Pagina 1 van 1

Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 15:38
door Water17
Dag ,
Ik scheen een factuur niet betaald te hebben. Ik heb altijd netjes mijn waterrekeningen betaald en snap niet waarom ik nu alweer gesommeerd wordt. Men schijnt mij vanaf oktober 2016 digitaal rekeningen te sturen, maar op een emailadres, dat al lang niet meer werkt! Waarom worden dit soort zaken alleen per email medegedeeld?? En waarom wordt men niet ook per post en/of per telefoon geinformeerd, alvorens duurwaarders op niets vermoedende klanten af te sturen?? Ik heb het verschuldigde bedrag meteen dezelfde dag overgemaakt ovv de factuurnummers. Men gaf ook aan dat de incassokosten, dan terug getrokken zouden worden.
Ik probeer ondanks alles al mijn (financiele) zaken op orde te houden, wat me ook aardig lukt. Maar als er facturen & aanmaningen zomaar aan emailadressen, die niet af en toe geverifieerd worden, worden gestuurd, wordt het toch wel erg moeilijk.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 18:58
door BL2
Inderdaad, hoe moet een bedrijf nu weten dat het door jou opgegeven mailadres niet meer door jou gebruikt wordt.
Moeten bedrijven dit soms ook nog eerst gaan controleren.
Net als een gewone adreswijziging even doorgeven en je hebt dit soort probleempjes niet.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 19:36
door 16again
BL2 schreef:Inderdaad, hoe moet een bedrijf nu weten dat het door jou opgegeven mailadres niet meer door jou gebruikt wordt.
Moeten bedrijven dit soms ook nog eerst gaan controleren.
Net als een gewone adreswijziging even doorgeven en je hebt dit soort probleempjes niet.
Het lijkt me beter voor beide partijen als de "14 dagen brief" ook per gewone post verstuurd wordt, Voor TS , want dan had dit topic niet bestaan, en ook voor waternet, de bewijslast dat bericht aangekomen is ligt namelijk bij waternet.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 19:56
door Water17
Dank u. Verhuisd ben ik nl niet! Wat heeft het voor nut, om al je adresgegevens en telefoonnummer door te geven, als deze niet gebruikt worden. Bovendien heb ik ook nog ernstige gezondheidsproblemen. Ik wil dit niet als excuus gebruiken, maar dan had iemand anders, die soms wat taken waarrneemt, dit wellicht ook gezien en mij daarbij geholpen.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 20:23
door NeoDutchio
U maakt 1 foutje, er is wel degelijk informatie aan u verstuurd, maar die heeft u niet gelezen. Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 20:47
door 16again
NeoDutchio schreef:Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.
Je kunt je ook afvragen of dat email adres altijd al het factuur adres geweest is.
Een email adres doorgeven voor een mailing of om meterstanden door te geven , lijkt me geen aanleiding om ongevraagd het factuuradres om te zetten van postadres naar email.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 09 jun 2017 21:02
door NeoDutchio
16again schreef:
NeoDutchio schreef:Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.
Je kunt je ook afvragen of dat email adres altijd al het factuur adres geweest is.
Een email adres doorgeven voor een mailing of om meterstanden door te geven , lijkt me geen aanleiding om ongevraagd het factuuradres om te zetten van postadres naar email.
Er wordt altijd van te voren gevraagd op welke manier er welke mailing ontvangen wil worden. Als TS dit mailadres heeft doorgegeven voor het ontvangen van facturen is het echt haar eigen schuld. Geen enkel bedrijf gaat een willekeurig mailadres gebruiken om iets heen te sturen.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 10 jun 2017 13:00
door oktober64
Bij het niet betalen aan het waternet door bv het missen van email zoals in uw geval , dan stuurt het waternet een herinnering per brief ( herinneringen komen van hun zijde nooit per email )

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 10 jun 2017 13:08
door kuklos
NeoDutchio schreef:Er wordt altijd van te voren gevraagd op welke manier er welke mailing ontvangen wil worden.
Dit is niet waar. Ik heb verscheidene malen meegemaakt dat informatie ineens per email kwam. Zonder dat ik had kunnen aangeven dit te willen.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 10 jun 2017 13:13
door stofzuigertje
Als je vooral de eerste keer of bij niet betalen even een mail stuurde met ontvangstbevestiging weet je gelijk als bedrijf of dit nog werkte.

En als je de factuur per Email, foutje spambox kan ook nog bij wel werkende adressen.....dan stuur je per normale post.
Echter, Post NL is niet overal even betrouwbaar en daar moet je ook rekening mee houden.

Er kunnen zonder bewijs van bezorgde post nooit incasso kosten geclaimd worden.
Vooral als zij plotseling van papier naar E mail over gaan, ik geeft online de meterstanden door maar ook nog auto incasso....
Als ze geen meterstand kregen (vakantie) sturen ze 2 weken later per post.... en die lees is vrijwel gelijk bij terugkomst.

Gelijk een deurwaarder sturen is verspilling van kosten en ze hadden zowel je mail kunnen controleren via ontvangstbevestiging als de post bezorging, eventueel via aangetekende brief of even bellen als telefoon nr bekend was.
Slordig zo veel geld verspillen aan iemand die wel wilde betalen maar geen factuur kreeg.

Helaas zijn er ook bedrijven die zeggen;
Als U niet protesteerde krijgt U voortaan alle post via E mail.....
En als je dan je computer weg doet, zoals slechtziende of echtgenoten die overleden en partner gebruikt dit niet,
dan krijg je vele niet meer bereikbare, dus ook als je jarenlang per E mail kreeg, soms moet je terug naar normale post.

Re: Waternet-deurwaarder zonder vooraf informatie

Geplaatst: 10 jun 2017 13:20
door Verwijderd
NeoDutchio schreef:U maakt 1 foutje, er is wel degelijk informatie aan u verstuurd, maar die heeft u niet gelezen. Dat u een oud mailadres heeft opgegeven is aan niemand aan te rekenen, behalve aan uzelf.
En aan Waternet zelf, die deze brieven natuurlijk gewoon per post hadden moeten versturen. Het is namelijk veel makkelijker om een emailadres te veranderen dan een woonadres.