Budgetair zegt zelf geen touroperator te zijn
Geplaatst: 16 jun 2017 18:29
Dit voorjaar heb ik een reis naar Gran Canaria geboek via Budgetair. Na het betalen kreeg ik snel mijn vouchers voor de vlucht, hotel en auto opgestuurd via e-mail. Tot vlak voor de reis eigenlijk geen aandacht aangegeven aan deze papieren, totdat ik extra bagage wilde bijboeken. Budgetair gebeld, moest bij de vliegmaatschappij, echter bij de vliegmaatschappij moest ik een boekingsnummer hebben en die stond niet op mijn voucher. Nogmaals Budgetair gebeld en na veel zoeken toch een nummer kunnen krijgen.
Bij aankomst in Gran Canaria melde ik mij bij de balie van Interrent in Gran Canaria. Deze kon mij eerst niet vinden (boeking nummer op voucher komt niet overeen met hun gegevens), maar na enig zoeken toch gevonden. In de boekingspapieren stond duidelijk beschreven dat er een eigen risico van 300 euro voor de auto was, maar ook expliciet de opmerking dat er geen extra kosten zouden zijn voor de huur van de auto. Bij doorlezen van het contract viel op dat het eigen risico 1200 euro was en dat er extra kosten zouden zijn van in elk geval 70 euro voor het feit dat ik de auto afgetankt zou inleveren en ook nog eens 50 euro voor de benzine. Gezien de boekingspapieren daar niet mee akkoord gegaan en uitgelegd dat ik andere afspraken had. Dat was volgens Interrent het probleem van Budgetair en niet van hun. Hierop Budgetair gebeld, welke aangaf dat zij niks konden doen, maar dat het via Cartrawler moest. Deze gebeld, weer was ik daar niet bekend en na nog een telefoontje met Budgetair bleek er toch nog een andere code te bestaan, maar was ik bij Cartrawler alleen bekend onder de naam van Budgetair. Uiteindelijk heeft Cartrawler belooft dat zij de extra verzekering voor het verlagen van het eigen risico zouden terugbetalen en dat er verder geen extra kosten zouden zijn.
Hierna een fantastisch vakantie gehad en bij terugkeer in Nederland direct een mail gestuurd naar Cartwaler met het verzoek de extra kosten, in totaal 234 euro teruggestort te krijgen. Dit was volgens hun geen probleem, echter zou ik alleen de verzekeringskosten terugkrijgen, de extra “benzine” kosten waren niet hun probleem. Daarbij waren zij niet de contractant, dat was Budgetair, dus het geld zou naar Budgetair worden teruggestort en die moesten dat uitkeren aan mij. Hierop gemaild en ook gebeld naar Budgetair, zowel voor het verder bespreken van het terug storten van het verzekeringsgeld, maar ook van de extra kosten. En toen is er meerdere malen de wat bijzondere opmerking gemaakt: Budgetair is als bedrijf geen onderdeel van de transactie en alle problemen die er zijn moet je bij de andere bedrijven oplossen. Dus terwijl je bij Budgetair betaalt, zij zich voordoen als touroperator, nergens op de papieren staat bij wie je anders boekt dan Budgetair, bij problemen het geld eerst word teruggestort naar hun door andere contractanten, zijn zij in hun beleving niet de aansprakelijken.
Uiteindelijk heb ik na erg veel herinneringsmails (15 in totaal) het geld teruggekregen van Cartrawler via Budgetair, ook hierin bleken er fouten te zijn gemaakt door Budgetair, echter het laatste stuk geld, ook al is het niet super veel, heb ik nu 6 maanden later nog steeds niet terug en Budgetair vind het ook niet hun probleem.
Zelf boek ik nu direct bij de vliegmaatschappij, autoverhuur en hotel voor mijn volgende vakantie, weet je tenminste zeker dat je weet waar je terecht bij problemen.
Nu is mijn vraag: Mag Budgetair zich voordoen als touroperator, maar bij problemen alles wegwuiven? En welke bedrijven nemen wel verantwoordelijkheid voor wat ze leveren?
Bij aankomst in Gran Canaria melde ik mij bij de balie van Interrent in Gran Canaria. Deze kon mij eerst niet vinden (boeking nummer op voucher komt niet overeen met hun gegevens), maar na enig zoeken toch gevonden. In de boekingspapieren stond duidelijk beschreven dat er een eigen risico van 300 euro voor de auto was, maar ook expliciet de opmerking dat er geen extra kosten zouden zijn voor de huur van de auto. Bij doorlezen van het contract viel op dat het eigen risico 1200 euro was en dat er extra kosten zouden zijn van in elk geval 70 euro voor het feit dat ik de auto afgetankt zou inleveren en ook nog eens 50 euro voor de benzine. Gezien de boekingspapieren daar niet mee akkoord gegaan en uitgelegd dat ik andere afspraken had. Dat was volgens Interrent het probleem van Budgetair en niet van hun. Hierop Budgetair gebeld, welke aangaf dat zij niks konden doen, maar dat het via Cartrawler moest. Deze gebeld, weer was ik daar niet bekend en na nog een telefoontje met Budgetair bleek er toch nog een andere code te bestaan, maar was ik bij Cartrawler alleen bekend onder de naam van Budgetair. Uiteindelijk heeft Cartrawler belooft dat zij de extra verzekering voor het verlagen van het eigen risico zouden terugbetalen en dat er verder geen extra kosten zouden zijn.
Hierna een fantastisch vakantie gehad en bij terugkeer in Nederland direct een mail gestuurd naar Cartwaler met het verzoek de extra kosten, in totaal 234 euro teruggestort te krijgen. Dit was volgens hun geen probleem, echter zou ik alleen de verzekeringskosten terugkrijgen, de extra “benzine” kosten waren niet hun probleem. Daarbij waren zij niet de contractant, dat was Budgetair, dus het geld zou naar Budgetair worden teruggestort en die moesten dat uitkeren aan mij. Hierop gemaild en ook gebeld naar Budgetair, zowel voor het verder bespreken van het terug storten van het verzekeringsgeld, maar ook van de extra kosten. En toen is er meerdere malen de wat bijzondere opmerking gemaakt: Budgetair is als bedrijf geen onderdeel van de transactie en alle problemen die er zijn moet je bij de andere bedrijven oplossen. Dus terwijl je bij Budgetair betaalt, zij zich voordoen als touroperator, nergens op de papieren staat bij wie je anders boekt dan Budgetair, bij problemen het geld eerst word teruggestort naar hun door andere contractanten, zijn zij in hun beleving niet de aansprakelijken.
Uiteindelijk heb ik na erg veel herinneringsmails (15 in totaal) het geld teruggekregen van Cartrawler via Budgetair, ook hierin bleken er fouten te zijn gemaakt door Budgetair, echter het laatste stuk geld, ook al is het niet super veel, heb ik nu 6 maanden later nog steeds niet terug en Budgetair vind het ook niet hun probleem.
Zelf boek ik nu direct bij de vliegmaatschappij, autoverhuur en hotel voor mijn volgende vakantie, weet je tenminste zeker dat je weet waar je terecht bij problemen.
Nu is mijn vraag: Mag Budgetair zich voordoen als touroperator, maar bij problemen alles wegwuiven? En welke bedrijven nemen wel verantwoordelijkheid voor wat ze leveren?