Digitale Camera: krasje € 50 voor reparatie!
Geplaatst: 19 mei 2004 12:46
Zaterdag 15 mei jl. kocht ik een digitale camera van het merk Konica Minolta, het type Dimage G400 bij MegaMax te Apeldoorn. Een toestel van 379 Euro. Daarnaast werd mij ook nog een extra garantie gegeven van 5 jaar voor 80 Euro extra. Een extra geheugenkaartje erbij en de prijs kwam al snel zo om en nabij de 500 Euro te liggen. Nu wil het ongeluk mij dat er op een of andere manier een kras op het beeldscherm mis gekomen. Tevens voldoet de camera, na hem wat getest te hebben niet geheel aan de eisen die ik stel aan de camera. Zo mist de camera bijvoorbeeld een tv-aansluiting.
In de winkel kwam men erachter dat er een kras op het beeldscherm zit van de Dimage G400. Daardoor kunnen zij het toestel niet meer terugsturen naar Konica Minolta. Vervanging van het schermpje kost me minimaal 50 EURO en dat kan snel nog hoger oplopen ook, tot zeker 60 Euro of nog meer. Met name arbeidsloon zou de hoogtebepalende factor zijn. Voor een kwartiertje werk zou de reparatieservice al € 34,95 vragen en daarbij komt de vervanging van het schermpje én de verzending van het toestel. Ik zou het toestel dus ook zeker een tijd kwijt zijn. Dat alles dus al 4 dagen na aankoop en € 500 minder!!!
Ondanks dat ik extra garantie heb afgesloten, waar reparatiekosten en uurloon inbegrepen zijn, moet ik dus alsnog om en nabij de 50 á 60 Euro neerleggen. Dit kan toch niet???
Inmiddels heb ik Konica Minolta gemaild en hen gevraagd om een voorstel te doen om mijn cameraatje weer normaal, met plezier te kunnen gebruiken. Die tv-aansluiting laat ik maar voor wat het is. Ik houd het nu maar bij dit toestel, omdat ik nu al genoeg ellende heb meegemaakt met het toestel.
Overigens werd er bij het toestel géén hoesje geleverd waarin je de camera kunt vervoeren. Ook zat er geen beschermend laagje over het LCD-scherm.
Afwachten maar wat Konica Minolta gaat zeggen!
In de winkel kwam men erachter dat er een kras op het beeldscherm zit van de Dimage G400. Daardoor kunnen zij het toestel niet meer terugsturen naar Konica Minolta. Vervanging van het schermpje kost me minimaal 50 EURO en dat kan snel nog hoger oplopen ook, tot zeker 60 Euro of nog meer. Met name arbeidsloon zou de hoogtebepalende factor zijn. Voor een kwartiertje werk zou de reparatieservice al € 34,95 vragen en daarbij komt de vervanging van het schermpje én de verzending van het toestel. Ik zou het toestel dus ook zeker een tijd kwijt zijn. Dat alles dus al 4 dagen na aankoop en € 500 minder!!!
Ondanks dat ik extra garantie heb afgesloten, waar reparatiekosten en uurloon inbegrepen zijn, moet ik dus alsnog om en nabij de 50 á 60 Euro neerleggen. Dit kan toch niet???
Inmiddels heb ik Konica Minolta gemaild en hen gevraagd om een voorstel te doen om mijn cameraatje weer normaal, met plezier te kunnen gebruiken. Die tv-aansluiting laat ik maar voor wat het is. Ik houd het nu maar bij dit toestel, omdat ik nu al genoeg ellende heb meegemaakt met het toestel.
Overigens werd er bij het toestel géén hoesje geleverd waarin je de camera kunt vervoeren. Ook zat er geen beschermend laagje over het LCD-scherm.
Afwachten maar wat Konica Minolta gaat zeggen!