Twee dagen later ontving ik reactie:
"Onlangs heb je je LG NEXUS 5X 32 GB Zwart ter reparatie aangeboden.
Je product is door onze medewerkers gecontroleerd en getest en vervolgens doorgestuurd aan de fabrikant.
Deze wisten ons te melden dat de camera defect is.
Reparatie van dit defect kan niet onder garantie worden uitgevoerd. Wanneer je instemt met reparatie zullen dan ook de reparatiekosten in rekening gebracht worden. Slechts een gedeelte van je toestel laten herstellen behoort in dit geval helaas niet tot de mogelijkheden.
Verdere details en de vervolgprocedure van de prijsopgave vind je in de bijlage van deze email."

Het komt er dus op neer dat ik volgens de winkel drie opties heb:
1. €205 betalen voor de reparatie van een telefoon die ik voor €240 nieuw kan kopen, waarvan de reparatie door onafhankelijke reparatieshops vanaf €75 eu gedaan wordt en waarvoor de onderdelen bij elkaar slechts €25 kosten.
2. €40 onderzoekskosten betalen, voor een onderzoek waarvan ik de uitslag bij het inleveren al had aangegeven.
3. De telefoon laten vernietigen. --> Geen optie
Vanuit het perspectief van de webshop snap ik dat ze niet aan deelreparaties doen ivm schade aan andere onderdelen. Echter heeft de bootloop natuurlijk niks te maken met het functioneren van de camera en is de bootloop een bekent probleem bij LG:
http://www.androidauthority.com/lg-admi ... lt-669603/
Na veelvoudig telefoon-/mail-/whatsapp contact met de klantenservice lijkt er helaas geen tegemoetkoming in te zitten vanuit de winkel.
Ik voel me echter bij alle drie de bovenstaande opties eigen behoorlijk benadeelt, ben ik echt verplicht te betalen? Ik lees in hun voorwaarde niks over deelreparatie?