Pagina 1 van 2

Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 13:29
door Mauritsvds
Hi,

Onlangs heb ik een proef abonnement van LinkedIn Premium Sales Navigator genomen, deze is 1 maand gratis.
Dit abonnement wordt zonder notificatie verlengd voor 1 jaar, waarna vervolgens automatisch 700 euro wordt afgeschreven.
Online is er niets te vinden over hoe dit bedrag vergoed kan worden, wat blijkbaar wel van toepassing is in Nederland. Overigens wil ik geen gebruik maken van de diensten, maar heb dus blijkbaar 2 dagen te laat afgemeld.

Toen ik ik de afschrijven zag heb ik mijn aanmelding bij premium direct gecancelled, maar dit gaat pas in vanaf 2018! Echt te bizar voor woorden.
Zelf heb ik de betaling gecancelled en is het bedrag teruggestort. Maar ik begrijp dat dat niet helemaal de weg is om te gaan.
Linkedin bied geen telefonisch customer support aan, waardoor het redelijk onmogelijk is om een goed antwoord op mijn vraag te krijgen.

Wie oh wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 16:40
door Moneyman
Mauritsvds schreef:Hi,

Onlangs heb ik een proef abonnement van LinkedIn Premium Sales Navigator genomen, deze is 1 maand gratis.
Dit abonnement wordt zonder notificatie verlengd voor 1 jaar, waarna vervolgens automatisch 700 euro wordt afgeschreven.
Online is er niets te vinden over hoe dit bedrag vergoed kan worden, wat blijkbaar wel van toepassing is in Nederland. Overigens wil ik geen gebruik maken van de diensten, maar heb dus blijkbaar 2 dagen te laat afgemeld.

Toen ik ik de afschrijven zag heb ik mijn aanmelding bij premium direct gecancelled, maar dit gaat pas in vanaf 2018! Echt te bizar voor woorden.
Zelf heb ik de betaling gecancelled en is het bedrag teruggestort. Maar ik begrijp dat dat niet helemaal de weg is om te gaan.
Linkedin bied geen telefonisch customer support aan, waardoor het redelijk onmogelijk is om een goed antwoord op mijn vraag te krijgen.

Wie oh wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
En wat is je vraag nu precies? Je hebt te laat stopgezet (maar dus wel stopgezet), en je hebt je betaling gestorneerd. Dikke kans dus dat je nu (terecht) een incassobureau achter je aan krijgt. Je hebt immers niet tijdig je abonnement stopgezet, en dus ben je je eerste jaar aan kosten kwijt. Er wordt (weet ik uit ervaring) vaak en duidelijk aangegeven dat er proefperiode van een maand is, waarna automatische verlenging volgt.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 17:09
door stofzuigertje
Je wist de termijn en bent gewoon te laat helaas.

Ze staan in hun recht en iets eerder.... ja, dat mogen ze claimen en zullen ze zeker doen.
Maar waarom niet iets sneller en beter opletten.
Verder zijn er voldoende alternatieven die beter werken.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 17:52
door lordi
Blijkbaar is er een keuze tussen een jaarlijks (EUR 58.07 per maand) en een maandelijks abonnement (EUR 72.59 per maand).
Bij het jaarlijkse abonnement staat duidelijk aangegeven "Billed as one payment of €696.81"

Je zit er voor dit jaar aan vast. Ik zou maar snel contact opnemen met ze en het bedrag betalen voor je nog meer kosten krijgt.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 18:14
door Verwijderd
Wat een absurd bedrag voor een dienst waar je weinig aan hebt. Goed dat u de betaling gestorneerd hebt. Was u op de hoogte van dit bedrag? Ik vind het niet slim dat u wel ergens al uw bankgegevens invult. Dat zou ik nooit doen voor iets om een maand uit te proberen.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 18:20
door GJvdZ
JohnTheBassist schreef:Wat een absurd bedrag voor een dienst waar je weinig aan hebt. Goed dat u de betaling gestorneerd hebt. Was u op de hoogte van dit bedrag? Ik vind het niet slim dat u wel ergens al uw bankgegevens invult. Dat zou ik nooit doen voor iets om een maand uit te proberen.
Als je Linkedin premium gebruikt waar het voor is bedoeld is het helemaal niet duur en heb je er heel veel aan. Het is een professionele dienst voor bijvoorbeeld recruiters. En dan is het heel goedkoop. Als ze zelf een geavanceerd zoeksysteem met database moeten opzetten is het veel en veel duurder.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 18:23
door GJvdZ
stofzuigertje schreef: Verder zijn er voldoende alternatieven die beter werken.
Noem er eens 1.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 20:41
door Verwijderd
GJvdZ schreef:Als je Linkedin premium gebruikt waar het voor is bedoeld is het helemaal niet duur en heb je er heel veel aan. Het is een professionele dienst voor bijvoorbeeld recruiters. En dan is het heel goedkoop. Als ze zelf een geavanceerd zoeksysteem met database moeten opzetten is het veel en veel duurder.
Recruiters: nog zo'n onnodige en overgewaardeerde groep bloedzuigers. Sorry, maar daar heb ik dus helemaal niks mee. Bij mij zaten ze 99 van de 100 keer mis, bleken er helemaal geen vacatures te zijn of wisten ze in de contractonderhandelingen niks voor elkaar te krijgen.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1666438

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 20:54
door sjohie
JohnTheBassist schreef:Wat een absurd bedrag voor een dienst waar je weinig aan hebt. Goed dat u de betaling gestorneerd hebt. Was u op de hoogte van dit bedrag? Ik vind het niet slim dat u wel ergens al uw bankgegevens invult. Dat zou ik nooit doen voor iets om een maand uit te proberen.
Dat is hoe het werkt, je wordt lid van het premium plan voor een jaar, en dan is de eerste maand gratis. Als je het niet, of niet op tijd, opzegt, loopt het door. Dat wordt van te voren, en tijdens de eerste maand, duidelijk gecommuniceerd. Mijn vriendin heeft het een maandje geprobeerd, en er een andere baan aan over gehouden, maar die heeft dus wél op tijd opgezegd, en dat werkte overigens zonder problemen.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 13 jun 2017 21:31
door alloallo
Hi

ik ben een fervent gebruiker van Linkedin en benut af en toe ook het premium abo.

Bij het aanmelden van het premium lidmaatschap wordt helder de mogelijkheid voor een jaar of maandabonnement geboden.

Kortom je hebt doelbewust voor het jaarabonnement gekozen! En tevens bewust de opzegtermijn laten verkopen. Deze opzegtermijn van 1 maand wordt helder per email bvestigd.

Ik denk dat je geen enkel recht hebt.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 19 jun 2017 23:51
door sylvesterb
JohnTheBassist schreef:Wat een absurd bedrag voor een dienst waar je weinig aan hebt. Goed dat u de betaling gestorneerd hebt. Was u op de hoogte van dit bedrag? Ik vind het niet slim dat u wel ergens al uw bankgegevens invult. Dat zou ik nooit doen voor iets om een maand uit te proberen.
Storneren ontslaat je niet van betaling, daar is dus niets goeds aan. TS is niet opgelicht o.i.d. hij is te laat geweest met opzeggen van de proefperiode en moet dus gewoon betalen. Het is aan LinkedIn om eventueel coulant te zijn, maar dit bereik je niet door de betaling te storneren.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 22 jan 2018 11:45
door Sturby
Dag Maurits, ik heb exact hetzelfde nu voor... Hebben ze een incasso bureau op je afgestuurd na het cancelen van je betaling?

Mvg,

Esther

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 24 sep 2018 12:59
door ThomasKamphuis
Aan allemaal: ik heb deze ervaring met mijn LinkedIn Premium abonnement. Dit is - stilzwijgend blijkbaar - verlengd voor een jaar. Om te beginnen is het niet ok van LinkedIn dat men geen bericht vooraf zendt, dat een abonnement voor een jaar verlengd gaat worden. We hebben immers niet alles paraat in ons hoofd, en een bedrag van € 500 afschrijven moet m.i. gepaard gaan met een vooraankondiging. Deze zendt men echter bewust niet - er kunnen alleen maar mensen hun abonnement mee door opzeggen, wat inkomstenverlies voor LinkedIn betekent. Bij mij werd dus opeens het bedrag voor een nieuwe abonnementsperiode afgeschreven. Ik was dus vergeten (nogmaals: een mens staat niet op álles aan, het hele jaar door) vòòr de nieuwe aanvangsdatum van het nieuwe abonnement, tijdig mijn abonnement te beëindigen. Nu is het zó, en dit staat ook duidelijk aangegeven op de website van LinkedIn. Nu de crux: een abonnement kan altijd binnen 14 dagen na ingang hier van, opgezegd worden. Zie: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/5704

'Inwoners van de Europese Unie hebben recht op een volledige terugbetaling gedurende veertien dagen nadat het abonnement is ingegaan. Deze periode van veertien dagen gaat in op het moment waarop het abonnement van start gaat. Als u zich bijvoorbeeld hebt ingeschreven voor een gratis proefabonnement van een maand, begint de periode op de eerste dag van uw proefabonnement. Op deze manier worden er geen kosten terugbetaald.'

Gevolg m.i. is, dat hooguit één maand door LinkedIn in rekening kan worden gebracht, de maand waarin opgezegd is (binnen 14 dagen).

Ik heb mij abonnement, welke in ging 19 juli 2018 voor een nieuwe periode van een jaar, heb ik direct opgezegd. 26 juli 2018 heb ik daar bevestiging van gekregen, maar heeft men mij desondanks het abonnement voor het hele jaar laten behouden. Ik heb daarvoor al melding gemaakt van de 14 dagen opzeggen clausule (op de website van LinkedIn zelf). Nooit heb ik daar van LinkedIn zelf een inhoudelijke reactie op gekregen. Je kan daar alleen reageren via buttons of via het feedbackcentrum van LinkedIn Premium.

Omdat ik nogal verbolgen - to put it mildly - was over het zomaar dik 500 euro afschrijven van je rekening, heb ik dit bedrag in juli gelijk gestorneerd op mijn bankrekening. Had ik niet moeten doen, maar ik deed dit, omdat ik al een voorgevoel had, het geld op een andere wijze nooit meer terug te kunnen krijgen van LinkedIn door de belachelijk ondoorzichtige en verborgen wijze waar je met hen in contact kan komen.

Er is dus nu een incassobureau op mij afgestuurd, en ik ben dus gedwongen om Infocare het bedrag te betalen (voor PayPal, war ik dus tekort stond omdat PayPal het bedrag aan LinkedIn (Ireland) voorschiet). Ook zo'n malle constructie, maar ok. Ik heb het openstaande bedrag bij PayPal nu betaald, maar vermoed nog steeds geen reactie te krijgen van LinkedIn op mijn emails. Vandaar dat ik deze zaak nu aanhangig maak bij RADAR. Een afschrift van dit schrijven zend ik zowel naar PayPal als naar LinkedIn (via genoemde buttons/normaal telefonisch contact schijnt onmogelijk).

We kunnen fout handelen door bedragen te storneren, de onderliggende handelswijze van LinkedIn klopt van geen kanten en moet veranderen. Daarnaast moet men gewoon handelen naar de wet- en regelgeving, waarnaar ik verwezen heb.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 08:44
door Moneyman
ThomasKamphuis schreef:
24 sep 2018 12:59
Aan allemaal: ik heb deze ervaring met mijn LinkedIn Premium abonnement. Dit is - stilzwijgend blijkbaar - verlengd voor een jaar. Om te beginnen is het niet ok van LinkedIn dat men geen bericht vooraf zendt, dat een abonnement voor een jaar verlengd gaat worden. We hebben immers niet alles paraat in ons hoofd, en een bedrag van € 500 afschrijven moet m.i. gepaard gaan met een vooraankondiging. Deze zendt men echter bewust niet - er kunnen alleen maar mensen hun abonnement mee door opzeggen, wat inkomstenverlies voor LinkedIn betekent. Bij mij werd dus opeens het bedrag voor een nieuwe abonnementsperiode afgeschreven. Ik was dus vergeten (nogmaals: een mens staat niet op álles aan, het hele jaar door) vòòr de nieuwe aanvangsdatum van het nieuwe abonnement, tijdig mijn abonnement te beëindigen. Nu is het zó, en dit staat ook duidelijk aangegeven op de website van LinkedIn. Nu de crux: een abonnement kan altijd binnen 14 dagen na ingang hier van, opgezegd worden. Zie: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/5704

'Inwoners van de Europese Unie hebben recht op een volledige terugbetaling gedurende veertien dagen nadat het abonnement is ingegaan. Deze periode van veertien dagen gaat in op het moment waarop het abonnement van start gaat. Als u zich bijvoorbeeld hebt ingeschreven voor een gratis proefabonnement van een maand, begint de periode op de eerste dag van uw proefabonnement. Op deze manier worden er geen kosten terugbetaald.'

Gevolg m.i. is, dat hooguit één maand door LinkedIn in rekening kan worden gebracht, de maand waarin opgezegd is (binnen 14 dagen).

Ik heb mij abonnement, welke in ging 19 juli 2018 voor een nieuwe periode van een jaar, heb ik direct opgezegd. 26 juli 2018 heb ik daar bevestiging van gekregen, maar heeft men mij desondanks het abonnement voor het hele jaar laten behouden. Ik heb daarvoor al melding gemaakt van de 14 dagen opzeggen clausule (op de website van LinkedIn zelf). Nooit heb ik daar van LinkedIn zelf een inhoudelijke reactie op gekregen. Je kan daar alleen reageren via buttons of via het feedbackcentrum van LinkedIn Premium.

Omdat ik nogal verbolgen - to put it mildly - was over het zomaar dik 500 euro afschrijven van je rekening, heb ik dit bedrag in juli gelijk gestorneerd op mijn bankrekening. Had ik niet moeten doen, maar ik deed dit, omdat ik al een voorgevoel had, het geld op een andere wijze nooit meer terug te kunnen krijgen van LinkedIn door de belachelijk ondoorzichtige en verborgen wijze waar je met hen in contact kan komen.

Er is dus nu een incassobureau op mij afgestuurd, en ik ben dus gedwongen om Infocare het bedrag te betalen (voor PayPal, war ik dus tekort stond omdat PayPal het bedrag aan LinkedIn (Ireland) voorschiet). Ook zo'n malle constructie, maar ok. Ik heb het openstaande bedrag bij PayPal nu betaald, maar vermoed nog steeds geen reactie te krijgen van LinkedIn op mijn emails. Vandaar dat ik deze zaak nu aanhangig maak bij RADAR. Een afschrift van dit schrijven zend ik zowel naar PayPal als naar LinkedIn (via genoemde buttons/normaal telefonisch contact schijnt onmogelijk).

We kunnen fout handelen door bedragen te storneren, de onderliggende handelswijze van LinkedIn klopt van geen kanten en moet veranderen. Daarnaast moet men gewoon handelen naar de wet- en regelgeving, waarnaar ik verwezen heb.
Volgens mij maak de een denkfout. Die opzegging binnen 14 dagen had je in je proefperiode moeten doen, niet in de betaalde periode.

Overigens, je bevindt je op een forum. "aanhangig maken" is dus niet aan de orde.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 08:53
door sylvesterb
ThomasKamphuis schreef:
24 sep 2018 12:59
'Inwoners van de Europese Unie hebben recht op een volledige terugbetaling gedurende veertien dagen nadat het abonnement is ingegaan. Deze periode van veertien dagen gaat in op het moment waarop het abonnement van start gaat. Als u zich bijvoorbeeld hebt ingeschreven voor een gratis proefabonnement van een maand, begint de periode op de eerste dag van uw proefabonnement. Op deze manier worden er geen kosten terugbetaald.'

Gevolg m.i. is, dat hooguit één maand door LinkedIn in rekening kan worden gebracht, de maand waarin opgezegd is (binnen 14 dagen).
Waar haal je dat gevolg vandaan? Je bent een jaarabonnement aangegaan, deze is na het eerste jaar per maand opzegbaar.
ThomasKamphuis schreef:
24 sep 2018 12:59
Ik heb mij abonnement, welke in ging 19 juli 2018 voor een nieuwe periode van een jaar, heb ik direct opgezegd. 26 juli 2018 heb ik daar bevestiging van gekregen, maar heeft men mij desondanks het abonnement voor het hele jaar laten behouden. Ik heb daarvoor al melding gemaakt van de 14 dagen opzeggen clausule (op de website van LinkedIn zelf). Nooit heb ik daar van LinkedIn zelf een inhoudelijke reactie op gekregen. Je kan daar alleen reageren via buttons of via het feedbackcentrum van LinkedIn Premium.
Als dit klopt had je nooit aan het incassobureau moeten betalen, immers heb je binnen 7 dagen opgezegd. Maar wat ik zo vreemd vind waarom neem je een maand gratis abonnement om deze 7 dagen te later te beëindigen? Of heb je de eerste maand niet meegenomen omdat die gratis was? Deze telt wel mee en dit vermeld je ook zelf in je eigen verhaal.

Linked in hoeft niet vooraf te melden dat ze geld gaan afschrijven, je hebt zelf de gegevens verstrekt voor het afschrijven en daarmee had je kunnen bepalen wanneer ze het jaarabonnement (waardoor je 20% korting kreeg) gingen afschrijven.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 10:33
door taxikemperman
Wel eens gehoord van een agenda?
Daar kan je dus ruim van te voren in aangevrn tot wanneer een abonnemnt loopt en wanneer je op moet zeggen.
Heb je een smartphone? Dan kan je zelfs een herinnering op diverse soorten apps instellen.
Vergeten doordat je het te druk hebt, vind ik een slecht excuus

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 11:21
door kuklos
ThomasKamphuis schreef:
24 sep 2018 12:59
We hebben immers niet alles paraat in ons hoofd,
......
Ik was dus vergeten (nogmaals: een mens staat niet op álles aan, het hele jaar door)
Je hebt gelijk dat Linkedin hier vriendelijker in zou kunnen zijn. Maar dat ontslaat je niet van de verantwoordelijkheid om zelf bij te houden, bijvoorbeeld middels een agenda, wanneer abonnementen verlopen.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 16:13
door alfatrion
Moneyman schreef:
13 jun 2017 16:40
En wat is je vraag nu precies? Je hebt te laat stopgezet (maar dus wel stopgezet), en je hebt je betaling gestorneerd. Dikke kans dus dat je nu (terecht) een incassobureau achter je aan krijgt. Je hebt immers niet tijdig je abonnement stopgezet, en dus ben je je eerste jaar aan kosten kwijt. Er wordt (weet ik uit ervaring) vaak en duidelijk aangegeven dat er proefperiode van een maand is, waarna automatische verlenging volgt.
In het Burgerlijk Wetboek staat dat stilzwijgende verlenging niet is toegestaan wanneer er een overeenkomst met een consument wordt gesloten. ;)
ThomasKamphuis schreef:
24 sep 2018 12:59
Aan allemaal: ik heb deze ervaring met mijn LinkedIn Premium abonnement. Dit is - stilzwijgend blijkbaar - verlengd voor een jaar. Om te beginnen is het niet ok van LinkedIn dat men geen bericht vooraf zendt, dat een abonnement voor een jaar verlengd gaat worden.
Nooit een stelling innemen met als argument "omdat ik dat vind".
Een een vraagje tussendoor: ben je werknemer? Zo nee, heb je een eenmansbedijf of VOF (ZZPer)?

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 16:30
door ManchesterU15
M.I. is dit geen verlenging. Er wordt een abonnement afgesloten voor 13 maanden, waarvan de eerste maand niet betaald hoeft te worden. Ook hebben ze de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen verlengd naar een volle maand.

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Geplaatst: 25 sep 2018 16:44
door Moneyman
alfatrion schreef:
25 sep 2018 16:13
Moneyman schreef:
13 jun 2017 16:40
En wat is je vraag nu precies? Je hebt te laat stopgezet (maar dus wel stopgezet), en je hebt je betaling gestorneerd. Dikke kans dus dat je nu (terecht) een incassobureau achter je aan krijgt. Je hebt immers niet tijdig je abonnement stopgezet, en dus ben je je eerste jaar aan kosten kwijt. Er wordt (weet ik uit ervaring) vaak en duidelijk aangegeven dat er proefperiode van een maand is, waarna automatische verlenging volgt.
In het Burgerlijk Wetboek staat dat stilzwijgende verlenging niet is toegestaan wanneer er een overeenkomst met een consument wordt gesloten. ;)
De vraag is of je een LinkedIn Premium (= puur zakelijk) abonnement afsluit, als consument kwalificeert.