Pagina 1 van 1
[b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 21 mei 2004 22:46
door M.A. Dolleman
Ik heb vanavond de helpdesk van Wanadoo weer eens gebeld.
Waarom? Omdat ik vanaf 16-04-04 ADSL Direct heb, maar nog steeds geen verbinding kan maken. Wanadoo heeft toen de lijn getest, dat 3-4 dagen duurt ,waarom het zo langmoet duren weet ik niet, geen telefoontje gehad van we geven het door aan BB? Zelfs van deze firma niets vernomen.
Dus maar weer eens gebeld. De heer van de helpdesk was niet geconcentreed, er was te veel lawaai in zijn omgeving, en toen ik een beetje boos reageerde heeft mijnheer de hoorn erop gegooid! Stijlloos!!! En zeker niet klantvriendelijk!
Mijn inziens wordt je aan het lijntje gehouden, want de eerste betaling is al afgeschreven, terwijl in de folder staat dat bij problemen met de verbinding de betaling wordt opgeschort. Zeker na vanavond heb ik geen vertrouwen meer in Wanadoo.
M.A. Dolleman
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 21 mei 2004 22:59
door aart berendse
geachte heer/mevrouw,
Ikheb zelf nu 1 maand wanadoo maarniets dan lof. de verbinding is toppie en de helpdesk (2x nodig gehad) prima. Ik kan mij ook voorstellen dat als je "minder vriendelijke" klanten aan de lijn krijgt je ook wel een keer denkt aju. sommige mensen beginnen zonder goeiemogge meteen te blerren en dat werkt niet.
Voor dhr. hierboven ik wil best wel een poging doen om te helpen maar kunt u dan het probleem omschrijven?
groeten aart
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 21 mei 2004 23:09
door M.A. Dolleman
Geachte heer Berendse,
Allereest bedankt voor uw reactie. Het probleem is dat ik per 16-04-04 niet op ADSL Direct kan komen, omdat ik geen verbinding kan maken.
Alles volgens duidelijke gebruikershandleiding geinstalleerd, maar het groene lampje op de usb modem blijft knipperen. Alle bekabeling nog maar eens gecheckt.
Wanadoo heeft toen de lijn getest, over de uitslag geen reactie.
Nu hebben ze het uitbesteed aan een bedrijf met de naam BB.
Helaas tot op heden niets gehoord, vandaar ik weer eens polshoogte wilde nemen bij de Helpdesk. enfin de rest is bekend.
Groeten............
M.A. Dolleman
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 22 mei 2004 21:30
door mev.smit
beste mede gedupeerde zit al 3 maanden te wachten op de adsl direct aansluiting en heb niks nada noppes heb ook niks vernomen van de helpdesk en heb me suf gebeld daar naar toe en niet wijzer geworden want niemand heeft daar de kennis om mij te helpen.
Als je vraagt kan je me door verbinden met een afdeling die wel verstand heeft is dat volgens hun niet mogelijk ook heb ik bbq dat berdrijf die de aanmeldingen behandeld gebeld maar daar ook niet wijzer geworden mijn vertrouwen in wanaddoo is gedaald naar nul,
ik betaal emailvirus scan abbonement per maand en heb geeneens een aansluiting dus ik betaal voor iets wat ik niet kan gebruiken....
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 23 mei 2004 16:26
door patrickdegroot
Ik begrijp dat u boos kan worden om zo`n reden. Maar in het begin heb ik dat ook gehad. En ik raad u aan naar de bedrading te kijken, en als het echt goed gecheckt is bel dan KPN TELECOM!!! en niet Wanadoo. Want Wanadoo is er voor de service en KPN TELECOM regelt je ADSL. En in het contract staat ook duidelijk voor technische lijn problemen neem contact op met KPN Telecom. En je zegt ook dat ze niet klantvriendelijk zijn, maar als je al in een forum ordinair een bericht plaats zou ik denk ik ook eerder me telefoon erop gooien dan je helpen.
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 23 mei 2004 22:14
door calastir
Gisteravond bij het VARA consumentenprogramma 'Kassa' kwam Casema/Wanadoo nieuw op de derde plaats binnen in de top 3 van de slechtste bedrijven.
Eindelijk erkenning!
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 24 mei 2004 15:41
door marjan
Beste Meneer/Mevrouw Dolleman,
Ik heb het zelfde probleem. Echter ik bleef vriendelijk vragen wanneer ik dan geholpen zou kunnen worden. OK, geen exacte data gevraagd, maar een ongeveer enzo. Ik krijg geen antwoord.
Ik heb eerst 2 maanden gewacht op m'n modem. Nu wacht ik reeds 2 en een halve week op de verbinding.
De kabel leverancier is niet KPN, maar BBNED.
BBned heeft namelijk een deel wat het overkoopt van KPN.
Wanneer je belt met KPN en zij merken dat je via BBned een klant bent, zullen ze je niet helpen.
Het vervelende van het hele verhaal is, is dat ze wel al geld geïncasseerd hebben. En dat niet gaan terugbetalen voordat alles geregeld is. Belachelijk.
Ik ga een brief schrijven (en die is lang) naar Wanadoo.
Ik weet niet of dat helpt, maar dat is in ieder geval dan iets wat ik ga doen.
Verder is het afwachten (en ik eet ondertussen niet alleen m'n nagels maar ook al m'n vingertopjes op....)
Re: [b][u]Wanadoo![/u][/b]
Geplaatst: 08 jun 2004 15:43
door -=Ch!pY-J=-
Op zich is het wel begrijpelijk dat Wanadoo deze afgeschreven kosten niet meteen vergoed. Ik heb in het verleden (2001) ooit een verhuizing meegemaakt die 5 maanden in beslag nam. Bij de eerste maand dat ik geen aansluiting had en er wel geld werd afgeschreven werd ik boos. Meteen de administratie opgebeld. Ook KPN factureerde het ADSL abonnement gewoon door. Zo ook bij de 2e, 3e t/m 5 maand.
In het begin heb ik iedere maand terug gebeld naar beide bedrijven om het geld terug te boeken. De eerste maanden hebben ze dit ook gedaan. Een factureringsstop konden ze echter niet doen. Uiteindelijk kreeg ik het verzoek om maar na afloop 1 keer te bellen om al die maanden terug te kijrgen.
Toen opeens moest ik van Wanadoo een bevestiging van KPN krijgen dat ik weer verbinding had om zodoende het geld terug te krijgen! Gedurende die maanden heb ik overigens gewoon moeten inbellen via een analoge telefoonlijn.
Het gevolg van dit alles: torenhoge telefoonrekenening en het abonnement "voorschieten" en dit pas na 3-4 maanden nadat ik weer was aangesloten terug krijgen.
Mij lijkt de enige mogelijkheid: machtiging intrekken en pas weer een machtiging verstrekken als er een verbinding is. Daarnaast oude wel afgeschreven bedragen (minder dan een maand oud) lekker laten terug boeken.
Bovendien: kijk liever uit naar een
provider en niet naar een Wanadon't. Met provider bedoel ik een bedrijf dat is aangesloten bij de Nederlandse branche organisatie van providers: het NLIP (
www.nlip.nl). De reden waarom Wanadoo niet is aangesloten kan ik volgens mij wel raden.... Mocht u dus na 2-3 maanden nog geen aansluiting hebben, probeer het dan via een andere aanbieder. Mocht dit wat langer duren: vele kabel providers bieden hun producten aan voor 2 maanden op proef. Zodoende heb ik tijdens mijn switch tussen ADSL providers dit jaar geen dag zonder breedband internet gezeten. Sterker nog: Casema(/Wanadoo
) heeft de aansluiting van 9 maart tot 1 juni geleverd: langer dus dan die beloofde 2 maanden!