Blokker: tuinartikelen niet op voorraad?
Geplaatst: 31 mei 2017 08:49
Graag wil ik de volgende situatie voordragen. Blokker verkoopt tuinartikelen. Kussens, loungeset, parasols, noem maar op. Veelal hetzelfde assortiment als Leenbakker. Afgelopen weekend was er een leuke actie dat er onder andere 15% korting was op tuinartikelen. Vele mensen waaronder ik bewoog dat er toe een tuinartikel te bestellen met dit mooie weer. Omdat het vakantiegeld net was betaald in die week geloof ik graag dat er vele mensen meer zo over dachten. Maar na het kiezen van een leverdatum van een artikel die volgens de site op voorraad was bleef het stil. Ik kreeg maar geen statusupdate in de loop van maandag 29 mei over de levering op dinsdag 30 mei. Ik ging bellen. De klantenservice is slecht bereikbaar. 20/30 minuten wachttijd. Daarna werd mij verteld dat de order was blijven hangen. Het zou nu donderdag worden. Maar toen ze dat ging proberen vast te zetten zei ze dat het artikel niet voorradig was en dinsdag pas geleverd kon worden. Ik ging akkoord. Ik kijk later op de site staat het artikel nog altijd gewoon op voorraad. De bezorg datum voor donderdag 1 juni is nog gewoon selecteerbaar. Ik bel de volgende ochtend weer op. De mevrouw zei eerst dat het druk was bij PostNL en dat het daar aan lag vervolgens na mijn ordernummer gegeven te hebben was het verhaal wederom dat de order was blijven hangen. Volgens haar was het artikel wel op voorraad en te leveren op vrijdag. Ok ik ga weer akkoord. Op Facebook en Twitter ontdek ik ondertussen dat er meer klachten zijn over met name tuinartikelen. Blokker doet geheimzinnig over de reden naar klanten en gebruikt de volgende redenen:
-druk bij PostNL
-fout in het systeem
-geen voorraad
Ik was er ondertussen klaar mee en heb nogmaals gebeld om de order te annuleren. Voor de aardigheid ging de medewerker even kijken hoe het met mijn order stond en jawel geen voorraad dinsdag wordt hij misschien geleverd. Ik geef aan de order te willen annuleren. Maar terugbetaling duurt een dag of 10. Pardon een dag of 10 voor iets terugbetalen wat nooit geleverd is. Ik kan niet snappen dat er vele klanten zijn die een dure tuinset bestellen die niet geleverd kan worden, 10 dagen op hun geld moeten wachten. Zelf heb ik ondertussen elders wat besteld maar er zullen gerust mensen tussen zitten die echt hun vakantiegeld helemaal aan een grotere aankoop besteden en nu 10 dagen moeten wachten en ondertussen hun geld "kwijt" zijn. Nog altijd is het artikel volgens de site leverbaar. Ik heb dezelfde avond nogmaals gebeld of mijn retourbetaling inmiddels in gang gezet was. Gelukkig was dat het geval. Ik vroeg tussendoor wat er nou aan de hand was. Waarom al die klachten op Facebook. De jonge mevrouw wilde er niet veel over kwijt maar gaf aan dat er met tuinartikelen een probleem was. De voorraad op de site klopte in ieder geval niet. Ondertussen zie ik nog steeds nieuwe klachten binnenkomen over Blokker op Facebook. Zelf begin ik te vermoeden dat de overname van Leenbakker er misschien mee te maken heeft. Of erger nog dat Blokker in zwaarder weer zit dan ze ons doen laten vermoeden en toeleveranciers terughoudend worden. Even samenvattend:
-Blokker biedt tuinartikelen aan met voldoende voorraad.
-Na betaling hoor je niks en klanten die zelf contact opnemen krijgen uiteenlopende smoesjes.
-Het regent klachten op Facebook.
-klanten die geld terugwillen moeten een dag of 10 wachten.
-klantenservice is zeer slecht bereikbaar.
-klanten moeten zelf actie ondernemen voor ze wat horen.
-de site geeft nog altijd voldoende voorraad aan.
-druk bij PostNL
-fout in het systeem
-geen voorraad
Ik was er ondertussen klaar mee en heb nogmaals gebeld om de order te annuleren. Voor de aardigheid ging de medewerker even kijken hoe het met mijn order stond en jawel geen voorraad dinsdag wordt hij misschien geleverd. Ik geef aan de order te willen annuleren. Maar terugbetaling duurt een dag of 10. Pardon een dag of 10 voor iets terugbetalen wat nooit geleverd is. Ik kan niet snappen dat er vele klanten zijn die een dure tuinset bestellen die niet geleverd kan worden, 10 dagen op hun geld moeten wachten. Zelf heb ik ondertussen elders wat besteld maar er zullen gerust mensen tussen zitten die echt hun vakantiegeld helemaal aan een grotere aankoop besteden en nu 10 dagen moeten wachten en ondertussen hun geld "kwijt" zijn. Nog altijd is het artikel volgens de site leverbaar. Ik heb dezelfde avond nogmaals gebeld of mijn retourbetaling inmiddels in gang gezet was. Gelukkig was dat het geval. Ik vroeg tussendoor wat er nou aan de hand was. Waarom al die klachten op Facebook. De jonge mevrouw wilde er niet veel over kwijt maar gaf aan dat er met tuinartikelen een probleem was. De voorraad op de site klopte in ieder geval niet. Ondertussen zie ik nog steeds nieuwe klachten binnenkomen over Blokker op Facebook. Zelf begin ik te vermoeden dat de overname van Leenbakker er misschien mee te maken heeft. Of erger nog dat Blokker in zwaarder weer zit dan ze ons doen laten vermoeden en toeleveranciers terughoudend worden. Even samenvattend:
-Blokker biedt tuinartikelen aan met voldoende voorraad.
-Na betaling hoor je niks en klanten die zelf contact opnemen krijgen uiteenlopende smoesjes.
-Het regent klachten op Facebook.
-klanten die geld terugwillen moeten een dag of 10 wachten.
-klantenservice is zeer slecht bereikbaar.
-klanten moeten zelf actie ondernemen voor ze wat horen.
-de site geeft nog altijd voldoende voorraad aan.