Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker
Geplaatst: 23 jun 2017 12:10
Werkelijk alles wat werd gezegd en beloofd bleek achteraf niet waar te zijn.
Via valse voorwendselen kwam hij mij informeren aan de voordeur over de nieuwe elektriciteitsmeter van Netbeheerder Liander. Hij had een bedrijfskaartje op de borst van GOOD ENERGIE met eigen naam en foto en ik dacht echt dat er naar de meter zou worden gekeken en daarom liet ik de man uiteindelijk binnen, net zoals voorheen bij de meteropnemer het geval was, om er weer snel vanaf te zijn. Bedrijven schakelen nu andere bedrijven in om werk te verrichten wat ze zelf niet meer willen doen. Eenmaal binnen begon hij over groene energie en zonnepanelen te praten, gekoppeld aan een interessante aanbieder welke zeer hoog scoorde bij de consumentenbond. Op mijn dak zeer goed mogelijk. Ook een verkoper dus!? Naar de meter werd niet gekeken. Ik bood hem een stoel aan omdat mijn zonne-energie interesse was gewekt. Ik was op mijn hoede en op de hoogte van de regels bij verkoop aan de deur, dus wat kan mij nu overkomen.
Postcode en huisnummer gegeven. Op een tablet werden mij in een tabel de groene resultaten van energieleveranciers én de cijfers mijn huidige verbruik van gas en elektriciteit getoond.
Het zou slechts een voorstel of optie zijn wat ook werd benadrukt, en dat stelde mij gerust, voor een energie aanbod bij Qurrent, vergelijkbaar met de vergelijkingssites op internet. Via een sms-bericht (mijn mobile nummer gegeven) kreeg ik een unieke ‘aanmeldcode’ welke één maand geldig zou blijven om van het voor mij speciale aanbod te kunnen profiteren. Bovendien wordt er met vals sentiment gespeeld: er wordt door elke nieuwe klant een bedrag van 20 euro overgemaakt naar KiKa, stichting kinderkanker. Hoe mooi zou dat toch niet zijn. Hij vroeg om mijn IBAN-nummer om gegevens te controleren??, of ik geen wanbetaler was bij mijn huidige maatschappij. Aanvankelijk wilde ik hier stoppen, maar het klonk niet onaannemelijk. Er zijn altijd wanbetalers en mijn bankgegevens zijn al bij veel bedrijven bekent zo werd gezegd. Ik hoefde voor het gemak tenslotte alleen de code uit de het sms-bericht nog maar te activeren om van het aanbod gebruik te maken. Er lag tenslotte nog niets vast. Per e-mail zou ik een bevestiging ontvangen. Aan het eind van het gesprek ontving ik inderdaad ook een e-mail op mijn mobiel. Pas in de avond zag ik tot mijn verbazing dat ik was overgestapt naar Qurrent middels een aanmeldformulier. De volgende morgen Qurrent gebeld of het aanmeldformulier inderdaad een overeenkomst was. Dat was inderdaad zo.
Wanneer ik geen actie zou ondernemen binnen de termijn van 14 dagen zou ik aan Qurrent vast zitten. Er werd mij een korting beloofd van 285 euro die nergens is terug te vinden op het aanmeldformulier van Qurrent. De sluwheid is ook het idee dat je een maand bedenktijd krijgt om van een zogenaamd aanbod gebruik te maken terwijl je, bij het verstrijken van de tijd bij de colportage regels na 14 dagen bedenktijd, definitief een overeenkomst bent aangegaan. Bovendien was ik niet goedkoper uit. Het verdienmodel van dit soort sneue bedrijven zit in het aftroggelen van de gebruikelijke consumentenkorting. De volgende dag nam GOOD ENERGIE zelf contact met mij op met de vraag hoe ik de medewerker had ervaren? Ik gaf mijn ongezouten mening. Weer een dag later kreeg ik een e-mail van GOOD ENERGIE met de mededeling: Uw aanvraag wordt geannuleerd. Volgende week toch nog maar weer eens bellen naar Qurrent of dit klopt.
Colportage is volstrekt achterhaald en erg onveilig. Goed getrainde verkopers maken 100% misbruik van vertrouwen. De gelijkenis met het tv-programma Mind **** is groot. Er is nu veel informatie via internet openbaar waar eveneens misbruik van wordt gemaakt. Tijdens het gegoochel op een 10 inches tablet krijg je niet de informatie te zien wat echt van belang is. Volstrekt overbodige bedrijven met valse bedoelingen kun je missen als kiespijn.
Via valse voorwendselen kwam hij mij informeren aan de voordeur over de nieuwe elektriciteitsmeter van Netbeheerder Liander. Hij had een bedrijfskaartje op de borst van GOOD ENERGIE met eigen naam en foto en ik dacht echt dat er naar de meter zou worden gekeken en daarom liet ik de man uiteindelijk binnen, net zoals voorheen bij de meteropnemer het geval was, om er weer snel vanaf te zijn. Bedrijven schakelen nu andere bedrijven in om werk te verrichten wat ze zelf niet meer willen doen. Eenmaal binnen begon hij over groene energie en zonnepanelen te praten, gekoppeld aan een interessante aanbieder welke zeer hoog scoorde bij de consumentenbond. Op mijn dak zeer goed mogelijk. Ook een verkoper dus!? Naar de meter werd niet gekeken. Ik bood hem een stoel aan omdat mijn zonne-energie interesse was gewekt. Ik was op mijn hoede en op de hoogte van de regels bij verkoop aan de deur, dus wat kan mij nu overkomen.
Postcode en huisnummer gegeven. Op een tablet werden mij in een tabel de groene resultaten van energieleveranciers én de cijfers mijn huidige verbruik van gas en elektriciteit getoond.
Het zou slechts een voorstel of optie zijn wat ook werd benadrukt, en dat stelde mij gerust, voor een energie aanbod bij Qurrent, vergelijkbaar met de vergelijkingssites op internet. Via een sms-bericht (mijn mobile nummer gegeven) kreeg ik een unieke ‘aanmeldcode’ welke één maand geldig zou blijven om van het voor mij speciale aanbod te kunnen profiteren. Bovendien wordt er met vals sentiment gespeeld: er wordt door elke nieuwe klant een bedrag van 20 euro overgemaakt naar KiKa, stichting kinderkanker. Hoe mooi zou dat toch niet zijn. Hij vroeg om mijn IBAN-nummer om gegevens te controleren??, of ik geen wanbetaler was bij mijn huidige maatschappij. Aanvankelijk wilde ik hier stoppen, maar het klonk niet onaannemelijk. Er zijn altijd wanbetalers en mijn bankgegevens zijn al bij veel bedrijven bekent zo werd gezegd. Ik hoefde voor het gemak tenslotte alleen de code uit de het sms-bericht nog maar te activeren om van het aanbod gebruik te maken. Er lag tenslotte nog niets vast. Per e-mail zou ik een bevestiging ontvangen. Aan het eind van het gesprek ontving ik inderdaad ook een e-mail op mijn mobiel. Pas in de avond zag ik tot mijn verbazing dat ik was overgestapt naar Qurrent middels een aanmeldformulier. De volgende morgen Qurrent gebeld of het aanmeldformulier inderdaad een overeenkomst was. Dat was inderdaad zo.
Wanneer ik geen actie zou ondernemen binnen de termijn van 14 dagen zou ik aan Qurrent vast zitten. Er werd mij een korting beloofd van 285 euro die nergens is terug te vinden op het aanmeldformulier van Qurrent. De sluwheid is ook het idee dat je een maand bedenktijd krijgt om van een zogenaamd aanbod gebruik te maken terwijl je, bij het verstrijken van de tijd bij de colportage regels na 14 dagen bedenktijd, definitief een overeenkomst bent aangegaan. Bovendien was ik niet goedkoper uit. Het verdienmodel van dit soort sneue bedrijven zit in het aftroggelen van de gebruikelijke consumentenkorting. De volgende dag nam GOOD ENERGIE zelf contact met mij op met de vraag hoe ik de medewerker had ervaren? Ik gaf mijn ongezouten mening. Weer een dag later kreeg ik een e-mail van GOOD ENERGIE met de mededeling: Uw aanvraag wordt geannuleerd. Volgende week toch nog maar weer eens bellen naar Qurrent of dit klopt.
Colportage is volstrekt achterhaald en erg onveilig. Goed getrainde verkopers maken 100% misbruik van vertrouwen. De gelijkenis met het tv-programma Mind **** is groot. Er is nu veel informatie via internet openbaar waar eveneens misbruik van wordt gemaakt. Tijdens het gegoochel op een 10 inches tablet krijg je niet de informatie te zien wat echt van belang is. Volstrekt overbodige bedrijven met valse bedoelingen kun je missen als kiespijn.