Gate1 en Swiss Air, dienstverleners of oplichters?
€ 900 kwijt dankzij de speciale 24-uurs service voor “noodgevallen” van Gate1 en Swiss Air. Zij kunnen namelijk alleen helpen tijdens kantooruren. En een gemiste heenvlucht betkent “volgens de voorwaarden” dat je ook je terugvlucht kwijt bent, aldus de Gate1 medewerker.
Mijn vrouw had via Gate1.nl een retourticket geboekt voor Amsterdam Vancouver om de trouwerij van haar neefje bij te wonen. Vertrek 6 juni, 9:45. Op de ticket stond haar naam, maar niet haar doopnaam zoals op haar paspoort….. foutje.
Dat ontdekte ze op 6 juni bij de gate, om 7:15 uur. Gelukkig hebben gate1 en swiss air een 24/7 noodnummer. Speciaal voor “buiten kantoortijden, alleen in geval van nood, 24 uur per dag bereiken……U reist dus op zeer korte termijn en er doet zich een probleem met uw ticket voor”, aldus Gate1.
Dus snel bellen! Reactie Gate1: “Helaas dat moet via de luchtvaartmaatschappij….”, snel de 24/7 customer service van Swiss Air bellen: “Nee dat kan alleen via de boekingsagent….”. Weer naar Gate1: “Wij kunnen het regelen, maar alleen via Swiss Air in Amsterdam en die gaan pas om 9:00 uur open. Dat is te laat voor u.”
Het advies van Gate1? “Een nieuw ticket kopen.” Ten einde raad vragen we een nieuw ticket Amsterdam – Vancouver. “Nee, u moet een nieuw retourticket. Als u de heenreis niet gebruikt vervalt ook uw retourticket. Dat staat in de voorwaarden.”
Ondertussen had ik al snel gekeken naar een retourticket. Er ging een vlucht op 6 juni en een op 7 juni. Beide voor ca € 560. Toen ik deze 15 minuten later definitief wilde boeken, waren de prijzen ineens ca € 860! Hoe zouden personeel van luchtvaartmaatschappijen het vinden als ze bij de bakker staan, even weglopen om geld in de parkeermeter te doen en terug bij de bakker horen: “U was hier net ook hè? Jammer, maar het brood is nu 50% duurder.”
Eind van het liedje: Niet geholpen door de 24-uurs service van Gate1 en Swiss Air! Ze hebben helemaal niets(!!) gedaan wat zelfs maar leek op helpen of service. Dus uiteindelijk met KLM gevlogen, en ca € 900 lichter….
Mijn advies: Check altijd 3 keer je naam op het ticket en gebruik nooit (!!!!) Gate1 of Swiss Air !!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jun 2017 09:13
- Contacteer:
Re: 24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
Zucht Kan je eens onderbouwen waar in dit verhaal ook maar iets in de richting van oplichting wijst...?gerard.looijen schreef:Gate1 en Swiss Air, dienstverleners of oplichters?
Tsja. Ticketprijzen fluctueren. Vergelijken met de bakker is natuurlijk appels met peren vergelijken. Als je goed wilt vergelijken, vergelijk je met aandelenkoersen... en inderdáád, die kunnen ook gestegen of gedaald zijn als je een kwartier later terugkomt.gerard.looijen schreef:Ondertussen had ik al snel gekeken naar een retourticket. Er ging een vlucht op 6 juni en een op 7 juni. Beide voor ca € 560. Toen ik deze 15 minuten later definitief wilde boeken, waren de prijzen ineens ca € 860! Hoe zouden personeel van luchtvaartmaatschappijen het vinden als ze bij de bakker staan, even weglopen om geld in de parkeermeter te doen en terug bij de bakker horen: “U was hier net ook hè? Jammer, maar het brood is nu 50% duurder.”
Tsja. Het eerste is nogal een open deur, voor het tweede vind ik in jouw tekst geen onderbouwing. Jij definieert een eigen fout als noodgeval, ik niet...gerard.looijen schreef:Mijn advies: Check altijd 3 keer je naam op het ticket en gebruik nooit (!!!!) Gate1 of Swiss Air !!
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: 24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
Er loopt (ook) op dit forum een gespecialiseerde 'missionair' rond, die zoals u óók, zijn verhaal overal dumpt. Vraag het hem eens:
viewtopic.php?f=19&t=172483
viewtopic.php?f=19&t=172483
Re: 24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
Als je bij het boeken een popup krijgt met de waarschuwing dat je de juiste, paspoort, namen in moet vullen (heb ff op de site een nepboeking gedaan), vind ik het wel asociaal om zo'n topic als dit op te tuigen. Jullie maken de fout bij boeken, ondanks duidelijke meldingen wát je waar in moet voeren, en het belang ervan. Dat belang is overigens met elke google actie te vinden, want dit soort topics komen wekelijks voorbij op diverse fora.gerard.looijen schreef:Gate1 en Swiss Air, dienstverleners of oplichters?
€ 900 kwijt dankzij de speciale 24-uurs service voor “noodgevallen” van Gate1 en Swiss Air. Zij kunnen namelijk alleen helpen tijdens kantooruren. En een gemiste heenvlucht betkent “volgens de voorwaarden” dat je ook je terugvlucht kwijt bent, aldus de Gate1 medewerker.
Mijn vrouw had via Gate1.nl een retourticket geboekt voor Amsterdam Vancouver om de trouwerij van haar neefje bij te wonen. Vertrek 6 juni, 9:45. Op de ticket stond haar naam, maar niet haar doopnaam zoals op haar paspoort….. foutje.
Dat ontdekte ze op 6 juni bij de gate, om 7:15 uur. Gelukkig hebben gate1 en swiss air een 24/7 noodnummer. Speciaal voor “buiten kantoortijden, alleen in geval van nood, 24 uur per dag bereiken……U reist dus op zeer korte termijn en er doet zich een probleem met uw ticket voor”, aldus Gate1.
Dus snel bellen! Reactie Gate1: “Helaas dat moet via de luchtvaartmaatschappij….”, snel de 24/7 customer service van Swiss Air bellen: “Nee dat kan alleen via de boekingsagent….”. Weer naar Gate1: “Wij kunnen het regelen, maar alleen via Swiss Air in Amsterdam en die gaan pas om 9:00 uur open. Dat is te laat voor u.”
Het advies van Gate1? “Een nieuw ticket kopen.” Ten einde raad vragen we een nieuw ticket Amsterdam – Vancouver. “Nee, u moet een nieuw retourticket. Als u de heenreis niet gebruikt vervalt ook uw retourticket. Dat staat in de voorwaarden.”
Ondertussen had ik al snel gekeken naar een retourticket. Er ging een vlucht op 6 juni en een op 7 juni. Beide voor ca € 560. Toen ik deze 15 minuten later definitief wilde boeken, waren de prijzen ineens ca € 860! Hoe zouden personeel van luchtvaartmaatschappijen het vinden als ze bij de bakker staan, even weglopen om geld in de parkeermeter te doen en terug bij de bakker horen: “U was hier net ook hè? Jammer, maar het brood is nu 50% duurder.”
Eind van het liedje: Niet geholpen door de 24-uurs service van Gate1 en Swiss Air! Ze hebben helemaal niets(!!) gedaan wat zelfs maar leek op helpen of service. Dus uiteindelijk met KLM gevlogen, en ca € 900 lichter….
Mijn advies: Check altijd 3 keer je naam op het ticket en gebruik nooit (!!!!) Gate1 of Swiss Air !!
En het noodnummer wás te bereiken, niet om op alle slakken zout te leggen, bij de 24h beschikbaarheid ervan zeggen ze niet dat ook 24h elk probleem opgelost kan worden.
Ten derde vind ik het wel wat schraal om het systeem wat jullie die goedkope tickets biedt te verguizen, du moment het wat tegen je werkt door een zelfgemaakte fout. Boek dan gewoon een vlucht via een reisbureau, dan betaal je wat meer, maar zij zorgen er wel voor dat de goede namen op het ticket komen.
-
- Berichten: 32483
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: 24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
Waarom oplichters? Als je je gegevens correct volgens de regels had ingevuld had je toch gewoon mee gekund? Of mis ik iets?gerard.looijen schreef:Gate1 en Swiss Air, dienstverleners of oplichters?
Er zijn nu eenmaal regels waar vliegmaatschappijen aan moeten voldoen. Een van die regels is dat passagiers hun volledige en correcte naam opgeven, zoals het in het paspoort staat. Dat sommige passagiers kennelijk vergeten zijn hoe ze voluit heten ligt niet aan de vliegmaatschappij.
Re: 24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]