijk een andere opleiding gekozen als ik dit binnen die 8 weken had gehoord, dan was ik op tijd geweest binnen de periode dat er wel budget was.