LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht gecanceld, geen coulance van TIX.NL

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Muldermatthijs

Vlucht gecanceld, geen coulance van TIX.NL

Ongelezen bericht door Muldermatthijs »

Pas op.
wij hebben tickets gekocht bij TIX.NL voor naar Qatar en van daar naar Dubai.
Nu is het luchtruim in Qatar gesloten en hebben wij niks aan deze tickets. met Tix en Qatar 4x gebeld en gemaild 4x maar wij worden niet geholpen om ons probleem waar wij niets aan kunnen doen laat staan enige schuld aan hebben. Ons hotel in Dubai is ook al betaald maar wij komen er nooit aan met de tickets van TIX.
Gevraagd om andere tickets of geld terug, maar dat gaat niet zegt Tix.
Wij kunnen de tickets annuleren maar dit kost mij 400 euro. (tickets kosten ons 1700,00 euro). Dan moet je 3 maanden wachten op je geld, als je er elke week achter aan zit bij TIX.
Wij zijn ten einde raad, daar wij maar 1x vakantie geld krijgen en geen nieuwe tickets kunnen bekostigen. ( al ons spaargeld zit in de tickets en het hotel wat wij allemaal netjes voldaan hebben volgen de huisregels van beide partijen).
Als afsluiting wil ik nu mijn gevoel laten spreken, onze (mijn vrouw, dochter van 15 en ik) vakantie is nu al verpest. Dankzij de hulp van TIX.nl.
Nogmaals, Tix heeft een product en of dienst op internet aangeboden en verkocht maar zei kunnen de afspraak overeenkomst niet na komen.

lieve mensen, ga nooit een dienst aan met Tix.

want wij weten wel beter.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 16:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link en persoonsgegevens verwijderd

NeoDutchio

Re: Vlucht gecanceld, geen coulance van TIX.NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het luchtruim van Saudi-Arabië, Bahrein, de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en Egypte is voor alle Qatarese maatschappijen gesloten als gevolg van een diplomatiek rel. Daardoor worden de maatschappijen gedwongen om te vliegen.

Met welke vliegtuigmaatschappij vliegt u? Het is enkel gesloten voor de Qatarese maatschappijen. Als u via een andere maatschappij vliegt is het niet zo verwondelijk dat er niet kosteloos geannuleerd word.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pas bij meer dan 3 uren vertraging en je moet nog vliegen.

Dat betekend dat bij definitief niet doorgaan je pas geld terug kunt krijgen helaas.
Verder is het hotel jammer, apart geboekt en betaald en daarvoor moet je reisverzekeraar iets doen.

Of er andere maatschappijen zijn die nog wel vliegen weet ik niet maar zal wel flink duurder worden door vele overboekingen.
Verder heeft Tix geleverd wat ze beloofde, het Ticket.
Alleen de luchtvaartmaatschappij blijft in gebreke dus die moeten de schade ticket vergoeden en misschien gevolgschade hotel maar daar heb ik twijfels over.

stofzuigertje

Ik begreep dat enkele buurlanden bussen aanbieden voor toch alles te bereiken.
Weet niet hoe je dat kunt vinden maar Tix verkocht 2 producten en dat is jammer.

Pakket boeken bij echt reisbureau is soms beter zoals in dit soort gevallen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Muldermatthijs schreef:Pas op.
wij hebben tickets gekocht bij TIX.NL voor naar Qatar en van daar naar Dubai.
Nu is het luchtruim in Qatar gesloten en hebben wij niks aan deze tickets. met Tix en Qatar 4x gebeld en gemaild 4x maar wij worden niet geholpen om ons probleem waar wij niets aan kunnen doen laat staan enige schuld aan hebben. Ons hotel in Dubai is ook al betaald maar wij komen er nooit aan met de tickets van TIX.
Gevraagd om andere tickets of geld terug, maar dat gaat niet zegt Tix.
Wij kunnen de tickets annuleren maar dit kost mij 400 euro. (tickets kosten ons 1700,00 euro). Dan moet je 3 maanden wachten op je geld, als je er elke week achter aan zit bij TIX.
Wij zijn ten einde raad, daar wij maar 1x vakantie geld krijgen en geen nieuwe tickets kunnen bekostigen. ( al ons spaargeld zit in de tickets en het hotel wat wij allemaal netjes voldaan hebben volgen de huisregels van beide partijen).
Als afsluiting wil ik nu mijn gevoel laten spreken, onze (mijn vrouw, dochter van 15 en ik) vakantie is nu al verpest. Dankzij de hulp van TIX.nl.
Nogmaals, Tix heeft een product en of dienst op internet aangeboden en verkocht maar zei kunnen de afspraak overeenkomst niet na komen.

lieve mensen, ga nooit een dienst aan met Tix.

want wij weten wel beter.
Jullie, en ook Tix, zijn het slachtoffer van een geopolitieke ruzie, die ervoor heeft gezorgd dat een aantal omliggende staten, hun luchtruim hebben gesloten voor alle vluchten van Quatareese (?) vliegmaatschappijen. Dat is een complex verhaal, maar recent en vrij snel gebeurd, en iets waar Tix als 3e partij ook niks aan kan doen. Ik zou het dan ook op de reisverzekering proberen te verhalen, hebben jullie daar al contact mee opgenomen?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U praat over gecanceld, is de vlug wel gecanceld? Ik weet niet wanneer u vliegt, maar het kan best zijn dat tegen die tijd het luchtruim weer open is.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Heeft Tix de optie geboden of heeft u gevraagd om de tickets om te boeken
naar een vliegtuig maatschapij die wel door dit specifiek lucht ruim mag? of
hebben ze daar naar gekeken of dat mogelijk is? U gaf aan dat u andere tickets heeft gevraagd maar wat voor tickets heeft u gevraagd?
wat zegt uw reis verzekering?

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

tix is de verkoper en dus moet u bij tix zijn en niet bij de maatschappij...

stofzuigertje

Alleen de tickets voor vliegtuig zijn helaas te claimen.

De hotel kosten niet, want U kocht bij 1 firma wel 2 producten die niet gekoppeld waren tot 1 pakket helaas.

Dat is helaas de Tix voorwaarden, kwam ik na lezen ook pas achter!
Busje en naar vliegveld in regio en dat word uren zweten........

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

voorwaarden in strijd met de wet mag je als niet geschreven beschouwen
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2017 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: op de man spelen.

jacco_h

Ongelezen bericht door jacco_h »

Misschien is het handig om te vertellen met welke maatschappij jullie vliegen en waarom jullie nu niets meer aan de tickets hebben?
Heb je de 2 vluchten apart geboekt? of als 1 boeking met overstap?

Als de eerste vlucht gewijzigd wordt en je daardoor de 2e vlucht niet kan gebruiken maar je hebt deze apart geboekt dan is dat volledig voor eigen risico. Dit geldt ook voor de overnachting.
Maar zoals door anderen ook al aangegeven is de omschrijving van TS te summier om een goed antwoord te kunnen geven.

Gesloten