Pagina 1 van 1

ik heb er de balen van

Geplaatst: 21 mei 2004 01:30
door goblins
ik heb de balen van, en goed ook.

Ik wil dus een huis kopen en, al had ik nog niks ontvangen van Dexia, stond ik wel al met een ster bij de BKR, dat ik dus niet zou hebben betaald, ed, maa ri k heb geen aanbod of wat dan ook gehad.

Ik heb die 5250 euro betaald, en op tijd, en nu heb ik toch een A-codering. Hoe kom ik hier vanaf?

Wie kan me helpen?

Re: ik heb er de balen van

Geplaatst: 21 mei 2004 10:00
door Teacher
verzoek bij dexia indienen dit te herstellen in een H codering (Herstel) + einddatum vermelding. Hypotheekverstrekkers doen dan niet moeilijk.
Alleen de geldverstrekker (dexia) kan het bkr opdracht geven deze codering aan te passen. Je bent dus afhankelijk van hen.

Re: ik heb er de balen van

Geplaatst: 21 mei 2004 12:54
door Erik
Je bent dus afhankelijk van hen
Toch niet helemaal, als de A notering onterecht is kan je gewoon een klacht indienen bij de geschillencommissie van het BKR en als je zwart op wit kan aantonen dat je op tijd hebt betaald dan zal de klachtencommissie een bindende uitspraak doen en gaat die A notering gewoon weg. De eeste stap is echter wel Dexia aangetekend sommeren de A notering te verwijderen.

Bel anders het BKR in Tiel, zij kunnen je precies de procedure vertellen

Re: ik heb er de balen van

Geplaatst: 21 mei 2004 13:56
door CB
Een klacht bij het BKR indienen kan. Ze hebben alleen veel tijd nodig om de klacht in behandeling te nemen (kan oplopen tot 7 maanden). Bij de aankoop van een huis kun je meestal niet zolang wachten.

Info van de site van BKR:

De Geschillencommissie BKR komt een aantal keer per jaar bijeen. De uitspraken van de commissie worden gepubliceerd in het Uitsprakenblad van het Nederlands Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf, NIBE, in Amsterdam.

Wilt u meer weten over hoe u een klacht kunt indienen? Bel dan met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut). Of schrijf naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Onze medewerkers informeren u over de te volgen procedure, de geldende voorwaarden en de termijnen die u in acht moet nemen.

mvrgr
CB