| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal sponsor van malafide kopers
-
watchoutforpaypal
Paypal sponsor van malafide kopers
Dit soort berichten is helemaal niet mijn ding, maar gezien mijn ervaring en hetgeen ik inmiddels te weten ben gekomen... is mijn conclusie;
Verkoop niets via Paypal!!!!
Ik wil alle particuliere verkopers waarschuwen voor Paypal.
Verkoop je( tweedehands) spullen niet met behulp van Paypal.
Er zijn steeds meer oplichters (zogenaamde kopers) op zoek naar particuliere verkopers die mooie goederen verkopen.
Merkkleding, stereo’s, auto’s etc.
Deze oplichters willen dan betalen met paypal,
Doe het niet!!!!!!!!!!!
Als ze het geld overmaken en de goederen hebben ontvangen dan dienen ze gelijk een claim in.
Paypal kijkt niet naar de argumenten van de verkoper (ook al zijn deze legitiem), je krijgt een kapot of ander item retour en paypal beslist om het geld over te maken naar koper.
De koper heeft het item dan gratis, (auto’s laten ze door een ander ophalen heb hier mailtjes van verkregen).
Als de koper zegt het object niet voldoet of niet te hebben gehad ben je de klos.
Helaas heb ik het zelf ook ondervonden, maar mijn geluk is dat het om een tweedehands kledingstuk ging (wel merk) maar de schade was dat ik een kapot kledingstuk retour kreeg. Naast kostbare tijd ben je dus naast de schade ook nog eens transactiekosten en verzendkosten kwijt met een hoop ergernis.
De koper wilde niet langs komen om het op te halen, waar mijn voorkeur naar uitging. Nu achteraf begrijp ik goed waarom, er werd ook geen contact met mij opgenomen door koper, gelijk een claim/kwestie via Paypal.
Je staat er niet bij stil hoe doortrapt deze kopers zijn, gesterkt door het beleid van paypal kunnen ze hun gang gaan.
Paypal is er voor alle kopers, maar helaas ook voor de oplichters die zogenaamd koper zijn.
Paypal weet heel goed waarmee ze bezig zijn, paypal verwijst naar hun gebruikersvoorwaarden en gaat inhoudelijk nergens op in.
Dit oprechte bericht is bedoeld voor particuliere verkopers, ik hoop echt dat er niet meer slachtoffers vallen door paypal.
Helaas heb ik al gelezen over ernstige misstanden en zijn particuliere verkopers door paypal veel geld kwijt geraakt.
Er zijn steeds meer oplichters (zogenaamde kopers) op zoek naar particuliere verkopers die mooie goederen verkopen.
Doe het niet!!!!!!!!!!!
Als ze het geld overmaken en de goederen hebben ontvangen dan dienen ze gelijk een claim in.
Paypal kijkt niet naar de argumenten van de verkoper (ook al zijn deze legitiem), je krijgt een kapot of ander item retour en paypal beslist om het geld over te maken naar koper.
De koper heeft het item dan gratis, (auto’s laten ze door een ander ophalen heb hier mailtjes van verkregen).
Als de koper zegt het object niet voldoet of niet te hebben gehad ben je de klos.
Helaas heb ik het zelf ook ondervonden, maar mijn geluk is dat het om een tweedehands kledingstuk ging (wel merk) maar de schade was dat ik een kapot kledingstuk retour kreeg. Naast kostbare tijd ben je dus naast de schade ook nog eens transactiekosten en verzendkosten kwijt met een hoop ergernis.
De koper wilde niet langs komen om het op te halen, waar mijn voorkeur naar uitging. Nu achteraf begrijp ik goed waarom, er werd ook geen contact met mij opgenomen door koper, gelijk een claim/kwestie via Paypal.
Je staat er niet bij stil hoe doortrapt deze kopers zijn, gesterkt door het beleid van paypal kunnen ze hun gang gaan.
Paypal is er voor alle kopers, maar helaas ook voor de oplichters die zogenaamd koper zijn.
Paypal weet heel goed waarmee ze bezig zijn, paypal verwijst naar hun gebruikersvoorwaarden en gaat inhoudelijk nergens op in.
Dit oprechte bericht is bedoeld voor particuliere verkopers, ik hoop echt dat er niet meer slachtoffers vallen door paypal.
Helaas heb ik al gelezen over ernstige misstanden en zijn particuliere verkopers door paypal veel geld kwijt geraakt.
Re: Paypal sponsor van malafide kopers
Bedankt voor de tip. Ik verkoop sinds tien jaar mbv. paypal, maar ik heb nog nooit een probleem gehad.
Sinds wanneer kan je dingen verkopen via Paypal? Paypal is slechts een betaalsysteem.
Zoals al aangegeven door GJvdZ is PayPal geen online marktplaats, maar een betaalsysteem. Bij welke online marktplaats heb je de goederen verkocht? Heb je al met hun contact opgenomen?watchoutforpaypal schreef:Verkoop je( tweedehands) spullen niet met behulp van Paypal.
GJvdZ schreef:Sinds wanneer kan je dingen verkopen via Paypal? Paypal is slechts een betaalsysteem.
@watchout.....
Ik sluit mij bij @rvrapido aan.
Ook ik doe al jaren zaken met PayPal en kan jou ervaring niet delen.
@kuklos
Ik denk ook niet dat TS bedoeld dat PayPal een verkoopsite is, maar hier gaat het over betalingen via PayPal.
Welke online marktplaats, heeft er niets mee te doen.
Misschien eens in het betaalsysteem van PayPal verdiepen, hoe het te werk gaat.
Op Marktplaats kan ik als verkoper mijn Pay Pal account gebruiken om mijn aangeboden spullen te laten betalen.GJvdZ schreef:Sinds wanneer kan je dingen verkopen via Paypal? Paypal is slechts een betaalsysteem.
Klopt, "te laten betalen", maar niet aan te bieden, wat volgens mij TS verkeerd geïnterpreteerd heeft.Quark schreef:Op Marktplaats kan ik als verkoper mijn Pay Pal account gebruiken om mijn aangeboden spullen te laten betalen.GJvdZ schreef:Sinds wanneer kan je dingen verkopen via Paypal? Paypal is slechts een betaalsysteem.
Zoals TS het omschrijft is PayPal de marktplaats. En het maakt wel degelijk uit, want je hebt nu te maken met meerdere partijen.lijfrente schreef:@kuklos
Ik denk ook niet dat TS bedoeld dat PayPal een verkoopsite is, maar hier gaat het over betalingen via PayPal.
Maar he, de uitspraak "verdiep je eens in" is nog niet vaak genoeg gebezigd.
Zoals ik schreef, bedoeld TS niet PayPal als verkoopsite, maar hij of zij moet het rechtzetten.kuklos schreef:Zoals TS het omschrijft is PayPal de marktplaats. En het maakt wel degelijk uit, want je hebt nu te maken met meerdere partijen.lijfrente schreef:@kuklos
Als je niet begrijpt, dat TS het niet correct beschreven heeft, dan spijt het mij, want ik lees nergens iets van Marktplaats, je wel?
Het gaat ook niet om markplaats.nl, wat je met jouw laatste bericht lijkt te suggereren, maar om het begrip marktplaats, verkoopsite, of hoe je het ook wil noemen. De site waarop hij zijn spullen heeft aangeboden. Die zijn ook nog partij in deze situatie. Wat zijn hun voorwaarden en regels?lijfrente schreef:Zoals ik schreef, bedoeld TS niet PayPal als verkoopsite, maar hij of zij moet het rechtzetten.kuklos schreef:Zoals TS het omschrijft is PayPal de marktplaats. En het maakt wel degelijk uit, want je hebt nu te maken met meerdere partijen.lijfrente schreef:@kuklos
Als je niet begrijpt, dat TS het niet correct beschreven heeft, dan spijt het mij, want ik lees nergens iets van Marktplaats, je wel?
watchoutforpaypal schreef:Dit soort berichten is helemaal niet mijn ding, maar gezien mijn ervaring en hetgeen ik inmiddels te weten ben gekomen... is mijn conclusie;
Doe het niet!!!!!!!!!!!
Ik heb het OP van TS nog een keer gequoteerd , dan laat mij eens lezen, waar hier een Marktplaats voorkomt?kuklos schreef:Het gaat ook niet om markplaats.nl, wat je met jouw laatste bericht lijkt te suggereren, maar om het begrip marktplaats, verkoopsite, of hoe je het ook wil noemen. De site waarop hij zijn spullen heeft aangeboden. Die zijn ook nog partij in deze situatie. Wat zijn hun voorwaarden en regels?lijfrente schreef:Zoals ik schreef, bedoeld TS niet PayPal als verkoopsite, maar hij of zij moet het rechtzetten.kuklos schreef:
Zoals TS het omschrijft is PayPal de marktplaats. En het maakt wel degelijk uit, want je hebt nu te maken met meerdere partijen.
Ik suggereer helemaal niets, jij brengt het woord Marktplaats in spel, wel helemaal niet relevant is.
@lijfrente, is het nu echt zo moeilijk om te bevatten? PayPal zelf biedt geen mogelijkheid om spullen te kopen dan wel verkopen. Ze verwerken enkel de betaling. Meer doen ze niet. Dus op een of andere manier moet TS zijn kopers vinden. Bijvoorbeeld via een online website die als marktplaats fungeert, of een briefje in de supermarkt, whatever. De kopers komen niet uit de lucht vallen, of ze moeten lukraak mensen gaan opbellen met de vraag of ze nog iets te koop hebben.
Datgene dat ervoor zorgt dat kopers en verkopers elkaar vinden noemen we een marktplaats. En ook die hebben bepaalde voorwaarden.
Datgene dat ervoor zorgt dat kopers en verkopers elkaar vinden noemen we een marktplaats. En ook die hebben bepaalde voorwaarden.
-
sylvesterb
Ben benieuwd....watchoutforpaypal schreef:Dit soort berichten is helemaal niet mijn ding, maar gezien mijn ervaring en hetgeen ik inmiddels te weten ben gekomen... is mijn conclusie;
Na 3 keer begrijpen we het wel. Dus we moeten niets verkopen met Paypal.watchoutforpaypal schreef:Verkoop niets via Paypal!!!!
Paypal heeft een mogelijkheid om een claim in te dienen als een product niet overeenkomst en/of is aangekomen dat klopt. In de voorwaarden van Paypal staat dit netjes omschreven hoe dit verloopt, wanneer er een claim is moet u inhoudelijk reageren en zij beoordelen dat of de claim terecht of onterecht is. Beide komt voor, schijnbaar heeft u niet echt goed onderzoek gedaan.watchoutforpaypal schreef: Er zijn steeds meer oplichters (zogenaamde kopers) op zoek naar particuliere verkopers die mooie goederen verkopen.
Merkkleding, stereo’s, auto’s etc. Deze oplichters willen dan betalen met paypal, Doe het niet!!!!!!!!!!!
Er zijn genoeg voorbeelden waarbij de verkoper wel bewijs heeft verstrekt en de claim wordt afgewezen, veelal krijg je enkel gelijk bij een claim als de tegenpartij niet reageert. De voorbeelden (auto's e.d.) kan ik niet zo direct vinden op internet, u doet wel een grove beschuldiging aan het adres van Paypal (volgens mij de grootste online betalingsverwerker in de wereld, met veel grote aanbieders die het accepteren).watchoutforpaypal schreef: De koper heeft het item dan gratis, (auto’s laten ze door een ander ophalen heb hier mailtjes van verkregen).
Als de koper zegt het object niet voldoet of niet te hebben gehad ben je de klos..
Je hebt het zelf ook ondervonden? Toch niet je hebt het product terug ontvangen, dat is toch compleet anders dan je hierboven omschrijft?watchoutforpaypal schreef: Helaas heb ik het zelf ook ondervonden, maar mijn geluk is dat het om een tweedehands kledingstuk ging (wel merk) maar de schade was dat ik een kapot kledingstuk retour kreeg. Naast kostbare tijd ben je dus naast de schade ook nog eens transactiekosten en verzendkosten kwijt met een hoop ergernis.
Ja het shirt was kapot, ik koop enkel online via Paypal omdat ik dan bescherm bent tegen "oplichters" die mij een kapot shirt verkopen.watchoutforpaypal schreef: De koper wilde niet langs komen om het op te halen, waar mijn voorkeur naar uitging. Nu achteraf begrijp ik goed waarom, er werd ook geen contact met mij opgenomen door koper, gelijk een claim/kwestie via Paypal.
Niet doortrapt genoeg want als je het shirt retour hebt ontvangen heeft de koper er niet aan overgehouden behalve het retour sturen en het indienen van een claim?watchoutforpaypal schreef: Je staat er niet bij stil hoe doortrapt deze kopers zijn, gesterkt door het beleid van paypal kunnen ze hun gang gaan.
Omdat het gewoon duideljk staat in de gebruiksvoorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.watchoutforpaypal schreef: Paypal weet heel goed waarmee ze bezig zijn, paypal verwijst naar hun gebruikersvoorwaarden en gaat inhoudelijk nergens op in.
Maar u bent geen slachtoffer, u hele verhaal klopt niet.watchoutforpaypal schreef: Dit oprechte bericht is bedoeld voor particuliere verkopers, ik hoop echt dat er niet meer slachtoffers vallen door paypal..
Waar heeft u dat gelezen. Paypal is wereldwijd geen kleine partij en ik kan enkel positieve verhalen lezen (natuurlijk is er altijd wel wat geklaag, maar niet echt bijzonder).watchoutforpaypal schreef: Helaas heb ik al gelezen over ernstige misstanden en zijn particuliere verkopers door paypal veel geld kwijt geraakt.
U beschuldig Paypal van het sponseren van malafide kopers, maar u bent helemaal geen slachtoffer want u heeft immers het shirt retour ontvangen. Welliswaar beschadigd maar neem aan dat hier de claim over ging....
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 02 jun 2017 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Pay Pal is een manier om te betalen gekoppeld aan een credit card. Pay Pal geeft kopers bescherming. Indien een gekocht product via een internet site niet of niet goed wordt geleverd, kan je dit aangeven bij Pay Pal. De betaling wordt dan vastgezet en er wordt een onderzoek ingesteld. Krijgt de koper gelijk, krijgt hij zijn geld terug. Zelf betaal ik als ik bij een website koop altijd met Pay pal en heb al een paar keer i.v.m niet levering mijn geld terug gekregen. Als ik op Markplaats iets verkoop geeft deze site mij de mogelijkheid om als verkoper, mijn kopers mij via mijn Pay pal account mij te laten betalen. Ik loop dan wel de kans zoals TS beschrijft, dat indien er een klacht wordt ingediend er een onderzoek komt en ik mijn geld niet krijg.
@kukloskuklos schreef:@lijfrente, is het nu echt zo moeilijk om te bevatten? PayPal zelf biedt geen mogelijkheid om spullen te kopen dan wel verkopen. Ze verwerken enkel de betaling. Meer doen ze niet. Dus op een of andere manier moet TS zijn kopers vinden. Bijvoorbeeld via een online website die als marktplaats fungeert, of een briefje in de supermarkt, whatever. De kopers komen niet uit de lucht vallen, of ze moeten lukraak mensen gaan opbellen met de vraag of ze nog iets te koop hebben.
Waar schrijf ik, dat PayPal spullen verkoopt en wel koopt.
Blijkbaar begrijp je niet, dat TS de verkeerde woordkeuze gebruikt heeft, om te schrijven"ik heb spullen via PayPal verkocht"!
TS heeft het niet over een Marktplaats anywere, maar dat TS vind, dat PayPal de kopers te veel beschermt.
Welke functie PayPal heeft heb ik na 10 jaren denk ik wel begrepen, maar je mag dan een andere mening hebben, maar niet op deze manier.
Luister naar je eigen advies en reageer niet op reacties die jij niet snapt.lijfrente schreef:.... maar je mag dan een andere mening hebben, maar niet op deze manier.
@TS, je hebt niet verkocht via Paypal, maar via een of andere marktplaats, al dan niet online. Wat zeggen zij over deze situatie?
Kan ook een bankrek zijn.Pay Pal is een manier om te betalen gekoppeld aan een credit card
Jou reactie snapt niemand, want het is al vel keren beschreven, dat PayPal geen "Marktplaats" is!kuklos schreef:Luister naar je eigen advies en reageer niet op reacties die jij niet snapt.lijfrente schreef:.... maar je mag dan een andere mening hebben, maar niet op deze manier.
@TS, je hebt niet verkocht via Paypal, maar via een of andere marktplaats, al dan niet online. Wat zeggen zij over deze situatie?
lijfrente schreef: Blijkbaar begrijp je niet, dat TS de verkeerde woordkeuze gebruikt heeft, om te schrijven"ik heb spullen via PayPal verkocht"!
ZUCHT. Ja, IK heb dat al tig keer geschreven. Dus, er is niks verkocht via Paypal, zij hebben enkel de betaling en de terugbetaling verwerkt. En kunnen zich beroepen op hun eigen voorwaarden en op de voorwaarden van de marktplaats die TS gebruikt heeft.lijfrente schreef:Jou reactie snapt niemand, want het is al vel keren beschreven, dat PayPal geen "Marktplaats" is!kuklos schreef:Luister naar je eigen advies en reageer niet op reacties die jij niet snapt.lijfrente schreef:.... maar je mag dan een andere mening hebben, maar niet op deze manier.
@TS, je hebt niet verkocht via Paypal, maar via een of andere marktplaats, al dan niet online. Wat zeggen zij over deze situatie?![]()
![]()
En dat probeer ik al tig keer aan te geven maar wil jij gewoon niet begrijpen, TS zal ook eens moeten informeren bij de marktplaats die hij heeft gebruikt. Wat zeggen zij over deze situatie? Welke rol willen zij spelen in deze situatie? Welke rol kunnen zij spelen in deze situatie? Zijn er over de klant meer klachten bekend? Hebben meer verkopers er last van? Kunnen die verkopers dan wellicht samen optrekken? Of iets dergelijks.
-
Bob Schurkjens
Het moet gezegd worden dat Paypal inherent onveilig is. Als een koper te kwader trouw is, kan deze altijd claimen dat de doos leeg was of dat deze was gevuld met rommel. Als je geluk hebt kiest Paypal dan jouw kant. Vervolgens kan de koper dan naar zijn creditcarduitgever gaan en daar een chargeback indienen. En zo zijn geld alsnog terugkrijgen. Dit geld wordt dan altijd van jouw Paypalrekening gehaald.
Met andere woorden: je kan je niet beschermen tegen kopers die er op uit zijn om je te tillen. Met een bankoverschrijving heb je dit probleem niet.
Met andere woorden: je kan je niet beschermen tegen kopers die er op uit zijn om je te tillen. Met een bankoverschrijving heb je dit probleem niet.