Pagina 1 van 1
annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 20 jun 2017 20:49
door ratjuhpower
wo 7-6-2017 heb ik een abbo afgesloten met opzeg termijn van 14dagen binnen 14dagen door een dame van tele2 terug gebeld daar heb ik aangegeven dat ik er toch maar vanaf wil zien waaop de dame zei ik ga kijken wat ik voor u kan doen om toch een abbo af tesluiten waarop ik zeg nee ik wil gewoon afzeggen waaop de dame zich weer herhaald ik ga toch even kijken of ik wat voor u kan ga doen toen heb ik de verbinding maar verbroken omdat ik er toch geen woord tussen kreeg dacht dat het zo wel was opgelost niet dus vandaag 20-6 kreeg ik een mail dat modem ed werden opgestuurd hoe kom ik hier van af?? ben niet van plan om het pakket aan te gaan pakken Vr grtn Marco van rijszen
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 20 jun 2017 20:53
door kuklos
Je hebt dus niet opgezegd? Dan zit je eraan vast.
In je
vorige topic heb je nooit meer gereageerd. Ga je dat nu wel doen?
PS: Zou je a.u.b. leestekens en hoofdletters willen gebruiken, dat maakt je verhaal leesbaar.
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 20 jun 2017 21:22
door NeoDutchio
ratjuhpower schreef:wo 7-6-2017 heb ik een abbo afgesloten met opzeg termijn van 14dagen binnen 14dagen door een dame van tele2 terug gebeld daar heb ik aangegeven dat ik er toch maar vanaf wil zien waaop de dame zei ik ga kijken wat ik voor u kan doen om toch een abbo af tesluiten waarop ik zeg nee ik wil gewoon afzeggen waaop de dame zich weer herhaald ik ga toch even kijken of ik wat voor u kan ga doen toen heb ik de verbinding maar verbroken omdat ik er toch geen woord tussen kreeg dacht dat het zo wel was opgelost niet dus vandaag 20-6 kreeg ik een mail dat modem ed werden opgestuurd hoe kom ik hier van af?? ben niet van plan om het pakket aan te gaan pakken Vr grtn Marco van rijszen
U moet opzeggen op dezelfde manier als hoe de overeenkomst tot stand is gekomen. Daarbij is het bij het opzeggen altijd handig om hier een schriftelijke bevestiging van te krijgen als bewijs.
Nu komt het over als een spraakverwarring. U denkt geannuleerd te hebben, maar heeft enkel tegen een dame aan de telefoon gezegd dat u ergens vanaf ziet. Dit is niet de manier van annuleren. Sterker, dit is geen annulering van de order.
Maar waarom weer (zoals zo vaak) een abonnement afsluiten die u niet wilt? Eigenlijk zou er voor abonnementen die mensen vrijwillig afsluiten de herroepingsrecht afgeschaft moeten worden. Scheelt een hoop gedonder en werk voor providers.
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 20 jun 2017 21:46
door sylvesterb
ratjuhpower schreef:wo 7-6-2017 heb ik een abbo afgesloten met opzeg termijn van 14dagen binnen 14dagen door een dame van tele2 terug gebeld daar heb ik aangegeven dat ik er toch maar vanaf wil zien waaop de dame zei ik ga kijken wat ik voor u kan doen om toch een abbo af tesluiten waarop ik zeg nee ik wil gewoon afzeggen waaop de dame zich weer herhaald ik ga toch even kijken of ik wat voor u kan ga doen toen heb ik de verbinding maar verbroken omdat ik er toch geen woord tussen kreeg dacht dat het zo wel was opgelost niet dus vandaag 20-6 kreeg ik een mail dat modem ed werden opgestuurd hoe kom ik hier van af?? ben niet van plan om het pakket aan te gaan pakken Vr grtn Marco van rijszen
U verbreekt de verbinding ondanks dat de opzegging niet is afgerond er is dan geen opzegging. En nu 13 dagen later gaat u hier vragen hoe je er vanaf komt.
Ik hoop voor u dat 7 juni klopt dan zou ik morgen direct bellen en het abonnement opzeggen. Het pakket met het modem niet aanpakken is geen opzegging en dan zit u er een jaar aan vast.
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 20 jun 2017 21:47
door Verwijderd
Als je het abonnement op de 7e bent aangegaan en je hebt 14 dagen bedenktijd, dan heb je vandaag en morgen nog om je contract te annuleren.
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 21 jun 2017 00:18
door olaf79
Inderdaad, snel en voor de zekerheid als nog opzeggen. Stuur ook een bevestiging van de opzegging per mail.
Overigens heeft u al eerder opgezegd. De mededeling (2x) dat u afziet van het abonnement aan de medewerker is voldoende om op te zeggen en dat de medewerker alsnog tot 2x toe je probeert over te halen om het abonnement voort te zetten is een grote grofheid
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 21 jun 2017 00:37
door alfatrion
Het is inderdaad wel verstandig omdat schriftelijk te annuleren. Als het goed is heb je een modelformulier gekregen dat je kunt gebruiken. Als je dat niet hebt gekregen, dan heb je zelfs 12 maanden de tijd om te annuleren. Het moet wel duidelijk dat je echt wilt annuleren / ontbinden of dergelijk.
NeoDutchio schreef:U moet opzeggen op dezelfde manier als hoe de overeenkomst tot stand is gekomen.
Wel nee, je moet op dezelfde manier kunnen opzeggen als hoe de overeenkomst tot stand is komen (art. 6:236 sub o BW), maar dat is niet verplicht. Overigens wilt TS niet opzeggen, maar ontbinden (meer specifiek herroepen). Het Europees Hof van Justitie is vrij streng met betrekking tot drempels.
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 21 jun 2017 12:39
door ratjuhpower
bedankt voor de antwoorden
Re: annuleren tele2 abbo
Geplaatst: 22 jun 2017 01:29
door Geip Suusje
olaf79 schreef:Inderdaad, snel en voor de zekerheid als nog opzeggen. Stuur ook een bevestiging van de opzegging per mail.
Je kunt
niet emailen met Tele2.
De gang van zaken daar is dat je belt, en dan maar hopen dat ze je een emailbevestiging sturen.
Ik heb daar meermalen onjuist verwerkte bestellingen telefonisch geƤnnuleerd en kreeg daar tot mijn geluk wel steeds een bevestigingsmail van.
Je hebt een probleem als Tele2 zich van de domme houdt. Je zal dan een aangetekende brief moeten sturen.