Onverklaarbaar dataverbruik Hollandsnieuwe
Geplaatst: 03 jun 2017 18:21
Mijn dochter heeft een 300 mb abonnement bij Hollandsenieuwe. In het begin ging dat goed. Sinds april raakt ze binnen 4 dagen haar mb's op. Mobiele data staat uit als ze thuis is. Updates zijn geblokeerd. HN beweert dat een update is geweest van een app. Wij hebben haar instellingen gecontroleerd en alles staat uit. Toen ik de factuur kon bekijken (1 maand later) zag ik dat haar mb's op waren op een heel rare tijdstip: 22,30. Heel raar, dat die app op die tijdstip een update maakt terwijl mijn dochter aan het slapen is en de telefoon op wifi staat. Ik heb haar mb's aangevuld en de rest van de maand kon ze gewoon internetten. Geen rare dingen. Op 25ste van de maand kreeg ze weer nieuwe beltegoed. En ja hoor, 4 dagen later weer alles op. De factuur heb ik nog niet gezien, hij is pas na 2 weken beschikbaar. Deze maand precies dezelfde. HN vindt dat normaal, het ligt volgens hun aan de telefoon instellingen. Ik heb meerdere dergelijke reacties op deze site gezien, maar kan ik hier iets aan doen? Ik kan nog niet overstappen. Ik vind dit reuze irritant. Volgens mij is dit een strategie, ze willen dat ik een hogere abonnement aanschaaf.