Pagina 1 van 1

Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 01 jun 2017 17:48
door M.D.D.
Ik kreeg onlangs een uitnodiging om met een wachtwoord naar een website te gaan. Deze link gaf toegang naar hun 70%korting-website. De uitnodiging gaf aan dat de korting voor geselecteerde schoenen, kleding en accessoires was. Op de 'eerste' pagina stonden alleen schoenen en ik was specifiek op zoek naar een bepaald blouseje en een servies. Via de zoekbalk vond ik deze en ook hier stond de originele prijs, daarna de 70% en dan de uiteindelijke sale prijs. Ik heb ruim ingeslagen, direct betaald en was enorm blij.
Eind vd dag kreeg ik een onvriendelijk telefoontje dat ze de order hebben geannuleerd omdat dit allemaal geen korting had moeten hebben. Ze waren er door mijn bestelling achter gekomen dat er op hun website een fout zat waardoor, volgens hun, onterecht artikelen met korting werden aangeboden.
Geen sorry, geen geste, niks.
Ik heb een mailtje teruggestuurd dat ik niet met de annulering akkoord ging , al had betaald en dus een overeenkomst had met ze. Ik kreeg alleen een mailtje terug dat ík niet via de zoekbalk had mogen zoeken en dat ik dus fout zat.
Kan dit zomaar, dat een webshop iets met korting aanbiedt en nadat je het hebt gekocht dit terugdraait?

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 12:13
door NeoDutchio
Helaas wordt er wel ergens een keer een foutje gemaakt, ongetwijfeld bij u ook. U geeft zelf aan dat het alleen om geselecteerde schoenen, kleding en accessoires ging. Ik weet niet wat u met een servies doet, maar bij mij is dat geen accessoire. Dus de tekst komt niet overeen met uw bestelde artikelen dus kunt u er redelijkerwijs van uit gaan dat het een fout betreft. En in dat geval hoeft een verkoper niet te leveren.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 12:32
door 16again
Als het bedrijf zelf een 70% korting gedeelte in het leven roept, is dat blijkbaar een niet ongebruikelijke korting. Dus had je niet kunnen veronderstellen dat prijzen foutief waren, en daarmee is bedrijf verplicht overeenkomst uit te voeren.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 12:42
door bprosman
Dat is het mooie van dit forum, als er 5 reageren krijg je 6 verschillende antwoorden :-)
Als ik de webwinkel was zou ik mn poot stijf houden, fouten kunnen gemaakt worden. Is bij Wehkamp ook al eens gebeurt.
Als TS denkt in zijn/haar recht te staan , zou ik zeggen "Sue them".
De uitnodiging gaf aan dat de korting voor geselecteerde schoenen, kleding en accessoires
Moet zeggen dat ik ook weinig dames ken die een servies aantrekken.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 12:43
door NeoDutchio
16again schreef:Als het bedrijf zelf een 70% korting gedeelte in het leven roept, is dat blijkbaar een niet ongebruikelijke korting. Dus had je niet kunnen veronderstellen dat prijzen foutief waren, en daarmee is bedrijf verplicht overeenkomst uit te voeren.
Er is een aktie gemaakt wordt voor 70% korting op schoenen, kleding en accessoires dan geldt dit natuurlijk niet op serviesgoed.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 12:47
door hänschen klein
Ik denk, dat dit bedrijf wel aannemelijk kan maken dat het om een fout gaat, vind echter een botte afwijzing ook niet werkelijk een elegante oplossing. Stuur deze topic als link in een email-verzoek aan het bedrijf mee en vraag om een andere oplossing bij voorbeeld om een kortingscode uit coulantie.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 13:09
door M.D.D.
Maar ook het door mij bestelde blouseje hebben ze geannuleerd en op de gehele pagina stond niets anders dan schoenen. Daarom ben ik dus verder gaan kijken door de zoekbalk te gebruiken.
Nadat ze dus door mijn order erachter waren gekomen dat er een fout in de website zat stond op de beginpagina, waar eerst dus alleen schoenen te zien waren, ook kleding tassen sleutelhangers portomonnaies' ed.
Dit is de tekst die ze me stuurden om aan te geven dat ik zelf fout zat trouwens
'De producten die je besteld hebt waren niet beschikbaar gesteld op de outlet store. Je bent zelf bent gaan zoeken naar artikelen die er niet op stonden en omdat de outlet store gekoppeld is aan onze webstore kwamen in de zoekresultaten ook de artikelen van de webstore naar voren, die doordat je je op de outlet site bevond, onterecht mee werden afgeprijsd.'

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 13:13
door bprosman
'De producten die je besteld hebt waren niet beschikbaar gesteld op de outlet store. Je bent zelf bent gaan zoeken naar artikelen die er niet op stonden en omdat de outlet store gekoppeld is aan onze webstore kwamen in de zoekresultaten ook de artikelen van de webstore naar voren, die doordat je je op de outlet site bevond, onterecht mee werden afgeprijsd.'
Wat snap je daar niet aan ? :wink:

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 13:15
door NeoDutchio
M.D.D. schreef:Maar ook het door mij bestelde blouseje hebben ze geannuleerd en op de gehele pagina stond niets anders dan schoenen. Daarom ben ik dus verder gaan kijken door de zoekbalk te gebruiken.
Nadat ze dus door mijn order erachter waren gekomen dat er een fout in de website zat stond op de beginpagina, waar eerst dus alleen schoenen te zien waren, ook kleding tassen sleutelhangers portomonnaies' ed.
Dit is de tekst die ze me stuurden om aan te geven dat ik zelf fout zat trouwens
'De producten die je besteld hebt waren niet beschikbaar gesteld op de outlet store. Je bent zelf bent gaan zoeken naar artikelen die er niet op stonden en omdat de outlet store gekoppeld is aan onze webstore kwamen in de zoekresultaten ook de artikelen van de webstore naar voren, die doordat je je op de outlet site bevond, onterecht mee werden afgeprijsd.'
Dit is al een nettere uitleg als u ons eerder deed geloven. Nergens lees ik hier dat u de schuld krijgt, wel dat u gezocht heeft. Zij hebben tijdelijk een outletstore gemaakt, echter wordt alles door 1 computer en betaalsysteem verwerkt. De zoekfunctie had dus uitgeschakeld moeten worden.

Jammer voor u, maar een fout.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 13:32
door M.D.D.
Dank voor het meedenken. ik vind het gewoon echt enorm jammer dat de koop niet door is gegaan. Fijn weekend allemaal

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 13:40
door 16again
bprosman schreef:
'De producten die je besteld hebt waren niet beschikbaar gesteld op de outlet store. Je bent zelf bent gaan zoeken naar artikelen die er niet op stonden en omdat de outlet store gekoppeld is aan onze webstore kwamen in de zoekresultaten ook de artikelen van de webstore naar voren, die doordat je je op de outlet site bevond, onterecht mee werden afgeprijsd.'
Wat snap je daar niet aan ? :wink:
Hoe kon TS hieruit afleiden dat producten onterecht werden afgeprijsd?
Het gaat er niet om of er sprake is van een fout, maar of TS had kunnen veronderstellen dat getoonde prijzen onjuist waren.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 13:52
door bprosman
Hoe kon TS hieruit afleiden dat producten onterecht werden afgeprijsd?
Door de woorden "onterecht mee werden afgeprijsd" in de mail die ze kreeg ?
De uitnodiging gaf aan dat de korting voor geselecteerde schoenen, kleding en accessoires was.
Als er dan serviezen verschijnen zou er een belletjes moeten gaan rinkelen.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 14:30
door alfatrion
Je geeft aan dat je een reclame hebt ontvangen, waarmee je toegang kreeg tot hun 70% kortingsgedeelte. Volgens de reclame was deze korting voor schoenen, kleding en accessoires. U was zelf op zoek naar een blousje en services.

De eerste vraag is: als een consument een reclame krijgt met kortingen en hij ziet in de winkel andere producten die ook met een korting wordt aangeboden, mag de consument er dan op vertrouwen dat de winkel die andere producten ook met korting wilde aanbieden. Deze vraag moet m.i. positief beantwoord worden.

De winkel geeft aan dat het ging om een outlet gedeelte en de korting is onmiskenbaar erg hoog. De tweede vraag is dan of je, gelet op alle omstandigheden, er op mocht vertrouwen dat ze ook dit blousje en servies met die korting wilde aanbieden. Dit vraag kan m.i. alleen positief beantwoord worden als het ging om een blousje en services dat al langer op de markt was.
bprosman schreef:
'De producten die je besteld hebt waren niet beschikbaar gesteld op de outlet store. Je bent zelf bent gaan zoeken naar artikelen die er niet op stonden en omdat de outlet store gekoppeld is aan onze webstore kwamen in de zoekresultaten ook de artikelen van de webstore naar voren, die doordat je je op de outlet site bevond, onterecht mee werden afgeprijsd.'
Wat snap je daar niet aan ? :wink:
Dat is een technisch verhaal, dat zich onder de motorkap bevind. De zoekfunctionaliteit maak gewoon onderdeel uit van de website. Een consument zal verwachten dat hij daarmee product zal vinden die op die site staan. Daarmee is gelijk van belang hoe uitgebreid de outlet store was. Als het één pagina betrof zonder navigatie mogelijkheden, dan kun je weten dat je artikelen vind die daar niet op aangeboden staat. Immers, TS geeft aan dat er alleen schoenen op de pagina werden aangeboden. Maar als het om meerder pagina's gaat, dan is m.i. onredelijk om te verlangen dat de consument dat allemaal gaat controleren. Dat zou niemand doen.

Dit kan twee kanten op gaan.
bprosman schreef:Door de woorden "onterecht mee werden afgeprijsd" in de mail die ze kreeg ?
Nee, want daar heeft TS pas na de koop kennis van genomen.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 14:47
door bprosman
En dus ?

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 14:53
door M.D.D.
alfatrion schreef:Je geeft aan dat je een reclame hebt ontvangen, waarmee je toegang kreeg tot hun 70% kortingsgedeelte. Volgens de reclame was deze korting voor schoenen, kleding en accessoires. U was zelf op zoek naar een blousje en services.

De eerste vraag is: als een consument een reclame krijgt met kortingen en hij ziet in de winkel andere producten die ook met een korting wordt aangeboden, mag de consument er dan op vertrouwen dat de winkel die andere producten ook met korting wilde aanbieden. Deze vraag moet m.i. positief beantwoord worden.

De winkel geeft aan dat het ging om een outlet gedeelte en de korting is onmiskenbaar erg hoog. De tweede vraag is dan of je, gelet op alle omstandigheden, er op mocht vertrouwen dat ze ook dit blousje en servies met die korting wilde aanbieden. Dit vraag kan m.i. alleen positief beantwoord worden als het ging om een blousje en services dat al langer op de markt was. Dat was inderdaad het geval, althans, het servies wilde ik vorig jaar al maar vond ik toen te duur. Het was ook een vaste korting van 70%, voor alle producten. Niet verschillende percentages
bprosman schreef:
'De producten die je besteld hebt waren niet beschikbaar gesteld op de outlet store. Je bent zelf bent gaan zoeken naar artikelen die er niet op stonden en omdat de outlet store gekoppeld is aan onze webstore kwamen in de zoekresultaten ook de artikelen van de webstore naar voren, die doordat je je op de outlet site bevond, onterecht mee werden afgeprijsd.'
Wat snap je daar niet aan ? :wink:
Dat is een technisch verhaal, dat zich onder de motorkap bevind. De zoekfunctionaliteit maak gewoon onderdeel uit van de website. Een consument zal verwachten dat hij daarmee product zal vinden die op die site staan. Daarmee is gelijk van belang hoe uitgebreid de outlet store was. Als het één pagina betrof zonder navigatie mogelijkheden, dan kun je weten dat je artikelen vind die daar niet op aangeboden staat. Immers, TS geeft aan dat er alleen schoenen op de pagina werden aangeboden. Maar als het om meerder pagina's gaat, dan is m.i. onredelijk om te verlangen dat de consument dat allemaal gaat controleren. Dat zou niemand doen. Het ging inderdaad maar om 1 pagina, met alleen schoenen. Omdat op de uitnodiging stond dat er ook andere soorten producten (kleding en accessoires met de korting aangeboden zouden worden en er geen verdere navigatie was ben ik via de zoekbalk verder gegaan. Toen ik uitkwam bij de door mij gezochte producten stond hier dezelfde opbouw van korting bij als bij de schoenen op de eerste pagina.

Dit kan twee kanten op gaan.
bprosman schreef:Door de woorden "onterecht mee werden afgeprijsd" in de mail die ze kreeg ?
Nee, want daar heeft TS pas na de koop kennis van genomen.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 15:41
door angel1978
Als de klant niet via de zoekbalk had mogen zoeken, dan had de webshop deze zoekbalk ook uit moeten schakelen op de outlet-store. Of in ieder geval de zoekresultaten moeten beperken tot de outlet-artikelen. Nu dat niet het geval is, zouden de artikelen die vallen onder de omschrijving van de korting ( schoenen en kleding ) volgens mij gewoon geleverd moeten worden met de korting.
V.w.b. het servies is het nog wel een ander verhaal.
De klant wist ( kon weten ) dat dit niet onder de korting zou vallen ( stond niet in de omschrijving ). ik zou zeggen dat het servies geannuleerd moet kunnen worden en dat de rest geleverd moet worden.

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 15:45
door 16again
angel1978 schreef:Als de klant niet via de zoekbalk had mogen zoeken, dan had de webshop deze zoekbalk ook uit moeten schakelen op de outlet-store. Of in ieder geval de zoekresultaten moeten beperken tot de outlet-artikelen.
Of nog voor de hand liggender: gewoon de juiste prijzen tonen

Re: Order onterecht geannuleerd?

Geplaatst: 02 jun 2017 22:57
door Moneyman
angel1978 schreef:Als de klant niet via de zoekbalk had mogen zoeken, dan had de webshop deze zoekbalk ook uit moeten schakelen op de outlet-store. Of in ieder geval de zoekresultaten moeten beperken tot de outlet-artikelen. Nu dat niet het geval is, zouden de artikelen die vallen onder de omschrijving van de korting ( schoenen en kleding ) volgens mij gewoon geleverd moeten worden met de korting.
V.w.b. het servies is het nog wel een ander verhaal.
De klant wist ( kon weten ) dat dit niet onder de korting zou vallen ( stond niet in de omschrijving ). ik zou zeggen dat het servies geannuleerd moet kunnen worden en dat de rest geleverd moet worden.
Eens.