KPN verandert contract: mag dat?
Geplaatst: 31 mei 2017 11:38
KPN heeft mijn telefooncontract eenzijdig zomaar gewijzigd van onbeperkt internet naar beperkt internet. KAN DIT ZOMAAR
Stel je even voor dat je bezwaar maakt en in een rechtszaak of zelf KPN wordt besloten dat het contract aangegaan in 2009/2010 wordt aangehouden. Je kunt weer levenslang internetten.YolandaG schreef:L.S.,
IK heb net een mail van de KPN ontvangen waarin aangekondigd wordt dat mijn mobiele abonnement met onbeperkt internetten én levenslang eenzijdig omgezet gaat worden in internet max 10Gb in heel de EU. Dat is voor mij een verslechtering: ik internet in Nederland en heb geen baat bij de EU.
1. Ik heb via een chatsessie de bevestiging gehad dat de aangekondigde wijzinging ook per brief gestuurd gaat worden.
2. Het nieuwe abonnement is geen verbetering. Ik heb nu levenslang onbeperkt internetten (voor 7,50 euro per maand).
3. Waar en hoe kan ik hiertegen bezwaar maken? Anders dan het advies van de klantenservice van de KPN dat ik de mogelijkheid krijg om het abonnement op te zeggen (wat volgens mij altijd al kan).
Advies gevraagd.
m.vr.gr.,
Yolanda
Dan is de klacht dus al helemaal onterecht.NeoDutchio schreef:Met als toevoeging Jetsertje dat het helemaal geen beperking is tot 10gb, maar dat de snelheid bij 10gb omlaag gaat. Voor de rest 10 dikke punten.
Ja dat kan zomaar, KPN mag ook zomaar het contract beëindigen de opzeg termijn van 1 maand geld voor beide partijen.Gioan schreef:KPN heeft mijn telefooncontract eenzijdig zomaar gewijzigd van onbeperkt internet naar beperkt internet. KAN DIT ZOMAAR
Iets minder belerend mag ook wel. Doet geen pijn...NeoDutchio schreef:Ook goedemorgen. Al contact gehad met KPN? Gelukkig heb ik dat al voor u gedaan. U krijgt geen beperkt internet, na 10gb wordt de snelheid verlaagd.
Maar eerst even terug naar het begin:
U heeft een contract op het 2g/3g internet met fair use policy. Oftewel, bij veel gebruik stopt het internet. Helemaal gratis heeft KPN dit abonnement al aangepast door op de snelle 4g netwerk te gaan zitten. Ik heb u toen niet horen klagen dat er iets aangepast werd.
Nu is er nieuwe wetgeving en kunt u, ook weer zonder bijbetaling, internetten in heel Europa. Echter, om het gebruik te kunnen reguleren is er een max van 10gb op volle snelheid. Daarboven gaat de snelheid omlaag, maar kunt u gewoon nog onbeperkt internetten. Er staat niets in uw contract welke snelheid u minimaal beloofd wordt.
Dus, wat is nu iw probleem? Dat u zonder bijbetaling van 4g gebruik maakt, of dat u nu onbeperkt mag internetten in heel Europa?
Volgende keer het bericht van KPN even aflezen dus zodat u ook de link leest waar heen verwezen wordt waar de uitleg gewoon in staat.
TS legt een klacht in één zin neer, zonder context, zonder voorstelrondje, wie hij of zij is en waarom hij of zij deze klacht heeft. En begaat daarna de dodelijke zonde (is sinds 1994 al not done ) van het gebruiken van enkel capslock. TERWIJL HET PAS OP 22 OKTOBER INTERNATIONALE CAPSLOCK-DAG IS! Daar kun je niet belerend genoeg tegen zijn, wat mij betreft.olaf79 schreef: Iets minder belerend mag ook wel. Doet geen pijn...
Iets minder belerend mag ook wel. Doet geen pijn...Jetsertje schreef:blabla
Tsja als posters langdradig zijn wordt er gevraagd om samenvatting in 1 zin want is anders zo lastig lezen. De regels van het forum bepalen niet dat je je eerst moet voorstellen. Het gebruik van CAPS LOCK is niet bij iedereen bekend dat dit niet zo hoort.JohnTheBassist schreef:TS legt een klacht in één zin neer, zonder context, zonder voorstelrondje, wie hij of zij is en waarom hij of zij deze klacht heeft. En begaat daarna de dodelijke zonde (is sinds 1994 al not done ) van het gebruiken van enkel capslock. TERWIJL HET PAS OP 22 OKTOBER INTERNATIONALE CAPSLOCK-DAG IS! Daar kun je niet belerend genoeg tegen zijn, wat mij betreft.olaf79 schreef: Iets minder belerend mag ook wel. Doet geen pijn...
Dat antwoord is niet per se correct. Et c'est le ton qui fait la musique...Dan_Veluwe schreef:Ach, het antwoord is er, zonder uren aan de telefoon van de helpdesk of klantenservice..
En belerend... ; het gaat om de inhoud, het enige wat je weggooit is de verpakking
Als ik belerend had willen zijn had ik TS proberen uit te leggen hoe de zoekfunctie werkt hier en laten zien dat dezelfde vraag al verschillende keren gesteld is. TS had zelf KPN kunnen benaderen met de vraag wat er gaat gebeuren. En die fout maakt niet alleen TS, maar alle vragenstellers over dit zogenaamde probleem. Ik heb als buitenstaander KPN benadert omdat andere het niet doen.olaf79 schreef:Iets minder belerend mag ook wel. Doet geen pijn...NeoDutchio schreef:Ook goedemorgen. Al contact gehad met KPN? Gelukkig heb ik dat al voor u gedaan. U krijgt geen beperkt internet, na 10gb wordt de snelheid verlaagd.
Maar eerst even terug naar het begin:
U heeft een contract op het 2g/3g internet met fair use policy. Oftewel, bij veel gebruik stopt het internet. Helemaal gratis heeft KPN dit abonnement al aangepast door op de snelle 4g netwerk te gaan zitten. Ik heb u toen niet horen klagen dat er iets aangepast werd.
Nu is er nieuwe wetgeving en kunt u, ook weer zonder bijbetaling, internetten in heel Europa. Echter, om het gebruik te kunnen reguleren is er een max van 10gb op volle snelheid. Daarboven gaat de snelheid omlaag, maar kunt u gewoon nog onbeperkt internetten. Er staat niets in uw contract welke snelheid u minimaal beloofd wordt.
Dus, wat is nu iw probleem? Dat u zonder bijbetaling van 4g gebruik maakt, of dat u nu onbeperkt mag internetten in heel Europa?
Volgende keer het bericht van KPN even aflezen dus zodat u ook de link leest waar heen verwezen wordt waar de uitleg gewoon in staat.
Uren aan de telefoon? Even naar de site van KPN en gaan chatten met een medewerker. Werkelijk binnen 2 minuten had ik antwoord. Begrijp alleen nog steeds niet waarom mensen die schijnbaar een probleem denken te hebben die niet zelf kunnen doen.Dan_Veluwe schreef:Ach, het antwoord is er, zonder uren aan de telefoon van de helpdesk of klantenservice..
En belerend... ; het gaat om de inhoud, het enige wat je weggooit is de verpakking
Tja, in dat geval is het forum niet meer nodig.NeoDutchio schreef:Uren aan de telefoon? Even naar de site van KPN en gaan chatten met een medewerker. Werkelijk binnen 2 minuten had ik antwoord. Begrijp alleen nog steeds niet waarom mensen die schijnbaar een probleem denken te hebben die niet zelf kunnen doen.Dan_Veluwe schreef:Ach, het antwoord is er, zonder uren aan de telefoon van de helpdesk of klantenservice..
En belerend... ; het gaat om de inhoud, het enige wat je weggooit is de verpakking